Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På tirsdag har jeg jobbintervju på jobb som assistent i en omsorgsbolig for psykisk og fysisk utviklingshemmede. 

Gruer meg skikkelig! Noen som har vært på intervju for slike type jobber? Jeg har ingen erfaring (bare salgsjobber) hva slags spørsmål kan man bli stilt? Hvor lenge varer intervjuene typisk? Hva har man egentlig på seg? 

Har virkelig lyst på denne jobben så rimelig nervøs.. noen som har vært i samme båt og kan fortelle litt? 

Hilsen jente 24 :) 

Anonymkode: 146b4...254

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe stress. De på intervjuet prøver bare å bli kjent med deg, og de stiller vanlige spørsmål som man får på intervju. Som regel gjelder det hvem du er som person, hvordan du reagerer i ulike situasjoner, etc. Jeg var på et intervju som dette og fikk mange spørsmål om hvorfor jeg ønsket denne jobben, om jeg hadde vært i vanskelige situasjoner tidligere, og lignende.

Du tar på deg vanlige klær. Å jobbe i omsorgsbolig er en jobb som ikke har noe pen "dresscode", så skjørt og veldig fine kjoler med høyhælte sko og oversminka ser bare rart ut. Jeans, vanlige bukser, eller lignende holder lenge. Og en pen topp eller en cardigan. Vanlig sminke eller ingen sminke.

Intervjuene varer alt fra 45 minutter til en time. Spørs litt da om det er gruppeintervju eller èn og èn. 

Anonymkode: 48ae7...3d7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...