Miruluna Skrevet 4. august 2017 #1 Skrevet 4. august 2017 Vil man da skru på lyset i huset, ellers tusler man regelrett rundt i tussmørke?
gobbledigook Skrevet 4. august 2017 #2 Skrevet 4. august 2017 Kjenner en som er blind. Han sitter i mørket.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #3 Skrevet 4. august 2017 Skrur ikke på lyset. Anonymkode: 2a4a4...cc1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #4 Skrevet 5. august 2017 Det er sikkert individuelt hva blinde velger. De blinde jeg kjenner, som bor alene, har på lys hjemme. Den ene sier hun har på lyset lyset for hunden sin del. Den andre har ikke hund, men velger å ha på lys fordi hun vil at mennesker utenfra skal se at det er folk hjemme. Begge bruker timere for å skru lys av og på. Anonymkode: f4253...ffd
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #5 Skrevet 5. august 2017 Se har nok ikke lys på annet ennnår de får besøk men da ordner nok besøket det selv. Anonymkode: 00916...860
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #6 Skrevet 5. august 2017 Vet blinde i det hele tatt hva "lys" er for noe? Jeg mener, døve vet jo ikke hva musikk er for noe. Anonymkode: a8c40...afa
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #7 Skrevet 5. august 2017 Blindhet er et vidt begrep. Noen ser forskjell på lys og mørke, andre merker ikke forskjell på lys eller mørke, da bryr de seg heller ikke med å skru på lyset. De merker ingen forskjell. Anonymkode: ba4a4...ea4 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #9 Skrevet 5. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet blinde i det hele tatt hva "lys" er for noe? Jeg mener, døve vet jo ikke hva musikk er for noe. Anonymkode: a8c40...afa Dette lurte jeg også på. Det er vanskelig å forklare lys, mørke, farger ol for en som har vært blind hele livet. Å si at mørkt er helt svart, så man ikke ser noe. Men svart gir jo ingen mening for dem. Anonymkode: 469af...2c8
Gjest Linaria Skrevet 5. august 2017 #10 Skrevet 5. august 2017 Hvis man ikke en gang ser forskjell på lys og mørke, er det vel like greit å spare på strømregninga og sitte i mørke. Har hørt blinde si det i hvert fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå