Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg flytter til Bergen nå og lurer på om det finnes et par gode løperuter (helst i nærheten av Haukeland -området). Har aldri vært i denne byen før, så jeg er rimelig spent.

Distanse kan være alt fra 3km til opp i mot 15 km. Helst rundt en innsjø/grus-partier 

Takk! 

Anonymkode: d1a14...b58

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Store Lungegårdvannet høres jo perfekt ut for deg. Rett i nærheten, én runde rundt er ca 3km. Jeg pleier å løpe 2-3 runder rundt.

Anonymkode: 09a17...8b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det nærmeste til Haukelandområdet som er for fotgjengere er Store Lunggårdsvann. Det er en runde på kanskje 2-3 kilometer eller noe sånt der du kan løpe rundt og rundt (grus/asfalt) om du vil løpe lenger. For lengre ruter som er fine og løpe til hverdags er Løvstien på Laksevågsiden og Fjellveien på Sandvikssiden. Hvis du liker løpe på fjellet blir Ulriken nærmest for deg. 

Anonymkode: 88392...ecb

AnonymBruker
Skrevet

Notert! 

Ser at Svartediktet ikke ligger såå langt ifra. Hvor langt er det rundt, og er det en sammenhengende sti rundt innsjøen? 

Anonymkode: d1a14...b58

Skrevet (endret)

For en større utfordring i ny og ne: Stoltzekleiven.

Endret av Horten Market
AnonymBruker
Skrevet

Svartediket/Isdalen er fantastisk å springe! Grus hele veien om du starter fra bommen. Du kommer ikke rundt vannet, så du må snu og løpe tilbake igjen. 

Løper du fra bommen og så langt du kommer rundt vannet og tilbake igjen er det ca 7 km. Den løypen er ganske flat. Du har også mulighet til å ta til venstre og oppover mot Tarlebødemningen litt innover i løypen. Da har du ca 2 km med motbakke til du kommer til demningen. Anbefaler bakkeintervaller der! ;-) Løper du oppover mot demningen har du også muligheten til å fortsette videre oppover til Rundemanen, og så videre til Fløyen. Anbefaler den turen også!

Anonymkode: 8208e...92a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...