Gå til innhold

Jenter, hvor mye sparer dere i mnd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Inntekt: 17500

Sparing: ca 11 000.

Bor billig m alt inkludert og bruker lite på mat. Shopper ikke unødig. 

Anonymkode: b5125...7ea

Skrevet

Inntekt: 25K utbetalt
Sparer; 500 kr til BSU, 500 kr til sparekonto. Forsøker å holde 2500 kr på en bufferkonto. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hundene er en stor utgiftspost og du har lite penger så må man vel kanskje ta det vanskelige valget med å.selge? Skjønner at det er fryktelig vanskelig, men om man sliter med penger pga hunder liksom...

Anonymkode: 663c2...b7c

Herregud. Man kvitter seg ikke meg familiemedlemmer av den grunn. 

• Liker 5
Skrevet

Inntekt: 61 000

sparesum: 15 000

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, gladjenta93 skrev:

Inntekt: 25K utbetalt
Sparer; 500 kr til BSU, 500 kr til sparekonto. Forsøker å holde 2500 kr på en bufferkonto. 

Hva bruker du penger på ellers? 

Anonymkode: 8a76e...bd4

AnonymBruker
Skrevet

Min kusine har sånn at etter mat, regninger, huskostnader er betalt så legger de av 16 000 hver i mnd. Maks 2000,- til fritt bruk hver måned. Og det syns jeg bør holde faktisk. 

Anonymkode: 94e0a...87c

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye sparer dere i mnd? Skjønner det er vanskeligere for jenter og spare enn menn. 

Inntekt: 

sparesum:

Anonymkode: f0fab...439

Javel, tror ikke det gjelder single.. Du kan jo be de single som dater i tråden her oppgi hvor mye de bruker på dating pr mnd.?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye skal dere ha med dere i pennallet/overlate til arvingene?

Anonymkode: 82680...16b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hundene er en stor utgiftspost og du har lite penger så må man vel kanskje ta det vanskelige valget med å.selge? Skjønner at det er fryktelig vanskelig, men om man sliter med penger pga hunder liksom...

Anonymkode: 663c2...b7c

Takk for tipset, det er fint du prøver å hjelpe, men jeg skrev da ikke hund? :) Det er katt. Og heller ikke rasekatt, men vanlig huskatt. (Én av de spise det dyre fôret, men begge kattene spiser det dyre fôret da det blir umulig å bare gi ett fôr til én katt, og ett annet fôr til en annen katt. Vi har heller ikke mulighet til å sette de i forskjellige rom mens de spiser.)

Det er neppe noen som vil ta til seg en huskatt på 6 år som må spise spesialfôr. Det finnes allerede utallige friske katter ingen vil ha, dessverre...

Men uansett så er denne katten som et barn for meg, så jeg vil heller ha dårlig råd frem til katten dør av alderdom, enn å avlive den fordi jeg vil ha mer penger. Det er en liten pris å betale for noen som hjelper meg gjennom tunge dager, synes jeg personlig. For jeg overlever jo. Håper bare at det blir bedre en dag.

Anonymkode: 57c30...8da

• Liker 7
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva bruker du penger på ellers? 

Anonymkode: 8a76e...bd4

Har ingen "laster" som snus/røyk o.l, men det jeg ellers bruker penger på er faste ting som huslån, mat, billån, studielån, faste regninger som spotiify/streamingtjenester, strøm, mobil o.l. Resterende ca 3000 har jeg til fritt bruk. 

AnonymBruker
Skrevet

Inntekt: 25000,-
Utgifter: 8500,- (husleie hvor alt er inkludert, lånekassen og forsikringer, har samboer og da er det forholdsvis rimelig å leie selv i Oslo, telefon betaler jobb)
Sparer: 11000,-

:)

Anonymkode: 4d889...0e9

Skrevet

Får timebetalt og er ekstrahjelp, så er en gjennomsnittsutregning, bare, her med utgangspunkt i 10k :) Har hatt måneder hvor jeg er oppe i 15k utbetalt, og andre måneder er jeg såvidt på 7 - tallet.

Inntekt etter skatt: 10k
Sparing BSU: 2 083
Annen sparing (3 sparekontoer: hus, ferie og gjeldsnedbet.): 4 447

Hvor mye jeg sparer varierer fra måned til måned basert på inntekten min. Jeg prøver å spare så mye som mulig, og å klare meg på så lite som mulig for å spare EK.

AnonymBruker
Skrevet

Utbetalt 48 K

Sparer 30 K

Har nedbetalt bolig og ca 4 K i fellesutgifter og strøm. Burde sikkert ha klart å spare mer, men liker å unne meg litt etter mange år med ekstra innbetaling på boliglån.

Anonymkode: 2cfef...4fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utbetalt 48 K

Sparer 30 K

Har nedbetalt bolig og ca 4 K i fellesutgifter og strøm. Burde sikkert ha klart å spare mer, men liker å unne meg litt etter mange år med ekstra innbetaling på boliglån.

Anonymkode: 2cfef...4fd

Sparer du til arvingene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, isw skrev:

Jeg har store problemer med å tro på at de som tjener 20-25.000 i mnd sparer 10-15.000. 

Bare bokostnader er for de fleste 10-15.000 i mnd (regninger og lån/felleskost) i tillegg kommer alt forbruk. 

Det er vel i hovedsak folk med større barn (som må ha minst ett soverom altså), som kanskje ikke vil klare å finne noe til minst halve prisen av hva du skisserer der. Av andre utgifter klarer en person seg fint på ca. 4-6000 kr mnd hvis man går inn for det.

Anonymkode: 7fcfc...95a

AnonymBruker
Skrevet

Inn: 23000

Sparer 10 000

Deler husleie, strøm, internett  osv med samboer. Ingen barn og 1 bil. 

Anonymkode: 77f44...318

Skrevet
21 timer siden, isw skrev:

Jeg har store problemer med å tro på at de som tjener 20-25.000 i mnd sparer 10-15.000. 

Bare bokostnader er for de fleste 10-15.000 i mnd (regninger og lån/felleskost) i tillegg kommer alt forbruk. 

Da må du i tilfelle ha et aldeles sinnsykt boliglån.. Med 2% rente så må man jo fort opp i 15 millioner i boliglån per person for å få til så høye renteutgifter. Husk at med 2% rente så er det langt under halvparten av det du betaler på boliglånet i måneden som er "bokostnad" testen er nedbetaling av gjeld /sparing + at du får tilbake masse på skatten av det.

I praksis bruker nok de fleste mer penger på bil enn på bolig

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle som får lån, og må betale 10-12-14 tusen i husleie.

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, prt90 skrev:

Da må du i tilfelle ha et aldeles sinnsykt boliglån.. Med 2% rente så må man jo fort opp i 15 millioner i boliglån per person for å få til så høye renteutgifter. Husk at med 2% rente så er det langt under halvparten av det du betaler på boliglånet i måneden som er "bokostnad" testen er nedbetaling av gjeld /sparing + at du får tilbake masse på skatten av det.

I praksis bruker nok de fleste mer penger på bil enn på bolig

Eh, det regnestykket må du gjøre for meg? 

For ordens skyld: Jeg regner ikke avdrag på lån som sparing heller. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...