Gå til innhold

Overdreven stønning på treningssenter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som blir svært forstyrret av dette? Blir helt oppgitt jeg av mennesker (kan vel like gjerne si menn, siden jeg aldri har opplevd kvinner som gjør det) som stønner høyt hver eneste repetisjon. Må si jeg synes det er vanskelig å konsentrere meg om egen trening når det høres ut som om at den ved siden av får orgasme. Det er helt greit at en må puste litt når en trener, men det er ingen gevinst av å rope "ÅÅÅH" altså. Kanskje de skulle hatt et kurs i pusteteknikk under trening. Sier dere ifra til disse menneskene at det er forstyrrende? 

Anonymkode: 2ad0a...1be

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Musikk er løsningen! :digge:

Anonymkode: 7e406...9a4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fortell dem at damer ikke blir det MINSTE imponert over å høre på den stønningen.

Anonymkode: bb717...d81

• Liker 1
Skrevet

Ta en pilatestime. Da får du høre damer som stønner 😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre som blir svært forstyrret av dette? Blir helt oppgitt jeg av mennesker (kan vel like gjerne si menn, siden jeg aldri har opplevd kvinner som gjør det) som stønner høyt hver eneste repetisjon. Må si jeg synes det er vanskelig å konsentrere meg om egen trening når det høres ut som om at den ved siden av får orgasme. Det er helt greit at en må puste litt når en trener, men det er ingen gevinst av å rope "ÅÅÅH" altså. Kanskje de skulle hatt et kurs i pusteteknikk under trening. Sier dere ifra til disse menneskene at det er forstyrrende? 

Har du noen gang prøvd å løfte så mye at du bare ikke klarer å la være å stønne du? Neppe. Sett musikken høyere om det plager deg så voldsomt. 

Anonymkode: 7862c...928

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stønner av og til, og jeg er dame. Det kommer bare når jeg løfter skikkelig tungt og er sliten, men det er ikke sånn at de på andre siden av senteret hører det akkurat. Oftest er jeg helt alene på senteret også så det er ikke noe jeg tenker så mye over.

Anonymkode: f0e5c...703

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Å utgyte lyder under sterk fysisk aktivitet er naturlig og nødvendig. Mao det er helt naturlig. Det er en form for utholdenhetstegn.

Anonymkode: 6d9b3...12f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Syns folk bør legge fra seg alle irritasjonsmomentene sine når de velger å trene på et senter. Noen blir støtt av jenter som har på seg tettsitende klær, andre irriterer seg over prat, andre igjen klager på lukter.... Har til og med hørt kommentarer om "sjenerende svettelukt" :glare: Get over it. Fokuser på din egen trening heller. 

Anonymkode: a7690...9c7

• Liker 4
Skrevet

Stønning av vektløfting er ok, men en person på tredemølla som nesten stryker med i 8 km/t kan jeg ikke fordra. Puster verre enn nabohunden som er 11 år

Skrevet

Hvordan klarer dere å høre lyder gjennom de støydempende hodetelefonene som spiller cyprus hill på full guffe?

Jeg bruker Bose QC30 eller QC35 på trening og det eneste jeg hører er musikk...

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Sonic skrev:

Stønning av vektløfting er ok, men en person på tredemølla som nesten stryker med i 8 km/t kan jeg ikke fordra. Puster verre enn nabohunden som er 11 år

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånne som dere gjør at jeg kvier meg til å trene på treningssenter 😜👍🏻

Anonymkode: 3e6aa...f15

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har du noen gang prøvd å løfte så mye at du bare ikke klarer å la være å stønne du? Neppe. Sett musikken høyere om det plager deg så voldsomt. 

Ojojoj, her har vi en storstønner som tok seg nær ja :skratte: 

• Liker 6
Skrevet

Synes ikke man skal "la seg plage" så lett når man er på treningssenter, jeg. Jeg bruker headsett når jeg trener, så vet egentlig ikke selv hvor mye lyd jeg evt lager, men vet godt at det kan bli litt lyd på de siste repetisjonene i et sett feks. Man er der for å forbedre seg selv, og jeg tror ikke at den beste måten man gjør det på er å fokusere så mye på andre. ;) Det er ikke en stille-vogn, liksom. Lyd må man tåle. 

AnonymBruker
Skrevet

Musikk er løsningen! :digge:

Anonymkode: 7e406...9a4

Ikke alltid :P

Er et par karer der jeg trener som VIRKELIG tar gorillabrølet for hver eneste gang de løfter noe. Alle snur seg :ler: 

Var også litt forvirret her forleden, trodde jeg hadde fått en sexsang på øret - men det var bare ei dame som stønnet helt klin likt som når folk har sex. 

Jeg kan lage litt lyd selv som alle andre, men jeg setter ikke igang med fult show liksom.

Anonymkode: 4cb84...cb5

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, Sonic skrev:

Alle har ikke like god lungekapasitet. Hadde du ikke blitt provosert om det var 14 km/t? Hvordan påvirker farten på nabomølla deg, egentlig? Synes det er bra at folk faktisk tar seg ut på trening! Vi rundt har på ingen måte nok informasjon til å si om noen overdriver eller ikke. 

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, Muffen skrev:

Alle har ikke like god lungekapasitet. Hadde du ikke blitt provosert om det var 14 km/t? Hvordan påvirker farten på nabomølla deg, egentlig? Synes det er bra at folk faktisk tar seg ut på trening! Vi rundt har på ingen måte nok informasjon til å si om noen overdriver eller ikke. 

Jeg bruker øreplugger så hører ikke :) Sa hva jeg syns er irriterende, og gjorde noe med saken

AnonymBruker
Skrevet
På 4.8.2017 den 19.53, Sonic skrev:

Så folk som er utrente skal ikke trene de da, siden du synes det er så irriterende at de puster mye?  Det tar tid å trene seg opp eller de ikke har like god lungekapasitet. 

Synes det er merkelig at folk trener på treningssenter når de ikke tåler at andre er der, lager lyd og lukter svette. 

Det er i hvert fall rart å reagere på pusting og folk som reagerer på svettelukt. Høylytt stønning kan jeg forstå litt mer, men noen gjør det og andre ikke. 

Anonymkode: 0dbf4...8f7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
På 4.8.2017 den 20.13, AnonymBruker skrev:

Ojojoj, her har vi en storstønner som tok seg nær ja :skratte: 

Absolutt ikke. Jeg trener for det meste kondisjon, men skjønner hvorfor folk ikke klarer å holde tyst når jeg ser hvor tungt de faktisk løfter.

Skrevet (endret)

Lllijkk

Endret av Lord Friendzone
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er helt enig i at noen drar dette veldig langt og åpenbart lager kun støy for å få oppmerksomhet. Disse slenger gjerne vektene fra seg når de er ferdige også.

Når det er sagt, er det faktisk en fordel å stønne når man løfter tungt, for det gir bedre resultater. Det har med frigjørelse av buktrykk (stabiliserer kjernemuskulaturen) å gjøre. Det er tilnærmet umulig å unngå når man løfter tungt eller sliter seg helt ut. Har du noen gang sett på tennis og hørt at de ofte stønner når de slår? Samme prinsippet, og jeg tror ikke de gjør det for å få oppmerksomhet. Her er to studier som viser en positiv korrelasjon mellom stønning og økt prestasjon:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24956374

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25412161

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...