Gå til innhold

Peppes Pizza ansatte forventer tipsing, selv ved henting og levering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å bli veldig lei av Peppes Pizza altså.

Nesten hver eneste gang (99,9%) vi bestiller pizza og enten betaler for å få den hjemkjørt eller henter selv, og vi så skal betale, så kommer Peppes Pizza ansatte med betalingsterminal åpen for at vi skal kunne taste inn ett høyere beløp enn det vi faktisk skal betale. Det er tigging etter tips og stikk imot hva næringslivet selv sier. Nemlig at de vil ha slutt på ukulturen med tipsing. Det tigges også etter tips ved besøk i restauranten.

Hvorfor tror peppes ansatte at de kan forvente tipsing??? (Og det er ikke bare der dette skjer heller..!) De skal ikke legge tilrette for tipsing engang!

Arg. Jeg blir så irritert!

Anonymkode: c4fd0...206

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

e9

Anonymkode: 8584f...535

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må slutte å se det som tigging om tips. Dette er et tilbud til de kundene som ønsker å tipse. Jeg har jobbet som pizzabud, og vi hadde null kontroll på hvordan terminalen var stilt inn. Men den gangen vi fikk en terminal som ikke var stilt inn på tipsmulighet var det et evig mas fra kundene "hva, kan jeg ikke tipse?!" og de måtte styre med å finne kontanter ved siden av. Det koster deg kanskje en kalori å taste inn samme beløp, og så gå for pinkoden. Eller begynn å betal kontant dersom det plager deg sånn. 

Anonymkode: 7e129...415

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Ja for det er servitørene og leveringsfolkene som bestemmer hvordan kortterminalen er satt opp :ironi:

Anonymkode: ff8e0...c7f

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må slutte å se det som tigging om tips. Dette er et tilbud til de kundene som ønsker å tipse. Jeg har jobbet som pizzabud, og vi hadde null kontroll på hvordan terminalen var stilt inn. Men den gangen vi fikk en terminal som ikke var stilt inn på tipsmulighet var det et evig mas fra kundene "hva, kan jeg ikke tipse?!" og de måtte styre med å finne kontanter ved siden av. Det koster deg kanskje en kalori å taste inn samme beløp, og så gå for pinkoden. Eller begynn å betal kontant dersom det plager deg sånn. 

Dere vet faktisk godt hvordan den terminalen fungerer. Dere har ikke engang lov til å gi dette "tilbudet".

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja for det er servitørene og leveringsfolkene som bestemmer hvordan kortterminalen er satt opp :ironi:

Anonymkode: ff8e0...c7f

De kan faktisk velge det selv ja. For hvorfor er det noen få ærlige sjeler som legger fram betalingsterminalen klar for å trekke riktig beløp med en gang? 

Jeg har jobbet i bransjen selv så jeg vet hva som foregår.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater når man skal legge inn beløpet selv. Ser lignende på utesteder også. En fint beruset jente tastet inn koden sin med en gang. Greit at det ikke trekkes, men det er jo ikke et sjakktrekk å vise frem koden sin når man allerede er uoppmerksom. Forventer bartenderne også tips, eller hva er greia med dette? 

Anonymkode: 086ad...fa7

• Liker 15
Skrevet

Egon har det samme. Man må gå til kassa selv for å bestille, vet ingenting om hvordan servicen eller maten kommer til å være. På dette grunnlaget skal man altså bestemme driksen. Idioti.

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Egon serverer ikke god mat. Så bare.å la være å tipse. Det vet man på forhånd.

Anonymkode: eb6b8...342

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere vet faktisk godt hvordan den terminalen fungerer. Dere har ikke engang lov til å gi dette "tilbudet".

Vi hadde ingen mulighet til å endre oppsettet. Vi måtte ha en servicetekniker som kom innom med et admin-kort fra leverandøren. 

Ellers, grunnen til at de er stilt inn sånn er at majoriteten av kundene ønsker det, og spør etter det dersom muligheten mangler. Bare godta at du er minoriteten og må bøye deg for flertallets ønske. Min erfaring er at 60-80% kundene ønsker å tipse pizzabudet. (Noe som forsåvidt overrasket meg også da jeg begynte å jobbe med det. De fleste tipser mye også, 10-20% var vanlig.)

Vil også gjerne ha en kilde på at muligheten til å gi tips er forbudt. 

• Liker 5
Skrevet

Det er trivielt å endre da. Du trenger ikke engang det kjøpmannskortet eller hva faen det heter.

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynner å bli veldig lei av Peppes Pizza altså.

Nesten hver eneste gang (99,9%) vi bestiller pizza og enten betaler for å få den hjemkjørt eller henter selv, og vi så skal betale, så kommer Peppes Pizza ansatte med betalingsterminal åpen for at vi skal kunne taste inn ett høyere beløp enn det vi faktisk skal betale. Det er tigging etter tips og stikk imot hva næringslivet selv sier. Nemlig at de vil ha slutt på ukulturen med tipsing. Det tigges også etter tips ved besøk i restauranten.

Hvorfor tror peppes ansatte at de kan forvente tipsing??? (Og det er ikke bare der dette skjer heller..!) De skal ikke legge tilrette for tipsing engang!

Arg. Jeg blir så irritert!

Dette er lett å løse. Gi tilbake terminalen og si at faenskapen ikke fungerer. Hvis de ber deg skrive inn totalbeløpet sier du at det er ikke din jobb. Se surt på dem.

Hvis mange nok gjør dette slutter de med faenskapet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kunder vil taste koden, og bli ferdig.

En uting med at du skal taste sum selv. Jeg oppfatter det som tigging .

En bekjent ser dårlig,og et h....hver gang han skal taste sum på et dårlig opplyst lokale.

Av prinsipp gir jeg ikke tips til "tiggere".

Ang peppes går jeg ikke dit. Overpriset pizza. 

Anonymkode: 6540a...7b7

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde ingen mulighet til å endre oppsettet. Vi måtte ha en servicetekniker som kom innom med et admin-kort fra leverandøren. 

Ellers, grunnen til at de er stilt inn sånn er at majoriteten av kundene ønsker det, og spør etter det dersom muligheten mangler. Bare godta at du er minoriteten og må bøye deg for flertallets ønske. Min erfaring er at 60-80% kundene ønsker å tipse pizzabudet. (Noe som forsåvidt overrasket meg også da jeg begynte å jobbe med det. De fleste tipser mye også, 10-20% var vanlig.)

Vil også gjerne ha en kilde på at muligheten til å gi tips er forbudt. 

Hvorfor lyver du slik? 

Det er to enkle tastetrykk på terminalen så kommer det opp uten valgfrihet for kunde. Du skal IKKE gi tips i Norge. Les hva fagforeningssjefen selv sier. http://www.nettavisen.no/na24/3613016.html Du finner drøssevis av lignende artikler bare du gidder å google.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Overpriser oooog dårlig.

Anonymkode: eb6b8...342

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

1 Jeg bestiller aldri fra Peppes. Peppes har tapt seg enormt i kvalitet på pizza de senerer årene. I tillegg er de rådyre i forhold til mange andre som serverer/leverer pizza.

2 Jeg mener det blir helt feil å tipse når man allerede har betalt for hjemkjøring. Skal man betale for både pizza, hjemkjøring og tipse i tillegg blir den pizzaen veldig dyr.

Flamenco pizza har internettdeal. Da får du valgfri pzza, 1 1/2 liter cola, rømmedressing og hjemkjøring for 284,-  Pizzaen deres er også etter min mening veldig god :)

Anonymkode: 617a6...da1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

1 Jeg bestiller aldri fra Peppes. Peppes har tapt seg enormt i kvalitet på pizza de senerer årene. I tillegg er de rådyre i forhold til mange andre som serverer/leverer pizza.

2 Jeg mener det blir helt feil å tipse når man allerede har betalt for hjemkjøring. Skal man betale for både pizza, hjemkjøring og tipse i tillegg blir den pizzaen veldig dyr.

Flamenco pizza har internettdeal. Da får du valgfri pzza, 1 1/2 liter cola, rømmedressing og hjemkjøring for 284,-  Pizzaen deres er også etter min mening veldig god :)

Anonymkode: 617a6...da1

De er jo ikke noe videre billige de heller. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Gullik skrev:

Egon har det samme. Man må gå til kassa selv for å bestille, vet ingenting om hvordan servicen eller maten kommer til å være. På dette grunnlaget skal man altså bestemme driksen. Idioti.

Tipser aldri før jeg har fått maten eller spist...Hva hvis maten er dårlig? Generelt så er det litt kantineopplegg å betale før man spiser. Hva hvis man plutselig får lyst på et glass vin til eller dessert..

Men jeg synes Egon er helt topp ellers.

Anonymkode: b7816...b9d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Av meg skal de ikke få en øre!

Og det kleine øyeblikket servitøren oppdager at du har valgt å taste inn eksakt beløp og ikke et øre mer.

Jeg blir irritert inni meg når de sier "slå inn totalbeløpet"

Anonymkode: 8e485...f05

• Liker 7
Gjest Coolaid
Skrevet

Er det noen som faktisk vet hvorfor betalingsterminalen er stilt inn slik? Og gjelder dette andre aktører også, feks Dollys? 

Har lyst på fakta omkring dette.

Skrevet

Jeg er drittlei av dyre Peppespizzaer på døra, de kommer alltid ett min før tiden og pizzaen ligger gjerne skviset eller noe annet. De siste fem gangene har tre av dem vært skikkelig ille! Så aldri mer! Men jeg går i restauranten og jeg tipser gjerne. Jeg synes folk som ikke tipser er litt gniene. Et par tiere fra eller til, liksom. Men det er sikkert fordi jeg jobbet selv som servitør under studiene. Jeg synes uansett det er hyggelig! Men ikke på steder der man må gå til disken selv og ikke hvis det er dårlig service!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...