Gå til innhold

Katten borte lenge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen tips til hvordan rope tilbake pusen når den har vært borte lenge? Har forsøkt å rope og knitre med en pose med mat i. Har sett et tips om å sette ut kassa, men pusen vår har ingen kasse. 

Vi har vært borte lenge fra hjemme så vet ikke hor lenge pus har vært på rømmen. Matskål er bare halvtom så er redd pus har vært borte fra hjemmet en stund 

Anonymkode: 5aea5...a88

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere har vel hatt noen til å se etter pusen eller? Hvor mye er "lenge"? 

Anonymkode: 54111...f93

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Noen tips til å lokke pusen inn igjen? Ser ut som nabopusen kan ha jaget katten vår.

Vært borte litt over en uke. 

Skrevet

Kanskje den er dø?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen tips til å lokke pusen inn igjen? Ser ut som nabopusen kan ha jaget katten vår.

Vært borte litt over en uke. 

Dere må jo gå ut å lete da. Ikke bare stå på trappa å gaule. Har pusen virkelig være ute i over en uke? Hvem har sett etter den? Har dere bare latt den være så kan dere klandre dere selv for at den er borte. 

• Liker 6
Skrevet

Hva med den/de som har sett til pus (MINST 1 gang om dagen) mens dere har vært borte? Kan den/de si noe om når pus sluttet å dukke opp? :-) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har noen tips? Har gått rundt litt i nabolaget selvfølgelig. 

Skrevet (endret)

Sjekk alle garasjer, kjellere, stabbur, loft og boder og andre krypinn. -En katt som er blitt stengt inne bruker å være stille. Har opplevd at selv den mest vokale og  "pratsomme" pusen har sitte musestille innelåst i en vedbod i ti dager.. 

Ta inn maten. Slik at den må inn om den er sulten, og ikke bare jafser i seg fra skålen på trappa, for så å stikke avgårde igjen utenat dere vet om det. 

Sjekk og trål alle alle grøftekanter om dere bor ved trafikert vei. Heng opp lapper på stolper, og legg lapper i postkasser. Gi beskjed til naboer, slik at de kan sjekke sine uterom og kjellere, boder og loft. 

Ring veterinær, og spør om de har fått inn noen hvis likner deres katt. 

Kommer katten hjem, så sett på den et halsbånd med en brikke/kapsel med adresse og telfnr. Det finnes nå halsbånd med selvutløsende låser, og/eller med strikk som er trygge å bruke. Og for guds skyld,  KASTRER om det ikke er gjort! Og øremerk/chip pus i samme salengen. 

Håper pus kommer hjem. :blomst:

Endret av Perle
Skriveleifer
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Perle skrev:

Sjell alle garasjer, kjellere. Stabbur,loft og boder. Rn katt som er blitt stengt inne bruker å være stille. Har opplevd selv den mest "pratsomme" sitte musestille innelåst i en vedbod i ti dager.. 

Ta inn maten. Slik st dn må inntil dete om den kommer og er sulten og ikke bare jafser i seg og stikker igjen utenat dere vet om det. 

Sjekk alle grøftekanter om dere bor ved vei. Heng opp lapper på stolpet og evnt i postkasset, gi beskjed til naboer slik at de kan sjekke sine uterom. 

Ring veterinær, og spør pm de har fått inn noen katt. 

Kommer katten hjem, så sett på den et halsbånd. Det finnes halsbånd med selvutløsende lås eller med strikk som er trygge. Øremerk eller chip, og absolutt første bud, KASTRER om det ikke er gjort. 

Håper pus kommer hjem. :blomst:

Tusen takk for svar. Skal virkelig ringe på hos naboer, det har jeg ikke tenkt på! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som har noen tips? Har gått rundt litt i nabolaget selvfølgelig. 

"Gått litt rundt i nabolaget" er ikke bra nok. Du må gå langt. Få alle til å se i garasjer og boder. Snakke med dem for å høre om de har sett den. Legg nå LITT vilje i å finne igjen katten din da i det minste. Kanskje noen har funnet den og beholdt den, noe jeg innerst inne håper

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Gått litt rundt i nabolaget" er ikke bra nok. Du må gå langt. Få alle til å se i garasjer og boder. Snakke med dem for å høre om de har sett den. Legg nå LITT vilje i å finne igjen katten din da i det minste. Kanskje noen har funnet den og beholdt den, noe jeg innerst inne håper

Hvorfor i alle dager er dere så frekke mot meg? :-( 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager er dere så frekke mot meg? :-( 

Fordi du ikke tar ansvar for katten din. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Er den chippet? Sjekket annonser på dyrebar.no? :) hvor i landet er dette? 

Har dere vært tilgjengelig på

telefon hvis den er chippet?

Anonymkode: 82ee8...ece

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker hvordan du unngår å svare på hva de som har passet på katten sier om når de sist så den.

Mustenker at du skulle hatt en klekkelig bot jeg.. 

Anonymkode: d9739...232

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker hvordan du unngår å svare på hva de som har passet på katten sier om når de sist så den.

Mustenker at du skulle hatt en klekkelig bot jeg.. 

Anonymkode: d9739...232

Garantert ingen som har sett etter katten. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du ikke tar ansvar for katten din. 

Visst tar jeg ansvar for dyret mitt. Nå var det jo ikke dette jeg spurte om. Pusen har hatt mulighet til både være ute og inne. Og matskåla sto inne. 

Fremdeles ikke kommet til rette. Og ja den er chipet og kastrert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visst tar jeg ansvar for dyret mitt. Nå var det jo ikke dette jeg spurte om. Pusen har hatt mulighet til både være ute og inne. Og matskåla sto inne. 

Fremdeles ikke kommet til rette. Og ja den er chipet og kastrert. 

Spør de som har sett etter katten hver dag da. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De som så til katten din. Når så de den sist? Det må de klare å svare på. Var de innom daglig og så til den, så burde det være lett å vite hvor lenge den har vært borte. 

Anonymkode: 69407...35a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som så til katten din. Når så de den sist? Det må de klare å svare på. Var de innom daglig og så til den, så burde det være lett å vite hvor lenge den har vært borte. 

Anonymkode: 69407...35a

Nabodama var innom på mandag forige uke og da var pus der og hadde det bra. Så sa nabodama at hun ikke har sett den noe mer.  

AnonymBruker
Skrevet

Fått svarene dere trenger nå ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...