Gå til innhold

Hun vil ikke ha sex, men forventer kos

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun nekter å ha sex fordi hun ikke har lyst sier hun. Vi har sex ca. 1 gang i måneden, og da er det ikke akkurat lidenskap fra hennes side. Samtidig forventer hun kos og berøring HVER dag, fordi det er helt nødvendig i et forhold sier hun. Jeg har sagt at regelemssig sex er helt nødvendig for meg, men da blir hun rasende og sier man ikke kan sammenligne det fordi sex er noe helt annet der man "bruker" hverandres kropper. Kjærtegn og kos er mye viktigere sier hun og helt nødvendig.

Når hun har slike holdninger forsvinner også min lyst ti lå kjærtegne og kose, og nå er det rimelig kaldt i forholdet.....

Er dette noe jeg bare må akseptere? Nei, jeg forventer ikke at man skal ha sex mot sin vilje, men jeg ønsker da heller ikke å kose mot min vilje.....

Vurderer å gå.

Anonymkode: 868e7...471

• Liker 3
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dump henne. Hun er ikke noe å samle på. Eller vær utro, i slike situasjoner er det helt ok.

Anonymkode: 4a999...672

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun mener at sex er noe der man bare bruker hverandres kropper? Herlighet.... har dere prøvd terapi? 

Anonymkode: c55a1...eb3

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dump henne. Hun er ikke noe å samle på. Eller vær utro, i slike situasjoner er det helt ok.

Anonymkode: 4a999...672

Nei det er fortsatt ikke greit å være utro. Da slår man opp først 

• Liker 23
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så gå. Hørtes ut som en kjip kjæreste. Hva er vitsen med å være i et forhold hvis man ikke skal ha sex? Kanskje hun er for ung for deg? 

Anonymkode: 6b024...c37

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun mener at sex er noe der man bare bruker hverandres kropper? Herlighet.... har dere prøvd terapi? 

Terapi? Tror ikke det funker. 

• Nyttig 2
Skrevet

Høres ut som en ufordragelig kjerring. Gjelder sikkert på andre områder i forholdet også.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Der hadde jeg sagt enkelt og greit at du ikke vil være i et forhold med noen som er så egoistiske. Hennes behov er ikke viktigere objektivt sett bare fordi de er hennes. 

Anonymkode: d0db6...a8a

• Liker 9
Skrevet

Da får hun få kos én gang i måneden da. Se hvor skøy det blir. :)

Sex og nærhet er viktig i et forhold!

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

Velkjent situasjon. Man mister totalt lyst på nærhet etter et utall avvisninger. Terapi, eller DUMP HENNE! Et slikt forhold er destruktivt i lengden.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Gjest RIFF/LIFE
Skrevet (endret)

☠️

Endret av RIFF/LIFE
.
Skrevet

Hun høres veldig prippen og sær ut. 
Bruker hverandres kropper? En veldig merkelig måte å se det på etter min mening. 

Jeg skjønner godt at du mister lyst til å ha noen nærhet. Hadde vært effektivt for å skyve meg unna også om mannen hadde sagt noe så idiotisk, og avviste meg hver gang. 

Dere høres ut som dere er for forskjellige på det området. Mange sier at det har ingen betydning, men der tar de feil. Det har faktisk veldig stor betydning når det uteblir totalt mot den enes ønske. Da blir det et stort problem. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg vet du allerede har sagt til henne hvor viktig det er for deg med sex, men jeg ville ha prøvd enda en gang. Sitt deg ned med henne og snakk med henne - forsøk å finn ut hva det er som gjør at hun ikke har lyst, eller om det er noe du kan gjøre for at hun skal få mer lyst. Fortell henne at forholdet deres ikke kommer til å fungere i lengden om det forsetter slik, og at dere muligens rett og slett ikke er kompatible når det det gjelder dette. Fortell henne at du virkelig ønsker å jobbe med det, men da må hun også være med på det. 

Om hun blir rasende igjen så får du heller si til henne at hun må forsøke å roe seg ned og faktisk tenke over hva det er du sier til henne, og be henne om å ta et valg - er dette noe hun ønsker å jobbe med? Om hun sier nei så er det ikke mye mer jeg ville ha gjort enn å gå. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Coolaid
Skrevet

Både sex og nærhet/kos er bekreftelse på hva man føler for hverandre. Det virker som om veldig mange mennesker er mer opptatt av å få sex og/eller nærhet enn å gi sex og/eller nærhet. Hva med å gi uselvisk uten å forvente å få så mye tilbake? Da regner jeg med at du vil motta mye mye mer av det du ønsker. 

Kjærlighet spiller stor rolle for mange kvinner - kos og berøring er bekreftelsen på dette. Sex er videreføring av dette. For mange kvinner er kos og nærhet over tid en forutsetting for sex. 

Skrevet
56 minutter siden, Coolaid skrev:

Både sex og nærhet/kos er bekreftelse på hva man føler for hverandre. Det virker som om veldig mange mennesker er mer opptatt av å få sex og/eller nærhet enn å gi sex og/eller nærhet. Hva med å gi uselvisk uten å forvente å få så mye tilbake? Da regner jeg med at du vil motta mye mye mer av det du ønsker. 

Kjærlighet spiller stor rolle for mange kvinner - kos og berøring er bekreftelsen på dette. Sex er videreføring av dette. For mange kvinner er kos og nærhet over tid en forutsetting for sex. 

Kan jo like gjerne snu den. Sex skaper nærhet, slik nærhet skaper sex. Glipper det ene, går det utover det andre. Det er ikke lett å tvinge seg selv til noe som føles veldig feil. Enten om det er kos eller sex. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Spør henne hva hun skal med kjæreste når hun ikke vil ha sex, klemmer kan hun få fra venninner.

Anonymkode: b4cb2...3af

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ligner på min situasjon, bare at det er jeg (kvinne) som ser på sex som et totalt must i et forhold, helst flere ganger daglig - mens mannen sier han kunne klart seg med et par ganger i mnd. Berøring, stryking, kiling og kos derimot - DET er et must for han daglig.

I tillegg var han utro for noen måneder siden (sexting, så ingenting direkte fysisk... men ille uansett) og da poengterte jeg at det fysiske mellom oss MÅTTE være bedre dersom jeg skulle klare å få det til å funke. Har gått bittelitt bedre men jeg må fremdeles "mase" meg til mer sex, som igjen gjør at jeg føler meg som et null og skitten. 

Tror rett og slett ikke slike forhold går i lengden hvor den ene parten er mer seksuell enn den andre.

Anonymkode: 9664b...ab5

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun nekter å ha sex fordi hun ikke har lyst sier hun. Vi har sex ca. 1 gang i måneden, og da er det ikke akkurat lidenskap fra hennes side. Samtidig forventer hun kos og berøring HVER dag, fordi det er helt nødvendig i et forhold sier hun. Jeg har sagt at regelemssig sex er helt nødvendig for meg, men da blir hun rasende og sier man ikke kan sammenligne det fordi sex er noe helt annet der man "bruker" hverandres kropper. Kjærtegn og kos er mye viktigere sier hun og helt nødvendig.

Når hun har slike holdninger forsvinner også min lyst ti lå kjærtegne og kose, og nå er det rimelig kaldt i forholdet.....

Er dette noe jeg bare må akseptere? Nei, jeg forventer ikke at man skal ha sex mot sin vilje, men jeg ønsker da heller ikke å kose mot min vilje.....

Vurderer å gå.

Anonymkode: 868e7...471

Jeg skal svare litt mer nyansert enn bare "dump henne". 

Det kan være mange grunner til hennes væremåte enn det man kanskje først tenker, at hun ikke tenner på deg eller at du er dårlig i senga. Det finnes kvinner som har et anstrengt forhold til både sex og egen kropp (tidiligere dårlige opplevelser, misbruk, etc). Det finnes kvinner som ikke er opptatt av sex, men som fortsatt er glad i deg. Ofte kan også forhold bli slik at jenta (eller gutten) får en slags familierelasjon og har følelser av omsorg og godhet for hverandre, men mister lysten. 

Du har i realiteten tre alternativer:

1. Du kan akseptere å være i et forhold med lite sex, fordi du er glad i jenta. Men da må du ikke mase om sex. Det er ikke så attraktivt, selv om jeg forstår at du er frustrert.

2. Du kan ha en åpen dialog på at du er glad i henne, men trenger sex. Hun må da ta vurderingen av om hun vil ha et åpent forhold, gå, eller gi deg mer sex.

3. Du kan gå.

Jeg er i samme situasjon selv. Jeg ønsket bare å synliggjøre at situasjonen kan være kompleks og ikke nødvendigvis så svart/hvit som at hun bare må kastes ut.

• Liker 10
Skrevet
16 timer siden, isw skrev:

Du har i realiteten tre alternativer:

1. Du kan akseptere å være i et forhold med lite sex, fordi du er glad i jenta. Men da må du ikke mase om sex. Det er ikke så attraktivt, selv om jeg forstår at du er frustrert.

2. Du kan ha en åpen dialog på at du er glad i henne, men trenger sex. Hun må da ta vurderingen av om hun vil ha et åpent forhold, gå, eller gi deg mer sex.

3. Du kan gå.

Jeg er i samme situasjon selv. Jeg ønsket bare å synliggjøre at situasjonen kan være kompleks og ikke nødvendigvis så svart/hvit som at hun bare må kastes ut.

Jeg kan se for meg følgende paradoks:

- Jenta synes kos er viktig, men sex er underordnet.

- Mannen foreslår å bli i forholdet på jentas premisser, forutsatt at han får anledning til å få dekket seksuelle behov andre steder.

- Mannen får utløp for sex med andre med jentas velsignelse, men er fremdeles glad i sin kjære. Siden han får dekket seksuelle behov, er humøret stigende og han koser og klemmer jenta si mer, slik at også hun blir mer fornøyd.

- MEN....Jenta blir fyllt med tvil, hun liker ikke dette, fordi at mannens sex med andre oppleves som et FØLELSESUTTRYKK som gjør jenta usikker på om mannen egentlig er glad i henne, på tross av at hun nå har fått viljen sin.

LØSNING: Jenta må slutte å bare kreve uten å bidra selv. Hun må faktisk gi litt (sex) selv, dersom partneren skal gi henne mer av det hun ønsker. Ikke bland feminisme og Ottar inn i dette. Et forhold handler om å gi og ta. Partnere kan ha ulike seksuelle behov, det er ikke gitt at mannen har større behov enn kvinnen, det kan like gjerne være motsatt.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...