Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er enkelte på forumet som regelmessig får høre at de ikke oppfører seg dårlig, men alltid setter seg i offerrollen når de blir kjeftet på.  Det jeg lurer på er om dere som regelmessig blir kjeftet på og sikkert sliter sosialt i det virkelige liv. Hvorfor insiterer dere på at det er dere som har rett og alle andre tar feil? Forstår ikke at man kan tro at hele samfunnet skal spille etter akkurat dine regler og at du er offer om det ikke er tilfelle.

Åpenbart vil de jeg snakker om selv tro de er reelle ofre så om du føler at alle kjefter på deg regelmessig uten grunn så er det nettopp deg jeg ønsker skal svare i tråden. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er et offer pga omsorgssvikt i tidlig alder, og har mange symptomer på engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse. Når jeg blir kjeftet på føler jeg meg sårbar, blir redd og stivner til. Men det verste av alt er at jeg føler meg så skrekkelig skyldig. Jeg har dårlig samvittighet for alt, skylder aldri på andre, men gir meg alltid skylden for andres dårlige oppførsel. Er ekstremt var på kritikk, kjefting og avvisning. 

Anonymkode: 0b497...e51

• Liker 2
Skrevet

Kom til å tenke på en spesifikk bruker nå ja :fnise:

Skrevet

Vent litt, skal bare hente svigermor så hun kan lese denne tråden og kjenne seg igjen :skratte:

Nei, nå er det natta snart

Gjest Ingenting2
Skrevet
7 timer siden, Superbruker5 skrev:

Det er enkelte på forumet som regelmessig får høre at de ikke oppfører seg dårlig, men alltid setter seg i offerrollen når de blir kjeftet på.  Det jeg lurer på er om dere som regelmessig blir kjeftet på og sikkert sliter sosialt i det virkelige liv. Hvorfor insiterer dere på at det er dere som har rett og alle andre tar feil? Forstår ikke at man kan tro at hele samfunnet skal spille etter akkurat dine regler og at du er offer om det ikke er tilfelle.

Åpenbart vil de jeg snakker om selv tro de er reelle ofre så om du føler at alle kjefter på deg regelmessig uten grunn så er det nettopp deg jeg ønsker skal svare i tråden. 

Forstår ikke setningen jeg har uthevet. Men det er sent på kvelden, jeg kan misforstå..?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er et offer pga omsorgssvikt i tidlig alder, og har mange symptomer på engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse. Når jeg blir kjeftet på føler jeg meg sårbar, blir redd og stivner til. Men det verste av alt er at jeg føler meg så skrekkelig skyldig. Jeg har dårlig samvittighet for alt, skylder aldri på andre, men gir meg alltid skylden for andres dårlige oppførsel. Er ekstremt var på kritikk, kjefting og avvisning. 

Anonymkode: 0b497...e51

Takk for svar, men om du alltid føler dårlig samvittighet så er du ikke blant de jeg tenker på. 

7 minutter siden, Sonic skrev:

Kom til å tenke på en spesifikk bruker nå ja :fnise:

Vi tenker sikkert på samme bruker, men jeg tenker på flere enn kun en. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke hvem dere sikter til? Eller hvilke. Har de vært her lenge? Kanskje det hadde vært en ide å skrive i pm til dem istedenfor å lage en slik merkelig tråd om brukere?

Anonymkode: 8a805...b28

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg ikke som et offer og det er vel nettopp derfor jeg tar igjen med samme mynt til personer som oppfører seg som kjøtthuer. 

Anonymkode: 49e82...46f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg ikke som et offer og det er vel nettopp derfor jeg tar igjen med samme mynt til personer som oppfører seg som kjøtthuer. 

Takk for svar, men blir du kjeftet på av andre når du "tar igjen med samme mynt"? Mener folk rundt deg at du "kun svarer med samme mynt" eller mener de at du går lengre enn hva som kan sies å være berettiget?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt lært opp til å ta igjen og det har i grunn funket veldig fint i alle år. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Superbruker5 skrev:

Takk for svar, men blir du kjeftet på av andre når du "tar igjen med samme mynt"? Mener folk rundt deg at du "kun svarer med samme mynt" eller mener de at du går lengre enn hva som kan sies å være berettiget?

Jeg tar igjen så mye at det stopper kjeften på dem. 

Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar igjen så mye at det stopper kjeften på dem. 

Ja, men hva tenker folk rundt deg om oppførselen din? Hva sier de til deg?

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt lært opp til å ta igjen og det har i grunn funket veldig fint i alle år. 

Hva mener du med "funket veldig fint i alle år"?

Endret av Superbruker5
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er litt som historien med den svanen "Havnesjefen". De fleste tåler en viss mengde dritt i livet før de blir aggressive, fiendtlige, redde for folk og irrasjonelle.

Anonymkode: acb4b...25d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Superbruker5 skrev:

Ja, men hva tenker folk rundt deg om oppførselen din? Hva sier de til deg?

De synes sikkert jeg er en hissig bitch som de ikke kødder med,menyen god person så lenge du behandler meg bra. Det er inntrykket jeg har fått. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Superbruker5 skrev:

Hva mener du med "funket veldig fint i alle år"?

Hvis noen har køddet med meg så er ikke jeg den som backer ned. 

Skrevet

Hvorfor må det kjeftes da? Hvilke type situasjoner tenker du på? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mener du dette er offeroppførsel? Det er jo ikke det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er litt som historien med den svanen "Havnesjefen". De fleste tåler en viss mengde dritt i livet før de blir aggressive, fiendtlige, redde for folk og irrasjonelle.

Anonymkode: acb4b...25d

Nei har ikke noe med det å gjøre det handler nok mer om lynne. 

Gjest Ingenting2
Skrevet

Jeg får en del kjeft, ofte fortjent og øvrig blåser jeg i. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Mass skrev:

Hvorfor må det kjeftes da? Hvilke type situasjoner tenker du på? 

Hvis det er megdu snakker til: Jeg tar ikke imot dritt fra andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...