Gå til innhold

Repeterer historier - Blir gal

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Høres kanskje ut som en bagatell men jeg holder på å bli gal, jeg holder på å date ei for øyeblikket som er fæl på dette. 

Hun pleier å repetere de samme historiene om seg selv på hver date, dette har skjedd på hver eneste date. På date nr 2 sa jeg standarden "ja dette sa du sist" med ett smil, men alikevel så repeteres dette på date nr 3.

Det er ikke bare en historie som repeteres men generelt alle historier repeteres gang på gang..  og jeg kjenner at dette irriterer meg noe skikkelig, kjenner jeg engasjerer meg lite i samtalen og bare venter på at hun skal bli ferdig så vi kan snakke om noe nytt.. Hadde en stefar som gjorde det samme når jeg var liten så det er nok der mitt irritasjonsmoment kommer fra. Hvorfor gjør folk det her? Har man så dårlig hukommelse at man ikke husker hva man sier? 

Anonymkode: 94677...44d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hender jeg gjør dette hvis det f.eks er noe som har skjedd nylig og det er såpass interessant at jeg har fortalt det til mange. Kjenner noen som gjør dette hele tiden og det er folk som ikke virker å være helt til stede i samtalen, og som er mest opptatt av å si det de har lyst til. Ikke så opptatt av hva andre har å si.

Anonymkode: e0e03...ba6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje best å la denne daten gå siden du allerede irriterer deg TS?

Anonymkode: 319b9...c8c

• Liker 4
Skrevet

Tror ingen gjør det med vilje, tror bare man ikke husker at man har fortalt der/hvem man har fortalt det til. Og vel, det er en ganske normal ting å gjøre innimellom, og det kan det nok hende du gjør selv en gang i blant, ts. (For det kan man jo bare vite dersom den du prater med faktisk sier at du har fortalt det før)

Jeg vet i hvert fall at jeg gjør det innimellom, rett og slett fordi jeg ikke alltid husker hvem jeg har fortalt hva til. Ofte starter jeg da med å si "Husker ikke om det var deg jeg fortalte dette til, men...". 

Hørss ut som dette er et såpass stort irritasjonsmoment for deg at du kanskje bør gå videre. Det er ingen vits i å gå inn i et forhold med tanken om å forandre den andre. Det kommer ikke til å skje, og er heller ikke bra eller godt for noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.
Ja muligens det er bedre å la være, skjønner ikke hvordan min mor holdt ut med å høre de samme historiene dag inn og dag ut..

Hadde hun sagt noe sånt som  "Husker ikke om det var deg jeg fortalte dette til, men"  så hadde jeg sikkert ikke irritert meg så mye, men det gjør hun da ikke.. 

Huff, får tenke litt på det her..

AnonymBruker
Skrevet

Har dere kun vært på 3 dater? Det kan jo hende at hun er nervøs fordi hun ikke kjenner deg så godt ennå. Mange snakker mer om de er nervøse og da kan det sikkert være lett å fortelle en historie om igjen. Er det veldig ille så ville jeg kanskje tenkt at hun er sånn og droppet det om det irriterer såpass. Hadde irritert meg.

Anonymkode: e0e03...ba6

• Liker 1
Skrevet

Hun kan være nervøs... Mange forteller om og om igjen det samme når de er nervøse... 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres kanskje ut som en bagatell men jeg holder på å bli gal, jeg holder på å date ei for øyeblikket som er fæl på dette. 

Hun pleier å repetere de samme historiene om seg selv på hver date, dette har skjedd på hver eneste date. På date nr 2 sa jeg standarden "ja dette sa du sist" med ett smil, men alikevel så repeteres dette på date nr 3.

Det er ikke bare en historie som repeteres men generelt alle historier repeteres gang på gang..  og jeg kjenner at dette irriterer meg noe skikkelig, kjenner jeg engasjerer meg lite i samtalen og bare venter på at hun skal bli ferdig så vi kan snakke om noe nytt.. Hadde en stefar som gjorde det samme når jeg var liten så det er nok der mitt irritasjonsmoment kommer fra. Hvorfor gjør folk det her? Har man så dårlig hukommelse at man ikke husker hva man sier? 

Mange forteller de samme historiene om og om igjen, men det spørs på frekvensen.

Anonymkode: d8ac1...1aa

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun faktisk forteller den samme historien 3(!) ganger, så hadde jeg kommentert det litt mer direkte. "Du, vet du at det er tredje gangen du har fortalt denne historien? Jeg har hørt den på hver date".

Anonymkode: 8428a...042

AnonymBruker
Skrevet

Ja mange har så dårlig hukommelse. Jeg er en av de. Bare si at hun allerede har fortalt det og jo flere ganger du påpeker det jo mer obs blir hun på det og starter å spørre "har jeg fortalt dette før?" Før hun øser ut hele historien på nytt. 

Forsåvidt kan det kanskje også ha noe å si hvor mye du selv bidrar til samtalen. Kanskje har hun sosial angst og er redd for stille stunder og babler i vei fordi du ikke snakker så mye, så da kan ting fort gå på repeat. 

Anonymkode: 8fa5f...56f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått en oppfatning av at slike personer er egentlig mer opptatt av seg selv og sine ting enn hva de prøver å gi inntrykk av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg datet en fyr i 2 måneder som holdt på slik.. jeg ble også så irritert at jeg til slutt innså at det ikke var liv laga.

Noen syntes sikkert det er helt greit å høre de samme historiene hver dag i årevis, men jeg er ikke en av dem, så derfor avsluttet jeg datingen..  For meg virka det som han var så ekstremt fornøyd med sin rolle i disse historiene han fortalte, at han tenkte at ved å sitte å fortelle historiene hvor han kom med maksimalt med snikskryt av seg selv, gang på gang, så ville jeg bli kjempeimponert og dødsforelsket eller noe sånt. Jeg forsøkte å bryte inn og si at "du har fortalt dette 6 ganger før" for eksempel, men det hjalp ikke (!!), han bare "har jeg det? Jaja" også bare FORTSATTE han med historien.. 😩

Til slutt, når det var sånn 14 gang han fortalte samme historien så gadd jeg ikke svare engang når han var ferdig eller gi noen respons på det han hadde fortalt.  Jeg bare skiftet tema. 

Hadde jeg vært deg TS, hadde jeg tenkt meg nøye om før jeg eventuelt gikk på en ny date for å si det slik.. 

Anonymkode: 12ba9...1c4

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg virka det som han var så ekstremt fornøyd med sin rolle i disse historiene han fortalte, at han tenkte at ved å sitte å fortelle historiene hvor han kom med maksimalt med snikskryt av seg selv, gang på gang, så ville jeg bli kjempeimponert og dødsforelsket eller noe sånt. Jeg forsøkte å bryte inn og si at "du har fortalt dette 6 ganger før" for eksempel, men det hjalp ikke (!!), han bare "har jeg det? Jaja" også bare FORTSATTE han med historien.. 😩

Et veldig godt eksempel på sjøldiggere (som kanskje ikke er helt klar over det selv) og ikke minst bra observert på den mulige bakenforliggende "målsettinga" (hvis man kan kalle det det). Selvopptatte sjøldiggere er vel egentlig ikke klar over at dem er det. Styr unna ! 

AnonymBruker
Skrevet
På 5.8.2017 den 11.52, AnonymBruker skrev:

Hvis hun faktisk forteller den samme historien 3(!) ganger, så hadde jeg kommentert det litt mer direkte. "Du, vet du at det er tredje gangen du har fortalt denne historien? Jeg har hørt den på hver date".

Anonymkode: 8428a...042

Ja, jeg er enig, her er det bare å ta tyren ved hornene og konfrontere henne med det (bare pass på å gjøre det i en litt varm ramme, slå gjerne en spøk, men vis at du mener noe med å ta det opp, slik at det ikke bare renner bort i sanden). Reaksjonen hennes kommer forhåpentligvis til å fortelle deg om hun er noe å satse videre på eller ei.

Anonymkode: cb31f...ff6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...