AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #1 Skrevet 4. august 2017 Jeg står mellom profesjonsstudiet ved NTNU og ved UIB. Har kommet inn på begge, men hvilket studiested skal jeg velge? Var i utgangspunktet innstillt på NTNU der jeg kom inn først, men nå som jeg fikk tilbud om UIB har jeg blitt ambvialent. Sliter fryktelig med å bestemme meg noe som er dumt med tanke på at jeg ikke har funnet meg noe sted å bo og bare utsetter valget mer og mer. Grunnen til at jeg nå kan velge er fordi jeg har et snitt på 64.5. Snittet ved både NTNU og UIB var 64.6 i hovedinntaket. Kom derfor på venteliste begge steder. Jeg hadde Bergen over NTNU i utgangspunktet uten noen spesiell grunn. Ved suppleringsopptaket fikk jeg tilbud om studieplass ved NTNU, men ble tilbudt venteliste på UIB. Var da på 5.plass ved UIB. Takket ja til studieplass på NTNU og å stå på venteliste ved UIB. Fikk i dag nytt tilbud om at jeg hadde fått plass ved UIB. Jeg må svare innen 8.august. Jeg finner veldig mye info angående profesjon på NTNU, men veldig lite om Bergen. Virker som om det er mye foreninger tilknyttet psykologi på NTNU. Får inntrykk av at miljøet på UIB er mindre? Tusen takk for hjelp og innspill! Anonymkode: cf647...7cb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #2 Skrevet 4. august 2017 Dette kan jo endre fremtiden din ekstremt og for alltid, så best velge riktig!!!!! Anonymkode: 42ad6...5e9 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #3 Skrevet 4. august 2017 Anbefaler Bergen når du skal gå dette studiet Anonymkode: e51f1...acd 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #4 Skrevet 4. august 2017 Jeg ville tatt Bergen, hyggeligere by. Anonymkode: 1959e...6c3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #5 Skrevet 4. august 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler Bergen når du skal gå dette studiet Anonymkode: e51f1...acd Hvorfor? Anonymkode: ec05e...499
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #6 Skrevet 4. august 2017 Jeg ville tatt NTNU! Bergen er en grusom by, og psykologisk fakultet på UiB er så dårlig at det er skummelt.. Startet en bachelorgrad der, men sluttet etter 1,5 år og forlot Bergen for evig og alltid. For oss som ikke er fra vestlandet er været rett og slett deprimerende, Bergen har dårlige tilbud og det er en liten og ikke så fin by. Trondheim er mye bedre, mye finere, koseligere studentmiljø, byen har så mye sjel og kultur og alle i Trondheim er så koselige! Bussjåførene er smilende og hyggelige, folk sier hei på gaten bare for å være hyggelige, flyplassen er god osv i motsetning til Bergen. Der er alle så sure og grinete, fordomsfulle og bråkete... Jeg er ikke fra noen av byene - er fra Kristiansand - så jeg startet begge steder med et åpent sinn. Jeg fikk et nytt, mer positiv, solrikt og fint liv etter jeg flyttet til Trondheim. Anonymkode: b0e42...29d 2
Sariou Skrevet 4. august 2017 #7 Skrevet 4. august 2017 Jeg har vært student begge steder (dog ikke i psykologi) og jeg ville valgt NTNU fordi studentmiljøet er bedre. Har vært student i Oslo også, og studentmiljøet er rett og slett uslåelig i Trondheim. 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #8 Skrevet 4. august 2017 NTNU. Det er ikke tilfeldig at Trondheim tiltrekker mange studenter. Fantastisk miljø og oversiktlig by! Anonymkode: c3b9f...c33 4
gobbledigook Skrevet 4. august 2017 #9 Skrevet 4. august 2017 Jeg trives godt i Bergen, men jeg studerer ikke psykologi.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #10 Skrevet 4. august 2017 Mulig det er jeg som er dum her, men hvordan kan du ha kommet inn på begge? Ett av dem må du jo ha hatt foran i rangeringen av studieønsker. Anonymkode: 224a9...33c 4
Rosalie Skrevet 4. august 2017 #11 Skrevet 4. august 2017 Jeg ville valgt NTNU. Trondheim er en herlig studentby. 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #12 Skrevet 4. august 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig det er jeg som er dum her, men hvordan kan du ha kommet inn på begge? Ett av dem må du jo ha hatt foran i rangeringen av studieønsker. Anonymkode: 224a9...33c Det står forklart i innlegget Jeg hadde Bergen rangert foran NTNU. Men valgt å stå på venteliste hele tiden. Anonymkode: cf647...7cb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #13 Skrevet 4. august 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig det er jeg som er dum her, men hvordan kan du ha kommet inn på begge? Ett av dem må du jo ha hatt foran i rangeringen av studieønsker. Anonymkode: 224a9...33c Når man blir tatt opp i etterfyllingsopptaket kan man velge mellom allerede godtatt plass og ny tildelt plass. Det er ikke sånn i suppleringsopptaket, så jeg forstår godt at du synes det et forvirrende. Anonymkode: 991cf...05b 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #14 Skrevet 4. august 2017 Jeg ville ha valgt Trondheim, bodd her hele livet og det er en super by Anonymkode: d39a7...16a 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #16 Skrevet 5. august 2017 Ville valgt NTNU! Skal selv gå der, men ikke psykologi. Anonymkode: e1d96...749 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #17 Skrevet 5. august 2017 Jeg ville valgt Trondheim, selv om NTNU Dragvoll er en kjip campus full av mugg og råteskader. Anonymkode: 951aa...842 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #18 Skrevet 5. august 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville valgt Trondheim, selv om NTNU Dragvoll er en kjip campus full av mugg og råteskader. Anonymkode: 951aa...842 Jeg har også hørt mye ''kjipt'' om selve ''Dragvoll'' ved NTNU. I Bergen eksisterer det jo et eget psykologisk institutt. Samtidig har de mer praksis på NTNU - allerede det første året. Samt egen klinikk tilknyttet psykologilinjen. Anonymkode: cf647...7cb
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #19 Skrevet 5. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også hørt mye ''kjipt'' om selve ''Dragvoll'' ved NTNU. I Bergen eksisterer det jo et eget psykologisk institutt. Samtidig har de mer praksis på NTNU - allerede det første året. Samt egen klinikk tilknyttet psykologilinjen. Anonymkode: cf647...7cb Det er et eget psykologisk institutt på NTNU også da. Har hørt mye bra om klinikken! Men dette er som å velge mellom pest eller kolera. Bergen har regn-rekord, mens Trondheim er ustabilt som faen, vær-messing. Jeg vet ikke hva som er verst. Anonymkode: bb260...bbb 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #20 Skrevet 5. august 2017 Jeg har studert i både trondheim og Bergen (ikke psykologi), og jeg likte Bergen best. Anonymkode: 04493...5dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå