Gå til innhold

Ny partner, barn, ex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er 4 mnd siden jrg gikk fra xen min. Han taklet det dårlig og fant ei etter 1,5 mnd- men han velger å ikke kalle henne kjæreste.. jeg har funnet en som jrg har det fint med nå 3,5 mnd etterpå som jrg har datet i 2 uker. 

Jeg føler at for min del kan dette godt være en jrg vil ha til kjæreste men det er tidlug. Jeg er ikke klar for at hverken meg eller xen presenterer den nye kjæresten for datteren vår på 7.. 

og jrg synes kanskje jrg møtte han jrg dater litt raskt etter bruddet men det har virkelig vært fint for meg og selvtilliten min. Vi har det fint sammen.

hvor lenge bør man date noen før man presenterer for barna?

( xen har en sønn på 14, og han møtte den nye "venninna" etter at xen hadde kjente henne ei uke.. og en 14 åring forstår hva det vil si når voksne " sover" sammen... 😱🙄)

Anonymkode: 5b630...b7f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener de voksne må selv bruke tid på å komme over det som har vært. Selv om det er slutt,så er det mye følelser som skal sorteres.

Så raskt etter et brudd, blir det ofte en drar med seg ting i det nye forholdet. Ikke bra for barna heller. X ut, og en ny tar plass hos mor. 

Barna er i "sorg" etter et brudd. 

Anonymkode: dd9d8...b96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ventet 6 mnd minst :) 

Anonymkode: 892cd...448

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

6 mnd er passe

Anonymkode: 521be...c40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener de voksne må selv bruke tid på å komme over det som har vært. Selv om det er slutt,så er det mye følelser som skal sorteres.

Så raskt etter et brudd, blir det ofte en drar med seg ting i det nye forholdet. Ikke bra for barna heller. X ut, og en ny tar plass hos mor. 

Barna er i "sorg" etter et brudd. 

Anonymkode: dd9d8...b96

Tenker du at vi voksne burde vente med å finne ny partner.?

er delvis enig med deg. Men for min del har det vært en positiv ting. Jeg har følt meg god nok, fin og fått bedre selvtillit. Xen min drepte det meste av det. Og jrg har fått en venn som godt mulig kan bli til en kjæreste som har samme verdier som meg når det gjelder barn.

men enig i at jrg vil ha han for meg selv lenge til før han får møte venner, familie og mitt barn.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av de forholdene til deg eller eksen din vil vare. Dere ble bruke mer tid på å komme over hverandre og ikke minst være helt tilstede for barnet deres. Voksne folk må da klare å bo en stund for seg selv etter brudd uten at de må ha en ny sexpartner?

Anonymkode: a6f9f...9c2

• Liker 2
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av de forholdene til deg eller eksen din vil vare. Dere ble bruke mer tid på å komme over hverandre og ikke minst være helt tilstede for barnet deres. Voksne folk må da klare å bo en stund for seg selv etter brudd uten at de må ha en ny sexpartner?

Er nok enig i den uthevede setningen der.

Mitt svar vil være 7-8 måneder før man treffes. Men ettersom du spør etter 2 uker så tenker jeg dette er utopi for deg. Du er kanskje mer på møtes etter 4 uker og flytte sammen etter 12? ;) 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke ha introdusert noen ny partner før iallfall et år etter et brudd med så store barn som dere har. De må få tid til å sørge over det som var. Forstår ikke at dere i det hele tatt orker å tenke på en ny partner så snart...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi får se. Jeg var i utganspunktet ikke der at jeg ville ha en kjæreste men snublet over en som på mange måter passer meg veldig godt og er alt jeg ser etter i en mann. Men jeg har kjent han i over 2 uker men det føles mye lengre for vi har brukt mye tid sammen. Og jeg presenterer ikke mitt barn for noen med mindre jeg vet at det er en jeg vil satse på og tror kommer til å bli i livet mitt. Og jeg er der nå at jeg vil ha han for meg selv! Forholdet jeg kom fra har skrantet lenge og jeg har vel vært på vei ut siden jul da jeg oppdaget grovt utroskap og løgner. 

Xen er en som ikke takler hus og barn så han må ha ei ny til å ta seg av det samt personlig behov.

om mitt forhold varer eller ikke så er vi PR nå to voksne som har det fint sammen, og gjør ikke noe galt eller har noen å stå til ansvar for. Barna våre holder vi utenfor og treffes når vi begge er ungefri.

Skrevet

Man kjenner INGEN etter to uker....Det er å lure seg selv......

• Liker 1
Skrevet

Så lenge dere holder barna utenfor dette "forholdet" så ser jeg ikke problemet, men du som er såpass voksen burde da vite at man kjenner ikke noen etter to uker. Håper du prioriterer barna selv om du skulle "føle" at dette er verdt å satse på videre og at det ikke blir til at dere skal flytte sammen om 4 måneder f.eks.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Rotemor skrev:

Man kjenner INGEN etter to uker....Det er å lure seg selv......

Vel kjenner nok i gen ordentlig etter to uker, men vi har vært sammen så mye når vi ikke har ungene, sendt meldinger i løpet av dagen og ringt hver kveld. Så vi har pratet mer sammen på de siste to-tre ukene en mange har på flere mnd. 

Men ungene kommer først for begge så tida "vår" er når vi er ungefri eller de sover.

5 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Så lenge dere holder barna utenfor dette "forholdet" så ser jeg ikke problemet, men du som er såpass voksen burde da vite at man kjenner ikke noen etter to uker. Håper du prioriterer barna selv om du skulle "føle" at dette er verdt å satse på videre og at det ikke blir til at dere skal flytte sammen om 4 måneder f.eks.

Blir ingen som flytter sammen med det første her nei. Og på de tingene der vil vi begge ha god tid. Vi bor i hvert vårt hus, begge eier, og vi bor ca 30 min fra hverandre i ulike byer. Så JA jeg skal nyte det i fulle drag. Men ungene kommer først. Men nå har jeg en god venn som lytter og forstår min situasjon, som jrg har mye til felles med, som liker meg for meg, og tida flyr når vi er sammen. 3 timer med han føles som 10. Gir meg troen på at livet mitt vil bli fint etter ekteskapet og alt som skjedde der som ødela selvtilliten min. 

Takk for mange tanker, råd og meninger om dette. Gi meg gjerne fler innspill. Ekteskapet har lært meg å være ærlig, stille krav, stå på for seg selv og være skeptisk! 

Skrevet

Jeg tenker rebound.

Jeg ville vært varsom med å tenke for langt frem her. Det er sannsynlig at disse lange samtalene handler mye om ekser og tidligere problemer. Å bruke et helt ny relasjon til slikt er sjeldent eller aldri bra.  Du kan føle at dere kjenner hverandre, og du kan si det til deg selv etter behov, men det blir ikke sant likevel.

Jeg mener absolutt ikke å være ubehagelig, men realiteten er at det nok er mye bearbeidelse som skal til for deg,barna, eksen osv. Det du beskriver er klassisk rebound: følelser, følelser, følelser og en veldig liten andel fornuft ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er den nye kjæresten og jeg ville selv vente i 6 mnd før jeg møtte barna. Synes ikke barna fortjener å ha voksne omsorgspersoner som går inn og ut av livene deres, så ville være litt mer sikker på at det "var" oss først. 

Eksen hans hadde egentlig ikke noe formening om når jeg kunne bli introdusert, bare at hun ville hilse på den barna sov i samme hus som. Synes egentlig det er veldig greit også :) 

Anonymkode: 72fdd...204

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den nye kjæresten og jeg ville selv vente i 6 mnd før jeg møtte barna. Synes ikke barna fortjener å ha voksne omsorgspersoner som går inn og ut av livene deres, så ville være litt mer sikker på at det "var" oss først. 

Eksen hans hadde egentlig ikke noe formening om når jeg kunne bli introdusert, bare at hun ville hilse på den barna sov i samme hus som. Synes egentlig det er veldig greit også :) 

Anonymkode: 72fdd...204

Det er jo fint å respektere hverandres ønsker (som ekser),

Men man lever hver sine liv og samarbeider om det som er nødvendig. Som "ny dame" så trenger man ikke godkjenning fra barnas mor. Man har den fra far .

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe fasit på når man kan forelske seg igjen eller når man skal introdusere for barna. Men tenker som de fleste her er det fint å være litt alene, og være sikker på at man får bearbeidet alle følelsene før man går inn i noe nytt.

Særlig hvis barna er små burde de bli skjermet for den mest intense forelskelsen, og date-tiden til foreldrene. Man burde vente til man merker at man er i et forhold. Feks møter man ikke en fyr, og to dager senere introdusere han for foreldrene sine. Man trenger ofte den intense forelskelstiden alene, og etter hvert er det naturlig å dele.

Det er ikke noe galt å ha en rebound hvis begge er enig at det er det. Koselig å ha noen å snakke med, og ha nærhet. Men et slikt forhold burde man holde langt unna barn som kan føle sorg etter et samlivsbrudd. 

Anonymkode: 5e1f7...1e9

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Rotemor skrev:

Jeg tenker rebound.

Jeg ville vært varsom med å tenke for langt frem her. Det er sannsynlig at disse lange samtalene handler mye om ekser og tidligere problemer. Å bruke et helt ny relasjon til slikt er sjeldent eller aldri bra.  Du kan føle at dere kjenner hverandre, og du kan si det til deg selv etter behov, men det blir ikke sant likevel.

Jeg mener absolutt ikke å være ubehagelig, men realiteten er at det nok er mye bearbeidelse som skal til for deg,barna, eksen osv. Det du beskriver er klassisk rebound: følelser, følelser, følelser og en veldig liten andel fornuft ;) 

Mye mulig. Får bare ta det som det kommer og ta med meg erfaringer fra dette uansett. En flott fyr. Har vært innom det meste av temaer, men ja tidligere forhold blir ogsp nevnt. Prøver å ha mest fokus på oss selv ;) 

fornuftig svar!, og gode tanker. Barna blir ikke involvert her før vi voksne er helt sikre på hva vi vil og hvor det går 😊

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...