AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #1 Skrevet 4. august 2017 Hei! Jeg har i det siste reagert på spesielt en av venninnene mine som skryter uhemmet av barnet sitt. Ifølge henne er barnet ekstremt tidlig for alderen, moden, intelligent osv, gjerne mye mer enn hennes venners barn. Hun er også den som klager på andres barn, og sier de er umodne, bortskjemte osv, og hennes barn blir selvsagt alltid behandlet dårlig. Hun gjør aldri noe galt selv. Selvinnsikten på eget barns vegne er fantastisk dårlig. Selv synes jeg at barnet ikke er spesielt begavet, helt alminnelig på det meste, og språket er veldig dårlig, men det ser hun ikke selv. Noen som kjenner seg igjen? Jeg tør liksom ikke å si ifra, redd hun skal bli sur. For hun er veldig ok eller, bare litt dryg når det gjelder barnet... Barnet er 4 år Anonymkode: d0707...194
GammelKaktus Skrevet 4. august 2017 #2 Skrevet 4. august 2017 Alle som har barn har en eller to av den typen der i bekjentskapskretsen sin. Jeg pleier ikke å kommentere det så lenge det ikke går ut over mitt barn. De sliter jo med et eller annet når de har et så stort behov for overbevise andre om hvor overdrevent intelligent osv. deres egne barn er. Og hvis det er slik at språket er dårlig så er vel dette noe som blir tatt videre av barnehagen. Bare la det gå når hun ellers er brukandes. 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #3 Skrevet 4. august 2017 Jeg er hun omvendte, men sikkert like irriterende, som er bekymret for at barnet mitt ikke er rask nok motorisk, med språk, med å lese, skrive. Og bruker en masse tid på å hjelpe ham opp på forventet nivå. Anonymkode: 499d4...33b 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #4 Skrevet 4. august 2017 Vi kjenner nok alle noen sånne jeg gidder ikke å bry meg. Anonymkode: 011db...6b6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #5 Skrevet 4. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er hun omvendte, men sikkert like irriterende, som er bekymret for at barnet mitt ikke er rask nok motorisk, med språk, med å lese, skrive. Og bruker en masse tid på å hjelpe ham opp på forventet nivå. Anonymkode: 499d4...33b Flott, det er slik supermammaer gjør Til hi: jeg ville tatt det opp med vedkommende på en rolig fornuftig måte, er nok fort gjort å snuble i mammakjærlighet. Anonymkode: f1135...208
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #6 Skrevet 4. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Flott, det er slik supermammaer gjør Til hi: jeg ville tatt det opp med vedkommende på en rolig fornuftig måte, er nok fort gjort å snuble i mammakjærlighet. Anonymkode: f1135...208 Herregud, nå begynte jeg å grine. ❤️ (tøff dag) Unnskyld, TS, skal ikke avspore noe mer. Anonymkode: 499d4...33b 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #7 Skrevet 4. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, nå begynte jeg å grine. ❤️ (tøff dag) Unnskyld, TS, skal ikke avspore noe mer. Anonymkode: 499d4...33b Grine? Det var bare fint ment altså, kjenner meg igjen i betraktningene her, er jo mamma selv. Anonymkode: f1135...208
AgentFassbender Skrevet 4. august 2017 #8 Skrevet 4. august 2017 Selvfølgelig. Å være mor er jo "verdens vanskeligste jobb" ifølge såpass mange, så da må de jo fremme stoltheten sin. Må ha en sammenheng med at jeg sjeldent hører en mor snakke entusiastisk om noe annet enn barnet sitt. 3
T-Rex Skrevet 4. august 2017 #9 Skrevet 4. august 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som kjenner seg igjen? Jeg tør liksom ikke å si ifra, redd hun skal bli sur. For hun er veldig ok eller, bare litt dryg når det gjelder barnet... Anonymkode: d0707...194 Mamma var sånn. Skrytebrevene (det var snailmail den gangen) hun sendte var direkte pinlige. Onkelen min, altså mammas bror, var like ille. Det gikk på skolekarakterer, idrettsprestasjoner og what not. Nå har fetteren min årsinntekter på 50 mill (altså det som fremkommer på skatteseddelen). Det har ikke jeg. Så onkelen min vant. 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #10 Skrevet 4. august 2017 Husker en venninne snakket sånn om barnebarnet sitt. Barnet var langt klokere og snakket mye bedre enn andre barn på sin alder. Barnet var 3 år den gangen og ifølge min venninne lå hun langt over gjennomsnittet i stort sett alt. Jeg hadde store forventninger da jeg skulle møte barnet, men må si jeg ble skuffet. Barnet snakket ikke rent og virket på ingen måte klokere enn en hvilken som helst annen 3 åring. Anonymkode: 4f413...c20 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #11 Skrevet 4. august 2017 Jada. Har en bekjent som legger ut alt barnet gjør. Det ene barnet, som er 17 nå. Det barnet driver med,er sammen ned andre. De blir ikke nevnt. Heller ikke deres andre barn. Anonymkode: d0aeb...c70
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #12 Skrevet 4. august 2017 I matpausen på jobb har mødrene konkurranse om å ha flinkest barn. baaaaaah Anonymkode: 7a136...03c
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #13 Skrevet 4. august 2017 Har en veninne som gjør dette. Hun ser ikke at hun sårer folk ved å skryte av sitt barn når de forteller noe som er vanskelig med deres eget barn. Mangler litt empati og sosiale skills kansje. Anonymkode: 32069...f87 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 4. august 2017 #15 Skrevet 4. august 2017 Jeg er dritstolt av ungen min!! Denne uken så lærte han å si ordet æsj etter at en av de andre ungene stakk av under bleieskift og tisset på gulvet og gutten min synes det ble en fin plaskedam En av de ansatte stoppet han og sa "Æsj! Det kan du ikke leke med." Han løp rundt resten av dagen og sa æsj!!! (Kjenner vi må begynne å bli forsiktig med hva ord vi sier nå )
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #16 Skrevet 4. august 2017 43 minutter siden, GoldenLioness skrev: Jeg er dritstolt av ungen min!! Denne uken så lærte han å si ordet æsj etter at en av de andre ungene stakk av under bleieskift og tisset på gulvet og gutten min synes det ble en fin plaskedam En av de ansatte stoppet han og sa "Æsj! Det kan du ikke leke med." Han løp rundt resten av dagen og sa æsj!!! (Kjenner vi må begynne å bli forsiktig med hva ord vi sier nå ) Er du seriøs nå? Dette var direkte pinlig, og trolig bare søtt og fint for deg. Anonymkode: 26e0e...ffc 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #17 Skrevet 4. august 2017 Det er nok best å bare jatte med. Eller prøve å skifte tema. En ting er når barnet er 4, men tenk når den stakkars ungen blir større. Jeg har ei på facebook som skryter av hver eneste karakter ungen hennes får, enten det er eksamen eller en vanlig prøve. Datteren er 15. Det må være utrolig pinlig... Anonymkode: 03064...c96 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #18 Skrevet 4. august 2017 Huff, tror det er best å prøve å overse det. Men vet det kan være sinnsykt irriterende og slitsomt. Har ei venninne med et barn som er på alder med mitt, og får stadig vekk høre om alt mulig dette barnet har lært, sånn at jeg begynner å lure på om mitt eget barn er tilbakestående. Må liksom minne meg selv på at hun overdriver og at barnet mitt er helt oppegående hver gang. Anonymkode: fd19c...5ce
Gjest GoldenLioness Skrevet 4. august 2017 #19 Skrevet 4. august 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du seriøs nå? Dette var direkte pinlig, og trolig bare søtt og fint for deg. Anonymkode: 26e0e...ffc Herre! Det som er pinlig er at du ikke kan se ironien i innlegget.
Gjest Mass Skrevet 4. august 2017 #20 Skrevet 4. august 2017 1 time siden, GoldenLioness skrev: Jeg er dritstolt av ungen min!! Denne uken så lærte han å si ordet æsj etter at en av de andre ungene stakk av under bleieskift og tisset på gulvet og gutten min synes det ble en fin plaskedam En av de ansatte stoppet han og sa "Æsj! Det kan du ikke leke med." Han løp rundt resten av dagen og sa æsj!!! (Kjenner vi må begynne å bli forsiktig med hva ord vi sier nå ) Haha, barn ass Synes vi kan lære av de små gledene de har ... selv om det ikke frister å gjøre akkurat det samme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå