AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #1 Skrevet 4. august 2017 Har et familiemedlem med tre er barn som er utrolig frekke! De går alle på barneskolen og jeg blir helt vilt overrasket over hvordan disse barna prater til hverandre, andre (meg) og om andre. De har kontakt med faren sin daglig, som stiller opp mye så er ikke en enslig alenemor det er snakk om. Tok en situasjon her på tilsnakk mellom hverandre hvor ene på 8 sto ute og ene på 10 var inne. Blikk er deres hadde møttes gjennom vinduet, noe jeg også så. 8 åringen tramper inn "hvis du bare skal stå der å glo så kan du heller se til helvette å rydde ute!" Jeg reagerer sterkt og svarer selv 8 åringen da 10 åringen ble stående i sjokk. "Vi rydder her inne og har nok med det, det må da være lov å kikke på hverandre uten at du snakker sånn til dine søsken??" Da trampet bare 8 åringen ut igjen. Og dette er ikke første gang. I tillegg drive 8 åringen å slenger ut "du er så feit" kommentarer så ofte det kan. 10 åringen har da sine dager og. Samme med 12 åringen i huset. De snakker ikke til hverandre, her skrikes det og kjefter før man sjekker hva som stemmer. Mor i huset "snakker" også slikt til barna sine. Jeg kommenterte en dag at mor var fryktelig negativ, alle barna sa seg helt enig i dette. De hadde blant annet gjort seg opp en mening om at jeg var fryktelig dårlig til noe og dette slenger de til meg så ofte de kan. Tilslutt spør jeg hva de mener med det og hvorfor mener dere at jeg ikke kan det? Jo fordi moren deres sier så. Og jeg svarer at moren deres har sett meg i en situasjon med en ting én gang og det stemmer ikke helt det inntrykket hun fikk. Jeg og moren deres har snakket om dette og hun innrømmet ovenfor meg at hun misforsto. Jeg har 10 andre hendelser med samme situasjon som har gått utrolig bra så jeg syns denne feedbacken stemte utrolig dårlig og syns det er sårt at barn hånler av noe de egentlig ikke har peiling på. Jeg har tatt 12 åringen i å gjøre narr av andre så fort det oppdager at noen ikke husker noe på samme måte. Nok en gang stopper jeg 12 åringen og spør hvorfor peke og le, kanskje du skal spørre litt mer rundt temaet først? Kanskje det er du som tar feil? Jeg syns denne familien begynner å bli utrolig slitsom å være med. Så utrolig frekke de barna har blitt! Jeg stopper dem hver gang det er noe. Når de er med meg så tar det en times tid før denne oppførselen gir seg. Så har vi noen hyggelige timer, men så fort de er inne døren hjemme så er oppførselen tilbake. Jeg ser at både 8 og 10 åringen sliter med sosiale koder på skolen. De passer ikke inn. 8 åringen er fryktelig seriøs og tar aldri en spøk, reagerer alltid med å slå først og slår utrolig hardt. Hva kan jeg gjøre her?? Moren deres er min kusine. Selv er jeg 26 år og har vært barnepike siden 12 åringen var baby. Anonymkode: 278f0...ee0
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #2 Skrevet 4. august 2017 Huff da. Det er nok kusina di som har skapt denne kommunikasjons-stilen. Veldig thrashy.. Anonymkode: 95830...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #3 Skrevet 4. august 2017 Hva kan jeg gjøre for å bedre dette? Anonymkode: 278f0...ee0
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #4 Skrevet 5. august 2017 Forstår din bekymring. Tror noen profesjonelle må på banen for å ta en alvorsprat med mor og hjelpe barna. Har du snakket med mor selv? Hva synes hun om barnas oppførsel? Hvis hun ikke synes barnas oppførsel er feil og noe som hun ønsker å endre, er det jo tydelig at det er oppdragelsen som har sviktet i fra hennes side. Hun ser da ikke problemet. Trives ikke barna på skolen kan det også være en årsak for at de er frekke med hverandre. Send en bekymringsmelding til fastlegen deres eller barnevernet. Du som kusine kan ikke gjøre stort for å bedre situasjonen alene. Anonymkode: 46fd7...7aa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå