Arkana Skrevet 11. januar 2005 #1 Skrevet 11. januar 2005 Det er en del år siden jeg fant denne et eller annet sted, men god er den i allefall. Fin å servere som lunsj, med venninner på besøk. Salat til er veldig godt. :-) Smørbrødkake 2 dl melk 50 g margarin 25 g gjær 100 g sammalt hvete grov 150 g hvetemel ½ ts salt 3 hakkede hardkokte egg 300 g skinke i biter 1 liten purre i ringer 150 g revet ost 1 pose majones Bland alt det tørre, smelt margarin og ha i melk. Forhev 1 time. Ha deigen i rund form (24 cm), hev 20 minutter. Stek ved 200 grader i 20 minutter. Del i to, bland fyllet og ha mellom lagene. Legg lokket på, dryss over litt ost og stek videre ved 225 grader i ca 15 minutter.
Grooo Skrevet 11. januar 2005 #2 Skrevet 11. januar 2005 Vi hadde to forskjellige smørbrødkaker på kakebordet i bryllupet vårt vi, de forsvant på et blunk!
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #3 Skrevet 12. januar 2005 Tar du majonesen også på før den går i ovnen igjen, eller tar du den etterpå?
Gjest Grooo i.i. Skrevet 13. januar 2005 #4 Skrevet 13. januar 2005 Oj, leste litt raskt jeg... Vi hadde i alt fyllet etter at brødet var stekt!
Arkana Skrevet 13. januar 2005 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2005 Tar du majonesen også på før den går i ovnen igjen, eller tar du den etterpå? Jeg tar den på før, majonesen blandes med alt fyllet.
Arkana Skrevet 13. januar 2005 Forfatter #6 Skrevet 13. januar 2005 Oj, leste litt raskt jeg... Vi hadde i alt fyllet etter at brødet var stekt! Ja, jeg hadde tenkt å spørre hvordan dere holdt smørbrødkaken varm så lenge, smeltet ost smaker ikke så godt når den er stivnet, men nå skjønner jeg hvorfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå