Snabelsnuppa Skrevet 11. januar 2005 #1 Skrevet 11. januar 2005 ...som feiler lille snupp? Var hos legen med ham idag for å sjekke lymfekjertlene hans som var hovne sist vi var der. Det var de fortsatt, og legen klemte og kjente både på halsen, under armene og i lysken. Og så sa han at de ville ta blodprøve...Hva kan være galt? spurte jeg, men fikk til svar at de bare vil utelukke at noe er galt. Det beroliget ikke meg noe særlig, så jeg spør dere jeg: Hvilke sykdommer gir hovne lymfekjertler? Jeg er ingen pessimist altså, så jeg tror ikke at gutten min er syk før legen sier at han er det, men jeg vil gjerne vite hva jeg eventuelt bør være forberedt på.
Gjest Madam Felle Skrevet 11. januar 2005 #2 Skrevet 11. januar 2005 Det skal ikke mye til, for å få hovne lymfekjertler. Litt forkjølet, så kan de bli kjempe store. La legen ta prøvene, for det er ikke sikkert det er noe gale. Jeg har selv gått med hovne lymfekjertler i mange år, men de klarer ikke å finne ut noe. Men så har jeg vært småforkjølet ofte, og det kan være årsaken.
Snabelsnuppa Skrevet 11. januar 2005 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2005 Ja, det er det jeg håper på er tilfelle. Han har jo vært forkjølet og hatt høy feber en del ganger etter at han begynte i barnehagen i november. Legen sa jo (når jeg får tenkt meg litt om :oops: ) at hovenheten godt kan skyldes tilbakevennende infeksjon. Finner vel ut om han trenger behandling for dette nå da. Glemte å spørre om hvor lang tid det tar å få svar på blodprøvene. Tenkte å ringe dit om en uke hvis jeg ikke har hørt noe før - er det for tidlig?
~sikka~ Skrevet 11. januar 2005 #4 Skrevet 11. januar 2005 Hos min lege får vi svar innen en uke dersom det er noe galt.
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2005 #5 Skrevet 11. januar 2005 Hovne lymfekjertler kan komme av så mangt, skikkelig influensa, halsbetennelse, kyssesyke osv.
Gjest StoreSky Skrevet 11. januar 2005 #6 Skrevet 11. januar 2005 Min datter (seks år) har hovne lymfekjertler så og si hele tiden siden hun var baby. Ikke uvanlig hos små banr sa legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå