AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #1 Skrevet 5. august 2017 Vi bor i et lite hus og har bare ett soverom som har plass til en 1.20 seng. Dette er nå rommet til toåringen. Hun kommer inn på stua, hvor vi har vår seng, hver natt. Nå vurderer vi å bare flytte vår seng inn på hennes rom, få mer plass i stua og slippe det styret på natta med at hun våkner, tusler rundt i huset før hun til slutt legger seg hos oss. MEN, samsoving to voksne og en toåring i en 120 seng. Har noen prøvd dette? Har det fungert? Anonymkode: b3101...202
DissDiss Skrevet 5. august 2017 #2 Skrevet 5. august 2017 Det hadde aldri gått her i huset. Jeg hadde ikke greid å sove sammen med noen i en 120-seng, og tre stykker i en så smal seng høres jo helt umulig ut. Men det er jo bare å prøve? Legg dere i toåringens seng og bestem dere etterpå om dette er noe dere ønsker? Soving er jo grunnlaget for både helse og humør, så det er veldig, veldig viktig å få sove... Finnes det ingen annen løsning? 150-seng? Flytte til et hus med et litt større soverom?
Vera Vinge Skrevet 5. august 2017 #3 Skrevet 5. august 2017 Jeg hadde gjort mye for å slippe at noen måtte sove i stua, men 120 høres veldig lite ut for to voksne og et barn. Men kunne 2-åringen sovet på en madrass på gulvet ved siden av senga deres inne på soverommet, hvis det ikke er plass til en større seng? 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #4 Skrevet 5. august 2017 Bare for å få det riktig: sover toåringen i 120 seng? Anonymkode: 12e42...a35
Sirah Skrevet 5. august 2017 #5 Skrevet 5. august 2017 Det hørtes altfor trangt ut! Jeg hadde aldri klart å sove med bare meg i samboer i en 1,20 seng engang! Vi sliter på hytta i en seng på 1,50, hjemme har vi 1,80 🙈 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #6 Skrevet 5. august 2017 TS her: Takk for svar. Toåringen sover i sprinkelseng fremdeles, selv om hun lett hopper ut av den. Vi sover i en 120 seng på stua, som akkurat kan få plass på hennes rom. Det er vel mer en sovealkove, og ikke et soverom. Jeg blir helt sprø av den sovingen som er nå. Det ender hver natt opp med at vi sover alle sammen i senga på stua uansett. Vi vil jo egentlig ikke det, verken sove på stua eller alle tre i samme seng. Problemet er at hun på natten sniker seg ut av sin egen seng, går rundt i huset, leker osv, uten at vi våkner. Når vi til slutt våkner er hun såpass våken og vi såpass trøtte at det bare blir mas før hun omsider sovner igjen, og da sover ingen godt. Tenker derfor at det kan være deilig å flytte vår lille senge inn på hennes rom også sover vi der hele natta og sette opp en grind på enden av senga som er så høy at hun ikke kan gå ut av senga. Da klarer hun kanskje ikke å våkne så mye selv, fordi det ikke er noen leker eller noe å gjøre i senga? Det er så billig å bo her vi bor nå, så vi velger å gjøre det et halvt, eller et år til, slik at vi får råd til å kjøpe oss eget hus. Ah, det blir deilig. Anonymkode: b3101...202
Glød Skrevet 5. august 2017 #7 Skrevet 5. august 2017 Jeg har 140-seng, og samsover med 3-åring. Hadde ikke gått med mindre seng, ville sjekket ut muligheten for å få inn 140 i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #8 Skrevet 5. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her: Takk for svar. Toåringen sover i sprinkelseng fremdeles, selv om hun lett hopper ut av den. Vi sover i en 120 seng på stua, som akkurat kan få plass på hennes rom. Det er vel mer en sovealkove, og ikke et soverom. Jeg blir helt sprø av den sovingen som er nå. Det ender hver natt opp med at vi sover alle sammen i senga på stua uansett. Vi vil jo egentlig ikke det, verken sove på stua eller alle tre i samme seng. Problemet er at hun på natten sniker seg ut av sin egen seng, går rundt i huset, leker osv, uten at vi våkner. Når vi til slutt våkner er hun såpass våken og vi såpass trøtte at det bare blir mas før hun omsider sovner igjen, og da sover ingen godt. Tenker derfor at det kan være deilig å flytte vår lille senge inn på hennes rom også sover vi der hele natta og sette opp en grind på enden av senga som er så høy at hun ikke kan gå ut av senga. Da klarer hun kanskje ikke å våkne så mye selv, fordi det ikke er noen leker eller noe å gjøre i senga? Det er så billig å bo her vi bor nå, så vi velger å gjøre det et halvt, eller et år til, slik at vi får råd til å kjøpe oss eget hus. Ah, det blir deilig. Anonymkode: b3101...202 Når dere uansett havner alle sammen i samme seng (på stua), hvorfor ikke bare gi samsoving i alkoven en sjans? Det blir neppe verre? Anonymkode: 9e53a...afc
Gjest Sisti Skrevet 5. august 2017 #9 Skrevet 5. august 2017 Hvis dere uansett samsover uplanlagt i den senga må det jo funke å sove der planlagt...?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #10 Skrevet 5. august 2017 Men...hvor har dere sex hen? Anonymkode: 850d4...a2c
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #11 Skrevet 5. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her: Takk for svar. Toåringen sover i sprinkelseng fremdeles, selv om hun lett hopper ut av den. Vi sover i en 120 seng på stua, som akkurat kan få plass på hennes rom. Det er vel mer en sovealkove, og ikke et soverom. Jeg blir helt sprø av den sovingen som er nå. Det ender hver natt opp med at vi sover alle sammen i senga på stua uansett. Vi vil jo egentlig ikke det, verken sove på stua eller alle tre i samme seng. Problemet er at hun på natten sniker seg ut av sin egen seng, går rundt i huset, leker osv, uten at vi våkner. Når vi til slutt våkner er hun såpass våken og vi såpass trøtte at det bare blir mas før hun omsider sovner igjen, og da sover ingen godt. Tenker derfor at det kan være deilig å flytte vår lille senge inn på hennes rom også sover vi der hele natta og sette opp en grind på enden av senga som er så høy at hun ikke kan gå ut av senga. Da klarer hun kanskje ikke å våkne så mye selv, fordi det ikke er noen leker eller noe å gjøre i senga? Det er så billig å bo her vi bor nå, så vi velger å gjøre det et halvt, eller et år til, slik at vi får råd til å kjøpe oss eget hus. Ah, det blir deilig. Anonymkode: b3101...202 Det jeg er meget skeptisk til er at tre mennesker skal sove i et rom der man akkurat får plass til en smal dobbelseng. Skepsisen går på luftvolumet i rommet, og at alle tre skal ha tilstrekkelig oksygen til å puste og det faktum at ett mennesker puster ut 1/2 liter vann/fukt i løpet av en natt. Denne fukten må der være tilstrekkelig utlufting på søik at dere ikke i løpet av kort til ligger og sover i fukt, som igjen fører til mugg og så videre gir negative helseeffekter på dere alle, men særlig på barnet. At dere bor billig fortår jeg er argumentet for å bo trangt. Men å ødelegge helsen ved å bo billig er en dårlig spare og invisteringsmetode. Det samme er stadig søvnunderskudd og frustrasjon over situasjonen på natt hos dere. Dere bør finne en type alarm eller bjelle som varsler når barnet går ut av rommet. Anonymkode: 22f82...f59 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå