Gå til innhold

Funnet skadet fugleunge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør jeg? 

Fjnnet en skadet fugleunge som ikke klarer å fly pga brukket vinge. Så ikke noe reir i nærheten, så jeg tok den med inn på låven og la den i høy. Bor rett ved der jeg fant den, så kan legge den tilbake der den hører hjemme 

Anonymkode: f9ba4...0b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Naturens gang

Anonymkode: 56dbb...96e

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken art?

Anonymkode: c6af3...639

Skrevet

Har du en katt som er sulten?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken art?

Ser Ut som en heipiplerke. Jeg har ikke peiling på fugl, men søkte litt på Google og det ligner

AnonymBruker
Skrevet

Man skal la dem være, ofte er moren i nærheten og passer på.

Anonymkode: 39cbc...32c

AnonymBruker
Skrevet

Du bør knerte den så den slipper å lide. Vri nakken rundt på den, effektiv og smertefri. Ikke la den ligge å lide til den dør av seg selv iallefall. 

Anonymkode: 69fb4...3f5

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør jeg? 

Fjnnet en skadet fugleunge som ikke klarer å fly pga brukket vinge. Så ikke noe reir i nærheten, så jeg tok den med inn på låven og la den i høy. Bor rett ved der jeg fant den, så kan legge den tilbake der den hører hjemme 

Kontakt Dyrebeskyttelsen i det distriktet du bor. Mange gode råd å få av dem. De kan evt. henvise deg videre.

Anonymkode: aff3b...fac

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man skal la dem være, ofte er moren i nærheten og passer på.

Anonymkode: 39cbc...32c

Både og. Noen ganger blir skadete/syke fugleunger forlatt av foreldrene. Naturens brutale gang. Da har foreldrene funnet ut at ungen er for syk/skadet. Og at de ikke kan bruke tid og ressurser på en unge som er dødsdømt. 

Andre ganger kan det være at foreldrene ikke er der av andre årsaker, og at ungen kan bli et lett bytte for rovfugler, katter m.m. 

Håper det går bra med fugleungen! Ta kontakt med Dyrebeskyttelsen i kommunen/fylket du bor i! 

Anonymkode: aff3b...fac

AnonymBruker
Skrevet

Er det en heipilerke så er det en trekkfugl.. den må kanskje ha et sted å overvintre i og med at den er skadet.

Ville sjekka om det er noen fugleforum eller noe og henvent meg der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...