Gå til innhold

+1 i bryllup. Har bare møttes 1 gang før

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Møtte en fyr på fest. Ingen klining, men en del flørting. Vi har chattet litt siden vi møttes og har blitt enige om å møtes igjen når jeg er tilbake fra jobbreise. Men nå har han invitert meg som sin +1 i et bryllup neste uke (hvor hele familien hans kommer til å være!). Kjenner jeg får litt noia 😅 Men jeg liker han godt..

trenger råd

Anonymkode: ef5e8...387

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville sagt takk, men nei takk til den gitt :P 

Anonymkode: 722b1...be9

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg ville sagt takk, men nei takk til den gitt :P 

Ja, men hvis jeg gjør det, så vil det jo være over med han..

En ting jeg glemte å nevne innledningsvis er at han skal jobbe i utlandet i nesten 2 år nå. Så jeg vet ikke om denne invitasjonen bare er vennskapelig eller om han vil noe mer...

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han uansett skal reise utenlands i to år så er det jo ikke noe forhold i kortene her?

Jeg ville uansett sagt nei takk. 

Anonymkode: 97748...ad7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men hvis jeg gjør det, så vil det jo være over med han..

En ting jeg glemte å nevne innledningsvis er at han skal jobbe i utlandet i nesten 2 år nå. Så jeg vet ikke om denne invitasjonen bare er vennskapelig eller om han vil noe mer...

Har han sagt det er over om du ikke blir med i bryllup? I såfall er det ikke et stort tap.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han uansett skal reise utenlands i to år så er det jo ikke noe forhold i kortene her?

Jeg ville uansett sagt nei takk. 

Det vet man jo ikke da.. Det er noe som heter avstandsforhold..

Skrevet (endret)

Kjenner du noen andre i dette bryllupet, eller blir det kun han som du har møtt én gang før? 

Med mindre dette er et bryllup hvor du kan spille på flere av gjestene gjennom vennskap eller kjennskap fra tidligere, hadde jeg holdt meg langt unna.

Takk pent nei og si at du synes at du ønsker å bli bedre kjent med ham alene før du introduseres for hans familie og venner. Hvis han dumper deg for det, er han ikke noe å samle på i utgangspunktet. 

Endret av Grylet
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han sagt det er over om du ikke blir med i bryllup? I såfall er det ikke et stort tap.

Nei

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Grylet skrev:

Kjenner du noen andre i dette bryllupet, eller blir det kun han som du har møtt én gang før. 

Med mindre dette er et bryllup hvor du kan spille på flere av gjestene gjennom vennskap eller kjennskap fra tidligere, hadde jeg holdt meg langt unna.

Takk pent nei og si at du synes at du ønsker å bli bedre kjent med ham alene før du introduseres for hans familie og venner. Hvis han dumper deg for det, er han ikke noe å samle på i utgangspunktet. 

Ja, jeg kjenner noen andre der. Festen jeg møtte han på var et vennepar av meg som arrangerte. De skal i bryllupet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, *Lille My* skrev:

Det vet man jo ikke da.. Det er noe som heter avstandsforhold..

Hvis han skal reise snart får de jo ikke etablert noe før han drar. Og det å forsøke å etablere noe mens han bor i et annet land, er bare tull. 2 år er dessuten for lenge.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han skal reise snart får de jo ikke etablert noe før han drar. Og det å forsøke å etablere noe mens han bor i et annet land, er bare tull. 2 år er dessuten for lenge.

Der er jeg uenig med deg. Jeg har et vennepar som i dag er gift og har barn. De møttes rett før (1 mnd) han skulle studere i utlandet i 1 år. Det gikk jo veldig bra. De var sammen daglig før han reiste, skypet hver dag, han kom hjem til jul og hun besøkte han 2 ganger.

Hvis du virkelig vil, får du det til! Vi vet jo ikke hvilke muligheter TS har i sin jobb...? 

AnonymBruker
Skrevet

Og min kjæreste bor i usa, florida. 

Vi får 3mnd sammen tilsammen hvert år. Og vi vet vi overlever slik frem til sommeren 2018. Da søker han arbeidstillatelse her i norge. 

Og plutselig bor han i norge fast. Vi har nå vært sammen i 2år. 

Det som er viktig for at et avstandsforhold skal vare, er 100% tillit og at man prioriterer å snakke med hverandre, legge til rette. 

Lykke til, du fikser denne 😊😊

Anonymkode: 47c7c...0bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke at det er så veldig komplisert: han er invitert i bryllup med +1. Han ønsker å gå sammen med noen. Han vet at du kjenner flere som skal dit, så det ikke blir kleint. Han vil sette pris på ditt selskap ved bordet. Han vil ikke ha med noen andre, for det kan i alle fall sende feil signaler. 

Anonymkode: 6e15c...6c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du noe som helst anstendighet og selvrespekt, takker du for invitasjonen, men sier at du ikke kan bli med. 

Anonymkode: 02447...ded

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noe som helst anstendighet og selvrespekt, takker du for invitasjonen, men sier at du ikke kan bli med. 

Anonymkode: 02447...ded

Kan du utdype om hvor anstendighet og selvrespekt kommer inn i bildet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde synes det var litt intenst og hadde takket nei. Hadde det vært etter et par mnd og dere hadde datet masse og følte dette gikk rette veien kunne jeg vurdert det. 

Anonymkode: e232e...372

• Liker 1
Skrevet

Møtt fyren en gang, flørtet? Jeg hadde ikke hatt lyst til å bli introdusert for familien hans så tidlig. Ville gjerne blitt bedre kjent med fyren selv først.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde synes det var rart av ham å invitere en fremmed dame i bryllupet. Jeg synes liksom ikke det er sånt man gjør. Synes det er litt respektløst overfor brudeparet, på en måte - å ta med noen man har møtt en gang. Da er det mye bedre å gå alene... 

Anonymkode: d51c6...9aa

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Møtte en fyr på fest. Ingen klining, men en del flørting. Vi har chattet litt siden vi møttes og har blitt enige om å møtes igjen når jeg er tilbake fra jobbreise. Men nå har han invitert meg som sin +1 i et bryllup neste uke (hvor hele familien hans kommer til å være!). Kjenner jeg får litt noia 😅 Men jeg liker han godt..

trenger råd

Du kjenner han knapt, og enda mindre hans familie, skygg unna og si at det er litt for tidlig til at du kan bli med på en familiefest som dette er, men takk nei på en fin og god måte. Det er mitt råd, og si at det hadde vært perfekt om dere var et etablert par. Det er dere jo så langt ifra nå.

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde synes det var rart av ham å invitere en fremmed dame i bryllupet. Jeg synes liksom ikke det er sånt man gjør. Synes det er litt respektløst overfor brudeparet, på en måte - å ta med noen man har møtt en gang. Da er det mye bedre å gå alene... 

Helt enig, og hun som ikke kjenner sin kavaler en gang? Det må bli utrolig anspent og man vet ikke hvordan familie og hans venner reagerer en gang, eller hva man skal være forsiktig med å nevne og bruke som samtaleemne. Jeg hadde aldri tatt med en kvinne i et bryllup før vi var et etablert forhold, det tar iallefall en god del måneder.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...