AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #1 Skrevet 4. august 2017 Hei! Jeg har sinnsykt fet hud. Jeg bruker aldri sminke og ikke bruker jeg hudkrem heller. Jeg vasker ansiktet hver morgen og kveld, men likevel er det så fett. Jeg skjønner ikke hvorfor? Det tar sikkert bare en time eller noe etter jeg har vasket det til det ser helt oljete ut. Det er jo ikke særlig pent så jeg lurte på om dere hadde noen tips til hva jeg kan gjøre. Jeg orker ikke å kjøpe noe sminke siden jeg ikke liker å gå med det da. Anonymkode: 6a968...a75
Roci Skrevet 4. august 2017 #2 Skrevet 4. august 2017 Fet hud Virker huden bare fet/oljete, eller er du i tillegg plaget med uren hud (kviser, store porer, sorte prikker osv.)? Hva vasker du ansiktet med? Om du bruker en såpe som tørker ut huden, kan det faktisk bidra til å forverre problemet. Hvor gammel er du? Mange har økt talgproduksjon i huden som følge av de hormonelle endringene som skjer i kroppen i den perioden. Hvis du ikke har noen andre spesifikke hudproblemer, kan du til å begynne med prøve noen milde hudpleieprodukter beregnet på fet hud. Jeg sier milde, fordi mange med fet hud også har irritert hud som ikke bør utsettes for f.eks. sterkt uttørkende produkter. Et bra merke å prøve, er det britiske hudpleiemerket Nourish. Du må bestlle det online fra England, men produktene er ikke så dyre. Du kan dessuten bestille et sett med prøvestørrelser med 4 produkter for din hudtype her. Andre merker verdt å prøve er f.eks. Cosmica - rimelig, og fås kjøpt på de fleste apotek. Dermalogica har også veldig bra produkter for fet hud, men det er et ganske dyrt merke. De har også et prøvesett du kan kjøpe her. Prøv å bruke hudpleieproduktene ifølge instruksene i en måneds tid og se om huden din blir bedre. Hvis ikke, er neste steg å få time hos en hudpleier, alternativt en hudlege. Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #3 Skrevet 4. august 2017 20 minutter siden, Roci skrev: Fet hud Virker huden bare fet/oljete, eller er du i tillegg plaget med uren hud (kviser, store porer, sorte prikker osv.)? Hva vasker du ansiktet med? Om du bruker en såpe som tørker ut huden, kan det faktisk bidra til å forverre problemet. Hvor gammel er du? Mange har økt talgproduksjon i huden som følge av de hormonelle endringene som skjer i kroppen i den perioden. Hvis du ikke har noen andre spesifikke hudproblemer, kan du til å begynne med prøve noen milde hudpleieprodukter beregnet på fet hud. Jeg sier milde, fordi mange med fet hud også har irritert hud som ikke bør utsettes for f.eks. sterkt uttørkende produkter. Et bra merke å prøve, er det britiske hudpleiemerket Nourish. Du må bestlle det online fra England, men produktene er ikke så dyre. Du kan dessuten bestille et sett med prøvestørrelser med 4 produkter for din hudtype her. Andre merker verdt å prøve er f.eks. Cosmica - rimelig, og fås kjøpt på de fleste apotek. Dermalogica har også veldig bra produkter for fet hud, men det er et ganske dyrt merke. De har også et prøvesett du kan kjøpe her. Prøv å bruke hudpleieproduktene ifølge instruksene i en måneds tid og se om huden din blir bedre. Hvis ikke, er neste steg å få time hos en hudpleier, alternativt en hudlege. Lykke til Takk for så utfyllende og bra svar :)) Jeg er 24 år, og har ikke sånn veldig uren hud. Har noen kviser og litt sånt men ikke noe som er unormalt kam man vel si. Jeg bruker ikke såpe til å vaske, jeg vasker kun med vann. Jeg skal sjekke ut de linkene du sendte ;)) Anonymkode: 6a968...a75
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #4 Skrevet 4. august 2017 Stop 24 krem i hele trynet. Anonymkode: 6bdf2...c34 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #5 Skrevet 4. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Stop 24 krem i hele trynet. Anonymkode: 6bdf2...c34 Jo, men det er vel ikke akkurat svette jeg sliter med da? :// Anonymkode: 6a968...a75
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #6 Skrevet 4. august 2017 En annen mulighet her er at du rett og slett ikke har fet hud, men istedenfor dehydrert hud (men, en kan være dehydrert og fet samtidig også). Dehydrert hud kan ha en tendens til å overprodusere olje for å gjøre opp for det som mangler. I så fall trenger du mer fuktighet. Anonymkode: f8bcc...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #7 Skrevet 5. august 2017 På 4.8.2017 den 23.42, AnonymBruker skrev: En annen mulighet her er at du rett og slett ikke har fet hud, men istedenfor dehydrert hud (men, en kan være dehydrert og fet samtidig også). Dehydrert hud kan ha en tendens til å overprodusere olje for å gjøre opp for det som mangler. I så fall trenger du mer fuktighet. Anonymkode: f8bcc...ec8 Dette tror jeg også. Siden du faktisk ikke engang bruker hudkrem/fuktighetskrem på huden din så må den smøre seg selv og overproduserer talg og olje. Begynn med en oljefri hudkrem! Niactil fra elixir er bra, eller om du ønsker noe billigere gå for en på body shop eller apoteket (decubal eller effaclar feks) Anonymkode: eb34d...f89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå