AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #1 Skrevet 4. august 2017 Hvis man er medisinstudent, spiller det egentlig (hypotetisk sett) en rolle om man får gode karakterer eller ikke, hvis man har planer om å bli fastlege? Anonymkode: 55703...adf
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #2 Skrevet 5. august 2017 Hjelp sier jeg bare til noen av holdningene her inne.. Anonymkode: afc7b...c59 8
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #3 Skrevet 5. august 2017 Det spiller ingen rolle uansett da bokstavkarakterer ikke eksisterer på halvparten av studiestedene i Norge. Anonymkode: 151c5...46e 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #4 Skrevet 5. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man er medisinstudent, spiller det egentlig (hypotetisk sett) en rolle om man får gode karakterer eller ikke, hvis man har planer om å bli fastlege? Anonymkode: 55703...adf Håper ikke du er medisinstudent for å si det sånn.. Anonymkode: 76de4...4ec 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #5 Skrevet 5. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelp sier jeg bare til noen av holdningene her inne.. Anonymkode: afc7b...c59 Jeg skrev jo hypotetisk sett. Selvfølelig har jeg ingen planer om å drite i alt av eksamener og å følge med i undervisningen, det kan jo bli farlig når jeg kommer ut i arbeidslivet. Jeg er veldig målrettet til å få gode karakterer og kommer til å følge godt med. Jeg er bare nysgjerrig. Anonymkode: 55703...adf
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #6 Skrevet 5. august 2017 Selve karakterene trenger ikke å ha så mye å si, nei. Men jobbe må man nok uansett, med mindre man har en mirakuløs klisterhjerne (og selv da må man jo fylle hjernen med det som skal huskes). Medisinstudiet har (heldigvis!) mange obligatoriske tester der man må vise veldig nøyaktige kunnskaper for å stå. Ikke alt avgir studiepoeng eller blir gitt en karakter, men er obligatorisk for å få året godkjent uansett. I tillegg er det jo selve praksisperiodene. Også her må man vise at man er skikket til å bli lege, både i oppførsel og i forventet kunnskapsnivå i forhold til hvilket år man er på i utdannelsen. Jeg har en medstudent som ofte strøk på tester og kanskje så vidt fikk bestått på 2. forsøk som fikk stryk i praksis pga. at vedkommende kunne for lite. Anonymkode: 3ed7a...963 2
funginger Skrevet 5. august 2017 #7 Skrevet 5. august 2017 Har hørt fra leger jeg kjenner at det som oftest ikke er de beste legene som blir allmennpraktikere, så....
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #8 Skrevet 5. august 2017 4 minutter siden, funginger skrev: Har hørt fra leger jeg kjenner at det som oftest ikke er de beste legene som blir allmennpraktikere, så.... Da sier det mer om holdningene til legene du kjenner. Jeg kjenner nemlig flere utrolig dyktige leger som har valgt spesialisering i allmennmedisin, nettopp fordi de får et kjempebredt fagfelt med masse utfordringer og må bruke alt de har lært fremfor kun en del av det. Anonymkode: b1e27...e1a 6
funginger Skrevet 5. august 2017 #9 Skrevet 5. august 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da sier det mer om holdningene til legene du kjenner. Jeg kjenner nemlig flere utrolig dyktige leger som har valgt spesialisering i allmennmedisin, nettopp fordi de får et kjempebredt fagfelt med masse utfordringer og må bruke alt de har lært fremfor kun en del av det. Anonymkode: b1e27...e1a Sier ikke at det ikke finnes dyktige fastleger, men det er ganske tydelig at det finnes mange dårlige fastleger, enten om det er det faglige eller mellommenneskelige som svikter.
mandel92 Skrevet 6. august 2017 #10 Skrevet 6. august 2017 De fleste medisinstudiene har ikke karakterer. Men det betyr likevel ikke at du ikke må jobbe for å stå.
T-Rex Skrevet 6. august 2017 #11 Skrevet 6. august 2017 10 minutter siden, mandel92 skrev: De fleste medisinstudiene har ikke karakterer. Men det betyr likevel ikke at du ikke må jobbe for å stå. Strengt tatt betyr vel dette i praksis at alle må ha "toppkarakter" for å stå. Noe som innebærer et visst slit med å tilegne seg kunnskaper.
Gjest jusisthegoal Skrevet 6. august 2017 #12 Skrevet 6. august 2017 (endret) Bergen har karakterer. Samme innføres vel i Oslo (usikker) fra i år? Dette er nok fordi vi skal kunne konkurrere med de utlandske medisinstudentene. 😀 Endret 6. august 2017 av jusisthegoal
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #13 Skrevet 7. august 2017 På 5.8.2017 den 21.23, funginger skrev: Har hørt fra leger jeg kjenner at det som oftest ikke er de beste legene som blir allmennpraktikere, så.... Det har bare med holdninger å gjøre. Anonymkode: 151c5...46e
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #14 Skrevet 7. august 2017 2 timer siden, jusisthegoal skrev: Bergen har karakterer. Samme innføres vel i Oslo (usikker) fra i år? Dette er nok fordi vi skal kunne konkurrere med de utlandske medisinstudentene. 😀 Nei. Karakterer har ingen betydning nettopp fordi to av fire studiesteder i Norge ikke kan vurderes på dette grunnlaget. Dette vil du innse når du begynner på studiet. Det som betyr noe er jobberfaring som turnuslegevikar (ikke andre ymse helserelaterte stillinger), om du har jobbet/hatt praksis der tidligere, nepotisme og tilfeldigheter. Anonymkode: 151c5...46e
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #15 Skrevet 7. august 2017 6 timer siden, jusisthegoal skrev: Bergen har karakterer. Samme innføres vel i Oslo (usikker) fra i år? Dette er nok fordi vi skal kunne konkurrere med de utlandske medisinstudentene. 😀 Nei. Det finnes mange argumenter for å innføre karakterer. http://www.universitetsavisa.no/student/article39789.ece Anonymkode: b18f6...8a0 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #17 Skrevet 7. august 2017 Har du bestått et emne ved medisin ved NTNU, har du minimum oppnådd bokstavkarakter C (65 av 100 poeng). Anonymkode: 0c8df...a6a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #18 Skrevet 7. august 2017 På 6.8.2017 den 8.49, mandel92 skrev: De fleste medisinstudiene har ikke karakterer. Men det betyr likevel ikke at du ikke må jobbe for å stå. Er det så mange av dem altså? Anonymkode: afc7b...c59
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #19 Skrevet 7. august 2017 Som helsepersonell selv: du studerer ikke for å bestå en prøve, du studerer for å være forberedt på den dagen når du er det eneste som står mellom en pasient og grava. Som jeg så fint så skrevet et sted. Skjerp deg. Anonymkode: af8e2...d68 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå