Stian82 Skrevet 5. august 2017 #1 Skrevet 5. august 2017 (endret) Er det noe spesiell type hunden skal ha? hunden har hatt diare noen dager så skal gi han fiskeboller og ris etter han har fastet et døgn. Ptøve noen dager med det før vætrinær får ta over. Endret 5. august 2017 av Stian82
Try2 Skrevet 5. august 2017 #2 Skrevet 5. august 2017 Nå skjønner jeg ikke helt...Veterinær får ta over? Hunder kan få fiskepudding/boller av og til- Men salt skal de ikke ha, så hvis du skal gi bør saltinnholdet være null eller minimalt. 2
Stian82 Skrevet 5. august 2017 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2017 5 minutter siden, Try2 skrev: Nå skjønner jeg ikke helt...Veterinær får ta over? Hunder kan få fiskepudding/boller av og til- Men salt skal de ikke ha, så hvis du skal gi bør saltinnholdet være null eller minimalt. skrev en bedre forklaring. er diare som er prob. det er stoppet no og han har fastet 1 døgn.
Try2 Skrevet 5. august 2017 #4 Skrevet 5. august 2017 (endret) Så bra! Pleier også å gi risvann. Altså vannet som blir igjen etter at du har kokt ris. (ikke poseris) og kanskje litt ris blandet i. Antagelig fordi vannet inneholder stivelse. Et annet råd er å gi fisk. Pleier å kjøpe fersk sei ( frossenblokk går også) og koke/trekke i vann. Endret 5. august 2017 av Try2 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #5 Skrevet 5. august 2017 Gå til veterinær eller apoteket for å få en medisin for hunder som er på riktige bakterier for magen. Etter et døgn gir diareen seg ganske tydelig som regel. Når vi gir dosen av denne med en gang vi ser for løs avføring så slipper hunden vår å faste . Helt ufarlig medisin! Anonymkode: b68bb...e11
Stian82 Skrevet 5. august 2017 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå til veterinær eller apoteket for å få en medisin for hunder som er på riktige bakterier for magen. Etter et døgn gir diareen seg ganske tydelig som regel. Når vi gir dosen av denne med en gang vi ser for løs avføring så slipper hunden vår å faste . Helt ufarlig medisin! Anonymkode: b68bb...e11 han har fått canicur ☺
Try2 Skrevet 5. august 2017 #7 Skrevet 5. august 2017 Hvit fisk er også ufarlig medisin. Jeg fikk dette rådet fra veterinær. 1
Simbyxor Skrevet 5. august 2017 #8 Skrevet 5. august 2017 Du kan også gi kokt kylling og ris. Det er mye rart i fiskeboller og fiskepudding.
Try2 Skrevet 5. august 2017 #9 Skrevet 5. august 2017 Ikke kylling. Hvor tar dere det fraHvit fisk. I risvann. Og faste i 1 døgn gjør absolutt ingenting.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #10 Skrevet 5. august 2017 Anbefaler biola naturell. Eller enda bedre, zoolac. Kjøpes hos veterinær og apotek (billigere hos apotek), funker som bare det. Jeg bruker biola som nødløsning til jeg får tak i zoolac. Anonymkode: 38365...5b7
_popcorn_ Skrevet 5. august 2017 #11 Skrevet 5. august 2017 http://www.bramat.no/kosthold/tester/2281-bramat-tester-fiskeboller-2016 velg noen av de med bedre kvalitet slik at det er høyt fiskeinnhold. Litt salt er absolutt ikke farlig, da det er med å binde vannet i kroppen, og hunden mister mye vann ved løs avføring. Bruk vannet av kokt ris, og eventuelt litt av vannet fra fiskeboller også. Spesielt dersom hunden ikke liker fiskeboller noe særlig, så er det anbefalt å ha litt salt i vannet når man koker risen, slik at man binder vannet i kroppen å hindrer uttørking.
Gjest Skrevet 6. august 2017 #12 Skrevet 6. august 2017 Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. Ann Christin, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå