Gå til innhold

Skal kutte ut venninne, men hvordan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne jeg har hatt lyst å kutte ut i åresvis og nå må jeg bare gjøre det før det kommer flere dumme ting fra henne. Men hva er den beste måten å gjøre det på? Bare la det renne ut i sanden av seg selv ved å ikke si ja til å treffes osv.? Eller si det til henne face to face?

Anonymkode: aeea4...099

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utfasing...  Se henne sjeldnere og sjeldnere.. Svare sjeldnere på meldinger.. 

Til slutt tar hun hintet og slutter å ta kontakt selv også

Anonymkode: 9600e...52d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne jeg har hatt lyst å kutte ut i åresvis og nå må jeg bare gjøre det før det kommer flere dumme ting fra henne. Men hva er den beste måten å gjøre det på? Bare la det renne ut i sanden av seg selv ved å ikke si ja til å treffes osv.? Eller si det til henne face to face?

Ei venninne har gjort dette med meg, men hun har ikke sagt noe. Hun tar aldri kontakt eller ønsker ikke finne på noe når jeg spør heller. Men likevel kaller hun meg sin bestevenn om vi tilfeldigvis møtes på fest. 

Ville så absolutt satt pris på at hun bare sa det rett ut, istedet for å gjøre meg forvirret. 

Anonymkode: 27252...dea

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er best å bare la det renne ut... det er nok mest komfortabelt for dere begge. 

Anonymkode: 9d26d...ea5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faset ut en venninne. Hun var en tidstyv og hun sugde ut energien i meg, svært selvoppttt og opphengt i sine egne problemer.

Jeg faset henne ut. Tok ikke telefonen når den ringte, svarte sjelden på meldinger etc. Jeg vet det er slemt å ikke bare si det til henne, men hun er såpass mye drama og hun nærmest lever av å dyrke problemer så jeg orket ikke det. Bare faset henne ut i stillhet. Det var herlig!

Anonymkode: 78a92...41e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har faset ut en venninne. Hun var en tidstyv og hun sugde ut energien i meg, svært selvoppttt og opphengt i sine egne problemer.

Jeg faset henne ut. Tok ikke telefonen når den ringte, svarte sjelden på meldinger etc. Jeg vet det er slemt å ikke bare si det til henne, men hun er såpass mye drama og hun nærmest lever av å dyrke problemer så jeg orket ikke det. Bare faset henne ut i stillhet. Det var herlig!

Anonymkode: 78a92...41e

Det er akkurat sånn venninnen min er også. Masse drama og veldig selvopptatt. Jeg orker bare ikke mer. Jeg har mer enn nok med mine egne ting og hun er en energityv. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg sa det rett ut. Det var skikkelig kjipt og hun ble veldig såret, men jeg orket bare ikke mer, hun tappet meg for så mye energi. Min venninne hadde aldri latt seg fase ut, da hadde hun ringt og kjeftet på at jeg ikke ringte tilbake. 

Jeg håper hun har det bra, men jeg vil ikke ha henne i livet mitt, dessverre. Og siden jeg "slo opp" så slipper jeg å være redd for at hun skal ringe o.l.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med vedkommende.

Ble selv ghostet for en del år siden. Er noe av det kjipeste jeg har opplevd. Satt med tusen spørsmål som jeg aldri har fått svar på. 

Anonymkode: 6f765...cb6

• Liker 9
Gjest Coolaid
Skrevet

Man bestemmer selv hvilke metode som passer best. Har selv brukt utfasing ved en kompis som ikke bidro med noe til relasjonen annet enn det ham selv fikk noe godt ut av - han var egoistisk, frekk og jeg orket ikke å høre på mas om vanskelige ting som vedkommende aldri brydde seg å gjøre noe annet med enn å klage over.  Det kan være greit å ikke brenne broer eller ha opprivende konfrontasjoner. 

Dersom man er tilfreds selv så lar man det bare dø ut.

Sett krav til andre hvordan de får bruke din tid. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med vedkommende.

Ble selv ghostet for en del år siden. Er noe av det kjipeste jeg har opplevd. Satt med tusen spørsmål som jeg aldri har fått svar på. 

Anonymkode: 6f765...cb6

Samme her. Lurer veldig på hvorfor hun har kuttet meg ut. Har kjent henne i snart 20 år. 

Anonymkode: 27252...dea

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det jenter kan best: ignorer.

Anonymkode: 0ff1c...56e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gradvis faset ut over lengre tid. En ganske vanlig måte å gjøre det på. Ulempen er at jeg sitter igjen som et spørsmålstegn og lurer på hvorfor hun ikke ville ha mer kontakt. Hadde vært mer fair å bare gjøre kort prosess og fortelle hvorfor du ikke vil ha henne som venninne mer. 

Anonymkode: 98401...668

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg sa det rett ut. Det var skikkelig kjipt og hun ble veldig såret, men jeg orket bare ikke mer, hun tappet meg for så mye energi. Min venninne hadde aldri latt seg fase ut, da hadde hun ringt og kjeftet på at jeg ikke ringte tilbake. 

Jeg håper hun har det bra, men jeg vil ikke ha henne i livet mitt, dessverre. Og siden jeg "slo opp" så slipper jeg å være redd for at hun skal ringe o.l.

Hvordan sa du det? Hadde aldri visst hva jeg skulle si/når

Anonymkode: 4bcab...d74

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan sa du det? Hadde aldri visst hva jeg skulle si/når

Anonymkode: 4bcab...d74

Jeg sa at hun tappet meg for enegi og at jeg egentlig ville avslutte vennskapet. Hun syntes at jeg var grusomt kald, men egentlig er jeg det motsatte, jeg trengte å skjerme meg selv for selvopptattheten hennes og alle hennes sannheter og nedlatenhet. Jeg er ikke kald i det hele tatt, men er nok litt hard på en måte, nådeløs på et vis, eller utålmodig, jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Men kald er jeg IKKE!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faset ut min veninne, fordi jeg ikke orket alt skrytet hennes over seg selv og datteren sin. Hun er en bedreviter og "vet best" type.. Så hun ser naturlig nok ingen feil med seg selv. Manipulerende og frekk er hun også. Veldig belærende og nedlatende. 

Derfor trakk jeg meg unna henne gradvis, uten forklaring. For hun vil uansett verken forstå eller innrømme egne feiltrinn.

Anonymkode: 625c6...4d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En av de mest irriterende egenskapene med kvinner er denne konfliktskyheten som gjør at de tror det er best å bare fase ut. Hva med å gi ærlige tilbakemeldinger å la de som har problematisk atferd få en mulighet til å vokse som mennesker?

Anonymkode: acd63...4b7

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utfasing...  Se henne sjeldnere og sjeldnere.. Svare sjeldnere på meldinger.. 

Til slutt tar hun hintet og slutter å ta kontakt selv også

Anonymkode: 9600e...52d

Feige mennesker bedriver med denne type barnslig oppførsel!

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En av de mest irriterende egenskapene med kvinner er denne konfliktskyheten som gjør at de tror det er best å bare fase ut. Hva med å gi ærlige tilbakemeldinger å la de som har problematisk atferd få en mulighet til å vokse som mennesker?

Anonymkode: acd63...4b7

Dette er ikke et kvinnefenomen! Konfliktskye mennesker er ikke kjønnsbetinget.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Finn en grei måte å si det på, så kan dere begge legge dette bak dere og gå videre!

Anonymkode: 29ae7...694

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det det jenter kan best? Trodde det var mottsatt jeg? hmmm

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...