AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #1 Skrevet 5. august 2017 Jeg lurer helt oppriktig, er ikke så erfaren på dette. Ut i fra hva man leser så virker det som om det er mange raringer på nudiststrender. Er det noen normale folk som drar dit? Jeg har litt lyst, det er tydeligvis ikke allment godkjent å sole seg toppløs i Norge og jeg ønsker ikke skille, da er det jo like greit å ikke ha skille noen steder. Er alle kliss naken? Hvordan er atmosfæren? Hva gjør man hvis noen oppfører seg på en ubehagelig måte - hva er tillatt egentlig? Hva hvis noen tar bilde av deg? Tenker på Oslo. Hilsen jente 18 Anonymkode: 70c8f...ce2
Gjest lipgloss Skrevet 5. august 2017 #2 Skrevet 5. august 2017 Tror ikke du er jente og hvorfor legger du dette på sexualitet
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #3 Skrevet 5. august 2017 Kunne tenkt meg å besøke enslik strand selv. Finnes det strender/steder i Norge som man kan velge om man vil være naken eller ha på badebukse? Anonymkode: db3cc...099
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #4 Skrevet 6. august 2017 5 timer siden, lipgloss skrev: Tror ikke du er jente og hvorfor legger du dette på sexualitet Og hva er begrunnelsen din? Jeg er absolutt en jente, men jeg vil vite hva jeg går inn for dersom jeg skal dra på nudisstrand, jeg tør ikke å bare dra uten å vite mer. 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne tenkt meg å besøke enslik strand selv. Finnes det strender/steder i Norge som man kan velge om man vil være naken eller ha på badebukse? Anonymkode: db3cc...099 Hvis du er mann og skal være på nudisstrand med badebukse hele tiden synes jeg det blir litt feil også da. Anonymkode: 70c8f...ce2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #5 Skrevet 6. august 2017 Nei du misforstår. Jeg vil dra på en strand uten å føle presse på at jeg må være naken den første gangen jeg er der. Skjønner? Anonymkode: db3cc...099
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #6 Skrevet 6. august 2017 Dersom du har interesse av en nudiststrand pga at du ikke vil ha bikiniskille burde du ikke lagt denne tråden på seksualitetsforumet. Tenker at du passer dårlig inn på nudiststrender som er åpne for alle aldersgrupper (familier) dersom du tenker på det som noe seksuelt. Jeg regner med folkeskikk gjelder også på nudiststrender, og det er nok ganske streng kutyme for at man ikke oppfører seg utagerende, eller gir folk uønsket seksuell oppmerksomhet, dessverre forekommer det der som på andre strender. Anonymkode: 9e376...523 4
Gjest OxBall Skrevet 6. august 2017 #7 Skrevet 6. august 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer helt oppriktig, er ikke så erfaren på dette. Ut i fra hva man leser så virker det som om det er mange raringer på nudiststrender. Er det noen normale folk som drar dit? Jeg har litt lyst, det er tydeligvis ikke allment godkjent å sole seg toppløs i Norge og jeg ønsker ikke skille, da er det jo like greit å ikke ha skille noen steder. Er alle kliss naken? Hvordan er atmosfæren? Hva gjør man hvis noen oppfører seg på en ubehagelig måte - hva er tillatt egentlig? Hva hvis noen tar bilde av deg? Tenker på Oslo. Hilsen jente 18 Anonymkode: 70c8f...ce2 Reglen er at alle skal være kliss nakne, men det kan hende at noen jenter bruker bikini (pubertert, er dratt med av familien). Det finnes også menn/gutter som later som de har gått feil, og havner på nakenstranda. Atmosfæren er som regel mer avslappende enn på tekstilstranda. Det er ikke noe kroppspress på nakenstranda. Det finnes folk i alle fasonger, med store og små ting og med og uten hår. Legg deg et sted i nærheten av hvor det allerede er noen som virker ok. Det er ikke lov til å ta bilder av andre uten samtykke. Hvis noen tar bilder, så si fra til de rundt deg, og konfronter den som har tatt bilder. Ellers så er det bare å ta med bok/blad, mat og drikke og nyte sola. Lykke til
