Gå til innhold

Reserverte studieplass ved UIB i fjor - Kommet inn på et nytt studie ved UIB

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I fjor kom jeg inn på et studie ved UIB jeg var ekstremt usikker på om jeg skulle takke ja til. Jeg valgte derfor å reservere plassen min der i fjor. Det har seg slik at jeg nå i år i etterfyllingsopptaket har blitt tilbudt studieplass der jeg virkelig ønsker. Så nå blir jeg jo registrert på to studier i studentweb ved uib? Hvordan får jeg sagt nei til studie 1? Skal jeg sende mail om at jeg ikke vil ha plassen eller skal jeg bare ikke registrere meg og ikke betale semesteravgift ved studie 1? 

Lurer videre på om det faktum at jeg står på 2 studier vil gjøre at UIB for eksempel kan komme til å slette studie 2 ettersom jeg har reservert plass på studie 1?Jeg vet nemlig det eksisterer en slik praksis ved UIO- dersom en står på 2 studier der?  Huff, får helt angst for at de skal slette studiet jeg virkelig vil gå på. 

Anonymkode: 3251e...d3f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså hvorfor spørs du om dette på KG? det er ingen som kan gi deg ett sikkert svar her, du må gidde å plukke opp telefonen og ringe til UIB og spørre de som faktisk sitter med kontroll over reglement og plassfordeling. Det er de eneste som kan gi deg svar på det du lurer på. 

Anonymkode: 59f2c...bb4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså hvorfor spørs du om dette på KG? det er ingen som kan gi deg ett sikkert svar her, du må gidde å plukke opp telefonen og ringe til UIB og spørre de som faktisk sitter med kontroll over reglement og plassfordeling. Det er de eneste som kan gi deg svar på det du lurer på. 

Anonymkode: 59f2c...bb4

Grunnen til at jeg spør her nå er selvfølgelig fordi det er lørdag. Det går ikke an å ringe til UIB i dag. Jeg fikk ikke gjort det i går, og derfor spør jeg her nå om det rett og slett er noen som vet hvordan en løser denne problemstillingen. By fact har jeg ofte fått mer hjelp her inne på KG enn hos saksbehandlere i utdanningsinstitusjoner. Men jeg kommer selvfølgelig til å ringe dit på mandagen. 

Anonymkode: 3251e...d3f

Skrevet

Du kan studere flere studier samtidig. Du trenger bare betale en semesteravgift.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, amativeReflection skrev:

Du kan studere flere studier samtidig. Du trenger bare betale en semesteravgift.

Nei, man kan ikke komme inn på to studier via Samordna samme år. Ser egentlig ikke hvorfor du engasjerer deg i så mange studenttråder når du åpenbart ikke har peiling. 

Når det gjelder din problemstilling, TS: Når du aksepterer et nytt tilbud i etterfyllingsopptaket faller den allerede tildelte plassen bort, selv når det er snakk om en reservert studieplass. :)

Anonymkode: 8a912...7ab

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man kan ikke komme inn på to studier via Samordna samme år. Ser egentlig ikke hvorfor du engasjerer deg i så mange studenttråder når du åpenbart ikke har peiling. 

Når det gjelder din problemstilling, TS: Når du aksepterer et nytt tilbud i etterfyllingsopptaket faller den allerede tildelte plassen bort, selv når det er snakk om en reservert studieplass. :)

Det var ikke det jeg sa. Man kan studere flere studier samtidig. Du kommer ikke inn på flere via samordnet opptak på samme år men det var ikke det jeg svarte på.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Det var ikke det jeg sa. Man kan studere flere studier samtidig. Du kommer ikke inn på flere via samordnet opptak på samme år men det var ikke det jeg svarte på.

Da har det ingenting med tråden å gjøre. Jeg ser ikke hvorfor du føler et behov for å ytre irrelevant informasjon i tråder. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da har det ingenting med tråden å gjøre. Jeg ser ikke hvorfor du føler et behov for å ytre irrelevant informasjon i tråder. 

Skjønner ikke hvorfor du er så hissig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...