AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #1 Skrevet 4. august 2017 Jeg er kanineier til to kaniner. BARE KANINER! Tenker folk... Men de er ikke "bare", de er intelligente, sosiale, morsomme, lure og levende individer. Bare du gidder å bli kjent med dem. Kaniner kan til og med lære seg triks og "agility" som en hund, de kan gå på dokassen som en katt, og de blir så kjælne som bare det bare du jobber med dem. Mitt søsken 1 har hund. Mitt søsken 2 har hund. Søskenet til min mann har hund. De har ikke kaniner, katter eller taranteller, de har hunder. Og vet du hva? Hvert eneste år sponses de med gaver fra mine/mannens foreldre. Deres dyrehold sponses. Vi får ikke en dritt av dem. Det synes jeg er feil, men vil jeg fremstå som teit om jeg kommenterer det? For vi kunne også trengt en pakke høy i ny og ne! Eller papayagodbiter. Kanskje en pose med kaninfôr, det er faktisk ganske dyrt. Bare sånn for rettferdighetens skyld, jeg synes det er skikkelig forskjellsbehandling. Anonymkode: 54230...3e3 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #2 Skrevet 4. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: vil jeg fremstå som teit om jeg kommenterer det? ja Anonymkode: 4c10d...096 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #3 Skrevet 4. august 2017 Da får kaninene gi gave til hundene og til de uten dyr, så får de nok tilbake også. Broren min har 2 hunder, og jeg får julegave av de hvert år - så da får de av meg også Anonymkode: 90848...e05
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #4 Skrevet 4. august 2017 Morra mi gir mye greier til søsken og brødre som har kids, jeg som har hund får ikke noen ting. Anonymkode: ddb7a...26b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #5 Skrevet 4. august 2017 Fordi hunder er best. Anonymkode: 9fce7...14b 1
Gjest RIFF/LIFE Skrevet 4. august 2017 #6 Skrevet 4. august 2017 Jeg vurder å slutte å gi gaver til nieser og nevøer, jeg bruker flere tusen på andres unger, hunden min får ikke gaver. Rett skal være rett.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #7 Skrevet 4. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da får kaninene gi gave til hundene og til de uten dyr, så får de nok tilbake også. Broren min har 2 hunder, og jeg får julegave av de hvert år - så da får de av meg også Anonymkode: 90848...e05 De har gjort det! Og de får ikke tilbake fra hundene. Det er en morsom greie der og da "åja, fra kaninene, hehe, så gøy!" - men å returnere gesten? Nei. Så jeg har ikke tenkt til å støtte deres hundehold noe mer. 3 minutter siden, RIFF/LIFE skrev: Jeg vurder å slutte å gi gaver til nieser og nevøer, jeg bruker flere tusen på andres unger, hunden min får ikke gaver. Rett skal være rett. For en forskrudd sammenligning. Hunder og barn er jo akkurat det samme. For ikke å snakke om pinnedyr og barn. Eller svigermor og gullfisken. Jaja, sistnevnte er vel kanskje det samme hihi 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi hunder er best. Anonymkode: 9fce7...14b Det verste var jo perioden da jeg hadde hund, han fikk julegaver, men kaninene? Nei, de er jo bare dritt ifølge folk. Skamme seg skulle de.. Anonymkode: 54230...3e3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #8 Skrevet 4. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Morra mi gir mye greier til søsken og brødre som har kids, jeg som har hund får ikke noen ting. Anonymkode: ddb7a...26b Det er fordi barn er mye mer verdt enn dyr, og de er faktisk i familie. Hunder er hunder. Kaniner er kaniner. Jeg hadde ikke brydd meg om ingen av dyra fikk gaver, men å sponse Karis hundehold, men ikke Maris kattehold? Ikke greit! Dyr er dyr, dyrehold er dyrehold. Sponser du én, får du sponse alle. Anonymkode: 54230...3e3 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #9 Skrevet 4. august 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja Anonymkode: 4c10d...096 Bra, det betyr at jeg er normal. Anonymkode: 54230...3e3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #10 Skrevet 4. august 2017 Kanskje du heller bør være glad for at du ikke har noen virkelige problemer? Folk gir vel gjerne gaver til dyr de har et forhold til og glede av. Har foreldrene dine et nært forhold til kaninene? Ikke? Vel, der har du svaret ditt. De gir nok ikke gaver til hundene for å "sponse dyreholdet" på noen som helst måte. Anonymkode: 83b3f...69a 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #11 Skrevet 4. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi barn er mye mer verdt enn dyr, og de er faktisk i familie. Hunder er hunder. Kaniner er kaniner. Jeg hadde ikke brydd meg om ingen av dyra fikk gaver, men å sponse Karis hundehold, men ikke Maris kattehold? Ikke greit! Dyr er dyr, dyrehold er dyrehold. Sponser du én, får du sponse alle. Anonymkode: 54230...3e3 Mennesker er faen ikke verdt mer enn dyr! Hva er galt med huet ditt? Anonymkode: ddb7a...26b 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #12 Skrevet 4. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi barn er mye mer verdt enn dyr, og de er faktisk i familie. Hunder er hunder. Kaniner er kaniner. Jeg hadde ikke brydd meg om ingen av dyra fikk gaver, men å sponse Karis hundehold, men ikke Maris kattehold? Ikke greit! Dyr er dyr, dyrehold er dyrehold. Sponser du én, får du sponse alle. Anonymkode: 54230...3e3 Nei, barn er ikke verdt mer enn dyr! Anonymkode: ca637...bb9 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #13 Skrevet 4. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mennesker er faen ikke verdt mer enn dyr! Hva er galt med huet ditt? Anonymkode: ddb7a...26b Selvsagt er de det. Hunder er like mye verdt som gjørme, sammenlignet med mennesker Fine å leke med, men der stopper det Anonymkode: 54230...3e3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #14 Skrevet 4. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, barn er ikke verdt mer enn dyr! Anonymkode: ca637...bb9 Joda, særlig deg! Anonymkode: 54230...3e3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #15 Skrevet 4. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du heller bør være glad for at du ikke har noen virkelige problemer? Folk gir vel gjerne gaver til dyr de har et forhold til og glede av. Har foreldrene dine et nært forhold til kaninene? Ikke? Vel, der har du svaret ditt. De gir nok ikke gaver til hundene for å "sponse dyreholdet" på noen som helst måte. Anonymkode: 83b3f...69a Det handler ikke om hvem de liker og ikke liker, det handler om at fakta er at de sponser dyreholdet. Det er det realiteten er. Og jo, de har passet kaninene og synes de er artige mange ganger, så de har et forhold til dem. Det gjelder foreldre på begge sider av slekta. Skal jeg fortelle deg om mine virkelige problemer? Det innebærer Ahus, Rikshospitalet og Ullevål - men det er vel ikke bra nok for deg. Så da kan jeg jo ikke fokusere på forskjellsbehandling, for da må jeg jo samtidig understreke at JO, jeg har faktisk andre problemer også. Ellers kommer sånne som deg og maser om det. Anonymkode: 54230...3e3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #16 Skrevet 4. august 2017 Jeg har 150 storfe og 50 sau, syns de og bør få gave. Anonymkode: 4ef25...fbe
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #17 Skrevet 4. august 2017 Jeg bryr meg ikke en døyt om dine kaniner. Du virker veldig kravstor. Anonymkode: 3b6a2...204
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå