AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #1 Skrevet 5. august 2017 Jeg er nå høygravid med nr. 3. Alt er selvsagt planlagt, men man kan jo likevel ikke forberede seg på alt. Hvordan var overgangen fra 2 til 3 barn for dere? Anonymkode: 1e84a...2a7
Arkana Skrevet 5. august 2017 #2 Skrevet 5. august 2017 Den gikk helt fint. Overgangen var klart størst fra 0 til 1. Med to barn allerede er jo alt av rutiner på plass så nr 3 bare føyde seg inn i det og hang på når vi gjorde ting med de to eldste. De hadde dessuten hverandre å leke med og var vant til å dele oppmerksomhet. Vi opplevde ingen sjalusi.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #3 Skrevet 5. august 2017 Overgangen fra en til to var mye verre. Det har nok hjulpet mye at vi hadde seks år mellom nummer to og nummer tre, slik at de to eldste var ganske selvgående - på ting som mat, hygiene etc å gjøre, da. Eldre barn kommer selvsagt med egne og andre utfordringer. Anonymkode: f7313...f99
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #4 Skrevet 5. august 2017 Morsomt når folk sier "tja..det er INGENTING" . HA! Du får 1 extra barn og det blir 1 til du må holder deg til i forhold til dagene som går. Det er tøft, bare som det er sagt. (mor til 4 her). Anonymkode: 7a153...81a
Arkana Skrevet 5. august 2017 #5 Skrevet 5. august 2017 Det er jo ikke tøft for alle. Barn er forskjellige og foreldre er forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #6 Skrevet 5. august 2017 Dette lurer jeg også på, da vi er prøvere på nr 3... Men for oss var overgangen 1 til 2 mye verre enn 0-1. Så er litt spent på hvordan det blir med 3. mann. Men tenker vel litt at da har de to eldste mer glede av hverandre og kan leke sammen mer, så man har kanskje litt flere pusterom til å ta seg av nr 3... Anonymkode: ebec3...ab4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #7 Skrevet 5. august 2017 Jeg syns overgangen fra 1 til 2 var forferdelig. 1 er som 1 og 2 er som 10! Virkelig :o Fra 2 til 3 og 3 til 4 gikk helt fint Det er ett ekstra barn, men når man er vant med å ha flere syns jeg ikke det var så ille Anonymkode: 7d93a...ac4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå