Gå til innhold

Tips til treningsprogram

Fremhevede innlegg

Gjest Harmony
Skrevet

Jeg har seriøst bestemt meg for å gå ned i vekt. Har fått en slankevenn, vi har blitt enige om en diett som virker veldig lett å gjennomføre. Og jeg har gått til innkjøp av spinningsykkel, frivekter og en Pilatesvideo. Disse tre tingene er sånt som jeg synes er moro. I tillegg skal jeg og venninnen min møtes for å gå tur 3 ganger i uka.

Men hvilke dager skal jeg trene hva? Må jo hvile mellom hver styrketreningsøkt. Og jeg har ikke lyst til å trene hver eneste dag. En eller to dager hvile i uka hadde vært passelig.

Har noen av dere et forslag til hvordan jeg skal legge opp dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Det spørs jo hvor intenst du har tenkt å begynne. Hvis dere er helt utrente, bør dere nøye dere med gåturene til å begynne med. For en allerede avslappet kropp er det megaforandring, bare det å gå!!

Etterhvert kan du legge inn en økt med Pilates eller styrketrening i uka.

Gå ikke for fort fram, for kroppen blir sliten temmelig raskt hvis man er utrent. Det skal forbausende lite til før man blir overtrent og mister motivasjonen fordi kroppen gjør vondt. Ikke bare gjør det vondt, men før smerten kommer, har treningen sluttet å ha positiv effekt på kroppen.

Nøy dere med tur tre ganger i uka, og når dere har gjort det i en måned, og ser at dette går greit, så øker du til fire økter, som sagt.

Jeg har også de tingene som du har skaffet deg, pluss en matte til å trene Pilates på og en strikk. Opplegget mitt ser slik ut:

Mandag: Styrke (mest armer, men også lår og bak)

Tirsdag: Pilates

Onsdag: Sykle (minst 1 time)

Torsdag: FRI (deiligste dagen i uka!)

Fredag: Jogging

Lørdag: Pilates

Søndag: Sykling (minst 1 time)

Det tok med et halvt år å komme opp i seks dager i uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...