petterm Skrevet 6. august 2017 #8 Skrevet 6. august 2017 Jeg ville dratt på Huk. Det er en godt etablert strand, med helt vanlige mennesker, både yngre og eldre. Så vidt jeg har forstått er miljøet på Huk sånn at man blir "passet på" i positiv forstand, dvs at hvis noen oppfører seg ubehagelig så får man hjelp av andre på stranda. 1
Gab Skrevet 6. august 2017 #9 Skrevet 6. august 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer helt oppriktig, er ikke så erfaren på dette. Ut i fra hva man leser så virker det som om det er mange raringer på nudiststrender. Er det noen normale folk som drar dit? Jeg har litt lyst, det er tydeligvis ikke allment godkjent å sole seg toppløs i Norge og jeg ønsker ikke skille, da er det jo like greit å ikke ha skille noen steder. Er alle kliss naken? Hvordan er atmosfæren? Hva gjør man hvis noen oppfører seg på en ubehagelig måte - hva er tillatt egentlig? Hva hvis noen tar bilde av deg? Tenker på Oslo. Hilsen jente 18 Anonymkode: 70c8f...ce2 Joda, i all hovedsak er langt de fleste helt normale mennesker (lærere, prester, filmfotografer, bibliotekarer o.s.v.) som de du ellers møter med den forskjell at de har mye mindre sjenanse i forhold til å kle av seg. Vanlig oppfatning er at det er mye mindre kroppspress, eksponering, titting o.s.v. Det er sterkere felleskapsfølelse og det er lavere terskel for at folk tar ansvar og involverer seg hvis noe skjer. Første regel: Ikke vær sjenert og legg deg et sted et stykke unna de andre. Sjansen er vesentlig større at den ene avvikeren flytter bort til deg enn at de andre 99 som kan passe på deg flytter etter. Hvis du legger deg midt blant de andre vet ikke de om du søker beskyttelse eller vil gjerne være sosial. Hvis noen snakker til deg så kan du si tidlig på en pen måte at du har lagt deg der for beskyttelse. Det aksepteres og du opplever vanligvis ikke noe påtrengende sosial kommunikasjon etter dette. Andre regel er at du må tørre å snakke høyt når du opplever noe ubehagelig. Da markerer du en tydelig grense ovenfor vedkommende og andre rundt har mulighet til å reagere. Det gjør også at "det faste klientellet" vet og kan følge med på hvilke menn som er plagsomme. Dermed reduserer du sjansen for at også neste jente blir plaget. Hvis en besøkende "leker" med en kameramobil er det helt greit å si at du føler deg utrygg og be han slutte å leke med den. Har du grunn til å tro at noen har tatt bilder sier du høyt i fra. Det er ulovlig og straffbart. Snikfotografering på naturiststrender er faktisk noe politiet prioriterer. Det er lov å anholde vedkommende sivilt og sikre bevis inntil politiet kommer. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #10 Skrevet 6. august 2017 Virker som om det er en del damer her som kan tenke seg å sole seg toppløse men som ikke vil gjøre det alene. Hva med å bli enig om å møtes på plenen mellom naturiststranden og tekstilstranden (plenen mellom kiosken og flaggstangen) på Huk på søndager klokken 12? Anonymkode: 8a19f...379
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #11 Skrevet 6. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei du misforstår. Jeg vil dra på en strand uten å føle presse på at jeg må være naken den første gangen jeg er der. Skjønner? Anonymkode: db3cc...099 Okei, jeg skjønner hva du mener 2 timer siden, OxBall skrev: Reglen er at alle skal være kliss nakne, men det kan hende at noen jenter bruker bikini (pubertert, er dratt med av familien). Det finnes også menn/gutter som later som de har gått feil, og havner på nakenstranda. Atmosfæren er som regel mer avslappende enn på tekstilstranda. Det er ikke noe kroppspress på nakenstranda. Det finnes folk i alle fasonger, med store og små ting og med og uten hår. Legg deg et sted i nærheten av hvor det allerede er noen som virker ok. Det er ikke lov til å ta bilder av andre uten samtykke. Hvis noen tar bilder, så si fra til de rundt deg, og konfronter den som har tatt bilder. Ellers så er det bare å ta med bok/blad, mat og drikke og nyte sola. Lykke til Takk for seriøst svar Nei, jeg skjønner det ikke er lov, lurte mer på om det pleide å skje. Jeg er ikke typen som tør å si ifra heller... Og jeg blir nok å dra alene for jeg synes det blir rart å spørre kompis/venninne om de vil bli med på nudiststrand, haha. Tror ikke jeg våger meg på stranda i år, men kanskje neste år Trenger liksom litt tid til å mentalt forberede meg 2 timer siden, petterm skrev: Jeg ville dratt på Huk. Det er en godt etablert strand, med helt vanlige mennesker, både yngre og eldre. Så vidt jeg har forstått er miljøet på Huk sånn at man blir "passet på" i positiv forstand, dvs at hvis noen oppfører seg ubehagelig så får man hjelp av andre på stranda. Okei, det høres bra ut, takk skal du ha 2 timer siden, Gab skrev: Joda, i all hovedsak er langt de fleste helt normale mennesker (lærere, prester, filmfotografer, bibliotekarer o.s.v.) som de du ellers møter med den forskjell at de har mye mindre sjenanse i forhold til å kle av seg. Vanlig oppfatning er at det er mye mindre kroppspress, eksponering, titting o.s.v. Det er sterkere felleskapsfølelse og det er lavere terskel for at folk tar ansvar og involverer seg hvis noe skjer. Første regel: Ikke vær sjenert og legg deg et sted et stykke unna de andre. Sjansen er vesentlig større at den ene avvikeren flytter bort til deg enn at de andre 99 som kan passe på deg flytter etter. Hvis du legger deg midt blant de andre vet ikke de om du søker beskyttelse eller vil gjerne være sosial. Hvis noen snakker til deg så kan du si tidlig på en pen måte at du har lagt deg der for beskyttelse. Det aksepteres og du opplever vanligvis ikke noe påtrengende sosial kommunikasjon etter dette. Andre regel er at du må tørre å snakke høyt når du opplever noe ubehagelig. Da markerer du en tydelig grense ovenfor vedkommende og andre rundt har mulighet til å reagere. Det gjør også at "det faste klientellet" vet og kan følge med på hvilke menn som er plagsomme. Dermed reduserer du sjansen for at også neste jente blir plaget. Hvis en besøkende "leker" med en kameramobil er det helt greit å si at du føler deg utrygg og be han slutte å leke med den. Har du grunn til å tro at noen har tatt bilder sier du høyt i fra. Det er ulovlig og straffbart. Snikfotografering på naturiststrender er faktisk noe politiet prioriterer. Det er lov å anholde vedkommende sivilt og sikre bevis inntil politiet kommer. Okei, høres ut som dette ikke er noe jeg tør å gå for denne sommeren, men kanskje neste. Jeg er nemlig relativt sjenert. Skikkelig redd for at noen skal ta bilder ja og legge ut på nettet. Det er ikke så innmari stas. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker som om det er en del damer her som kan tenke seg å sole seg toppløse men som ikke vil gjøre det alene. Hva med å bli enig om å møtes på plenen mellom naturiststranden og tekstilstranden (plenen mellom kiosken og flaggstangen) på Huk på søndager klokken 12? Anonymkode: 8a19f...379 Og du er en mann som vil se på toppløse damer eller? Anonymkode: 70c8f...ce2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #12 Skrevet 6. august 2017 Siden denne er postet under Seksualitet kan det raskt avsløres at du ikke er en jente på 18 år som vil sole deg toppløs, men en mann som fantaserer om dette. Det er tråder og holdninger som dette som gjør at nudist strender tiltrekkes griser, men heldigvis er de gamle naturist gjengangerne ikke tilbakeholdne med å bortvise sånne fra stranda, evn med fysisk makt/vold. Anonymkode: fedb4...a96 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #13 Skrevet 6. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunne tenkt meg å besøke enslik strand selv. Finnes det strender/steder i Norge som man kan velge om man vil være naken eller ha på badebukse? Anonymkode: db3cc...099 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei du misforstår. Jeg vil dra på en strand uten å føle presse på at jeg må være naken den første gangen jeg er der. Skjønner? Anonymkode: db3cc...099 Hvor dum er du? CREEP!!!!! Anonymkode: fedb4...a96 1
Gjest lipgloss Skrevet 6. august 2017 #14 Skrevet 6. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hva er begrunnelsen din? Jeg er absolutt en jente, men jeg vil vite hva jeg går inn for dersom jeg skal dra på nudisstrand, jeg tør ikke å bare dra uten å vite mer. Hvis du er mann og skal være på nudisstrand med badebukse hele tiden synes jeg det blir litt feil også da. Anonymkode: 70c8f...ce2 Ts tror du skal holde deg til tekstil stranden jeg,virker ikke som du er moden for dette. Hvorfor har du postet det her, det har ingenting med sex å gjøre
Silfen Skrevet 6. august 2017 #15 Skrevet 6. august 2017 Var for første gang her for litt siden. Første gang var vi med unger, på mer familievennlig side. Neste gang var jeg med kompis. Endte da opp med at det sto mannfolk oppi buskene og runket, jeg var eneste hunkjønn der akkurat da. Så vi gikk. Folk er så kort i pappen av og til.
Gjest Alterego666 Skrevet 6. august 2017 #16 Skrevet 6. august 2017 9 minutter siden, Silfen skrev: Var for første gang her for litt siden. Første gang var vi med unger, på mer familievennlig side. Neste gang var jeg med kompis. Endte da opp med at det sto mannfolk oppi buskene og runket, jeg var eneste hunkjønn der akkurat da. Så vi gikk. Folk er så kort i pappen av og til. På Huk? Jøss, det var overraskende!
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #17 Skrevet 6. august 2017 15 minutter siden, Silfen skrev: Var for første gang her for litt siden. Første gang var vi med unger, på mer familievennlig side. Neste gang var jeg med kompis. Endte da opp med at det sto mannfolk oppi buskene og runket, jeg var eneste hunkjønn der akkurat da. Så vi gikk. Folk er så kort i pappen av og til. Da roper du og henger ut de som oppfører seg upassende så resten av stranden kan reagere og jage vedkommende langt langt vekk og bli obs på disse personene igjen om de skulle dukke opp en annen gang. Det er veldig viktig for alles velvære og sikkerhet at griser blir tatt !!! Anonymkode: fedb4...a96 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #18 Skrevet 6. august 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden denne er postet under Seksualitet kan det raskt avsløres at du ikke er en jente på 18 år som vil sole deg toppløs, men en mann som fantaserer om dette. Det er tråder og holdninger som dette som gjør at nudist strender tiltrekkes griser, men heldigvis er de gamle naturist gjengangerne ikke tilbakeholdne med å bortvise sånne fra stranda, evn med fysisk makt/vold. Anonymkode: fedb4...a96 20 minutter siden, lipgloss skrev: Ts tror du skal holde deg til tekstil stranden jeg,virker ikke som du er moden for dette. Hvorfor har du postet det her, det har ingenting med sex å gjøre Nei, nå må du gi deg. Alle som vil på nudisstrand er ikke menn med perverse fantasier. Kan dere ikke bare slutte å svare helt usaklige ting i denne tråden og heller svare dersom dere faktisk har noe å svare! Anonymkode: 74c4e...6ad 1
Silfen Skrevet 6. august 2017 #19 Skrevet 6. august 2017 9 minutter siden, Alterego666 skrev: På Huk? Jøss, det var overraskende! Nei, jeg er ikke i oslo.
Gjest lipgloss Skrevet 6. august 2017 #20 Skrevet 6. august 2017 2 minutter siden, Silfen skrev: Nei, jeg er ikke i oslo. Var det på orre,jeg har opplevd noe liknende
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå