Gjest Fomle Skrevet 11. januar 2005 #1 Skrevet 11. januar 2005 Ekteskapet er i krise, for å si det mildt. Vi krangler oss i hjel. Vi har vært en runde hos en terapeut på familiekontoret før, og nå skal vi prøve en ny runde, mannlig terapeut denne gangen. Hvis vi får. I tillegg skal vi prøve en helg på et eller annet kurs. Jeg vet Modum kan være et alternativ. Rådyrt, men her gjelder intet å tape, her er det snakk om å prioritere. Er det noen som har erfaring fra slike (helge-)kurs? Ikke nødvendigvis Modum. I utgangspunktet ikke et forebyggende kurs, selv om det kanskje også kan være aktuelt... Individuelt, eller i gruppe. Har noen erfaringer å dele? Bor i Oslo.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 11. januar 2005 #2 Skrevet 11. januar 2005 Jeg kjenner noen par som har vært på slike kurs. Hovedpoenget slik jeg har forstått det er å forbedre kommunikasjonen mellom hun og han. Veldig ofte vil man det samme, men kommuniserer dette på svært forskjellige måter - som dessverre ofte fører galt avsted. For 3 av parene jeg kjenner har samlivet blitt mye bedre etterpå - og de mener alle at det var vel verd pengene. Det blir tatt opp mange temaer på kurset, ikke bare komminukasjon. Kona og jeg har meldt oss på også - ikke for vi har det ille på noen måte, men for å få det enda bedre. Kanskje vi møtes på kurs? :-) Nasjonalforeningen for folkehelse(www.nasjonalforeningen.no/barn og familie/samliv) har også slike kurs - rundt om i landet. Ønsker deg/dere lykke til i bestrebelsene på å få ekteskapet deres til å fungere. Håper 2005 blir et godt år for dere.
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2005 #3 Skrevet 11. januar 2005 Går du i deg selv, egentlig, eller føler du at det er hun som skal forandre seg? Jeg kjenner en fomle fra oslo, og han er både dominerende, barnslig og arrogant når han ikke får viljen sin, men han innser det nok ikke selv :-?
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #4 Skrevet 12. januar 2005 Går du i deg selv, egentlig, eller føler du at det er hun som skal forandre seg? Jeg kjenner en fomle fra oslo, og han er både dominerende, barnslig og arrogant når han ikke får viljen sin, men han innser det nok ikke selv :-? Så voksent som du svarer, så er du neppe den rette til å gi noe som helst råd.
Cata Skrevet 12. januar 2005 #5 Skrevet 12. januar 2005 For 3 av parene jeg kjenner har samlivet blitt mye bedre etterpå - og de mener alle at det var vel verd pengene. Har også vennepar som har vært på kurs - som forebyggende tiltak. Og de var godt fornøyd. Forsto det slik at store deler av kurset handlet om kommunikasjon.
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #6 Skrevet 12. januar 2005 Går du i deg selv, egentlig, eller føler du at det er hun som skal forandre seg? Jeg kjenner en fomle fra oslo, og han er både dominerende, barnslig og arrogant når han ikke får viljen sin, men han innser det nok ikke selv :-? Vel, mulig jeg valgte et dumt nick. Mulig jeg burde kalt meg Fomla, for jeg er av arten hunkjønn. Jeg står ikke i ledtog med noen "fomle" fra Oslo. Faktisk er jeg ikke særlig fomlete av meg. Og faktisk har jeg gått i meg selv, ja. Og ja, jeg føler at det er han som har det største jobben å gjøre når det gjelder å forandre seg selv. Så da vet du det. Dere andre - tusen takk for svar!
Gjest trissie Skrevet 14. januar 2005 #7 Skrevet 14. januar 2005 Jeg hadde neste samme spørsmål som deg på annet forum og fikk tilsent en mail. Den reddet vårt forhold og var bedre enn all terrapien vi hadde gått til. Kan legge inn hvis du vil men den er laaang.
Gjest trissie Skrevet 14. januar 2005 #9 Skrevet 14. januar 2005 Les tråden "skilsmisse". La den inn der nettopp. Den handler en god del om skilsmisse og utroskap, men har veldig mye om samarbeid og parforholdet. Det å rette opp ting.
Gjest FomlA Skrevet 18. januar 2005 #10 Skrevet 18. januar 2005 Trissie, innlegget ditt er blitt slettet pga brudd på copyright, kan du legge inn en link til der innlegget ligger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå