Gå til innhold

fiskeboller hund

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noe spesiell type hunden skal ha? hunden har hatt diare noen dager så skal gi han fiskeboller og ris etter han har fastet et døgn. Ptøve noen dager med det før vætrinær får ta over. 

Endret av Stian82
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skjønner jeg ikke helt...Veterinær får ta over?
Hunder kan få fiskepudding/boller av og til- Men salt skal de ikke ha, så hvis du skal gi bør saltinnholdet være null eller minimalt.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Try2 skrev:

Nå skjønner jeg ikke helt...Veterinær får ta over?
Hunder kan få fiskepudding/boller av og til- Men salt skal de ikke ha, så hvis du skal gi bør saltinnholdet være null eller minimalt.

skrev en bedre forklaring. er diare som er prob. det er stoppet no og han har fastet 1 døgn. 

Skrevet (endret)

Så bra! Pleier også å gi risvann. Altså vannet som blir igjen etter at du har kokt ris. (ikke poseris) og kanskje litt ris blandet i. Antagelig fordi vannet inneholder stivelse.

Et annet råd er å gi fisk. Pleier å kjøpe fersk sei ( frossenblokk går også) og koke/trekke i vann.

Endret av Try2
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå til veterinær eller apoteket for å få en medisin for hunder som er på riktige bakterier for magen.  Etter et døgn gir diareen seg ganske tydelig som regel. Når vi gir dosen av denne med en gang vi ser for løs avføring så slipper hunden vår å faste . Helt ufarlig medisin! 

Anonymkode: b68bb...e11

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå til veterinær eller apoteket for å få en medisin for hunder som er på riktige bakterier for magen.  Etter et døgn gir diareen seg ganske tydelig som regel. Når vi gir dosen av denne med en gang vi ser for løs avføring så slipper hunden vår å faste . Helt ufarlig medisin! 

Anonymkode: b68bb...e11

han har fått canicur ☺

Skrevet

Hvit fisk er også ufarlig medisin. Jeg fikk dette rådet fra veterinær. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan også gi kokt kylling og ris. Det er mye rart i fiskeboller og fiskepudding. 

Skrevet

Ikke kylling. Hvor tar dere det fra:alice:Hvit fisk. I risvann. Og faste i 1 døgn gjør absolutt ingenting. 

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler biola naturell. 
Eller enda bedre, zoolac. Kjøpes hos veterinær og apotek (billigere hos apotek), funker som bare det. Jeg bruker biola som nødløsning til jeg får tak i zoolac. 

Anonymkode: 38365...5b7

Skrevet

http://www.bramat.no/kosthold/tester/2281-bramat-tester-fiskeboller-2016 velg noen av de med bedre kvalitet slik at det er høyt fiskeinnhold. 
Litt salt er absolutt ikke farlig, da det er med å binde vannet i kroppen, og hunden mister mye vann ved løs avføring. 
Bruk vannet av kokt ris, og eventuelt litt av vannet fra fiskeboller også. 
Spesielt dersom hunden ikke liker fiskeboller noe særlig, så er det anbefalt å ha litt salt i vannet når man koker risen, slik at man binder vannet i kroppen å hindrer uttørking. 

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

Ann Christin, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...