Angelica Skrevet 11. januar 2005 #1 Del Skrevet 11. januar 2005 Jenta mi blir 3 år i februar, tenkte jeg skulle ta henne med å se den nye Ole Brum filmen som kommer. Er det for tidlig? Når tok dere med barna deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 11. januar 2005 #2 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg syns ikke det er for tidlig hvis du tror hun har tålmodighet for å sitte igjennom hele filmen... ...og skulle hun ikke ha tålmodighet, så er det jo bare å reise seg opp å gå også... Det er jo folk som har hatt med seg barn helt ned i den alderen på Harry Potter, så jeg tror nok det er greit å ha de med på Ole Brumm... Husker ikke helt hvor gammel sønnen min var da han var med for første gang, men jeg tror han var blitt 4 før han var med... Men, det var ikke fordi han ikke var moden før, det var bare ingen film vi hadde lyst til å se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mulle7 Skrevet 11. januar 2005 #3 Del Skrevet 11. januar 2005 Hadde med sønnen min på kino for første gang da han var 3, og det var ingen suksess. Vi måtte gå etter et kvarter! 1 år senere var det ok... Sikkert individuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica Skrevet 11. januar 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 11. januar 2005 Wander skrev: Det er jo folk som har hatt med seg barn helt ned i den alderen på Harry Potter, så jeg tror nok det er greit å ha de med på Ole Brumm... Hørtes litt tidlig ut for Harry Potter synes jeg.. Tenkte Ole Brum var fin å "varme opp" med, hun liker jo de filmene på video så. Tror hun skal klare å sitte rolig, har vært på et par Mummi forestillinger, og det gikk da bra.. Men ellers så er det jo bare å gå, som Wander skrev! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2005 #5 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg hadde tre-åringen(nokså akkurat fyllt tre) med på Gråtass. Det var stor suksess. Han satt stille og fulgte med. Noen mnd senere tok faren ham med på Stor ståhai, og de måtte gå en halvtime før det var slutt. Da hadde han sett nok, og han ville ikke se mer. Så han er altså stor nok for noen filmer, men for liten for de som ikke er så spennende, for ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 12. januar 2005 #6 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg starta og ta med datteren min på kino når hun var 2 år, og husker bare en film vi måtte gå på og det var fordi den var kjedelig. Nå er hun 3 1/2 og elsker og gå på kino. Og sitter stille og rolig og helt fasinert. Når hun var 2 1/2 var vi og så teaterforestilling med mummitrollet. Da var hun helt fasinert og når de hadde snøballkrig løp hun i rekordfart opp på scenen for og være med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2005 #7 Del Skrevet 12. januar 2005 Hvorfor ikke vente til barnet er stort nok til at hun husker opplevelsen senere i livet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica Skrevet 12. januar 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 12. januar 2005 Tex skrev: Hvorfor ikke vente til barnet er stort nok til at hun husker opplevelsen senere i livet? Hvor lenge må man vente da? Veldig forskjellig hva man husker fra barndommen. F.eks. samboeren min har minner fra han var 3 - 4 år mens jeg ikke husker noe særlig før etter skolealder. Dessuten, barna kan da ha glede av ting fordi om de ikke husker det så godt senere. Vi har da tatt med barna på masse forskjellig, uten å tenke på om de husker det senere i livet eller ikke. De har det ihvertfall moro der og da! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #9 Del Skrevet 12. januar 2005 Noen mnd senere tok faren ham med på Stor ståhai, og de måtte gå en halvtime før det var slutt. Da hadde han sett nok, og han ville ikke se mer. Hadde også samme erfaring med min 4 åring. Filmen ble for kjedelig og vi måtte gå. Det har også skjedd med andre filmer som er "tillat for alle". Min erfaring er i alle fall at det er størs suksess å se 7 års filmene. (Der er aldersgrensen 4 år når de er sammen med foreldre) nero Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2005 #10 Del Skrevet 12. januar 2005 Tex skrev: Hvor lenge må man vente da? Veldig forskjellig hva man husker fra barndommen. F.eks. samboeren min har minner fra han var 3 - 4 år mens jeg ikke husker noe særlig før etter skolealder. Jeg måtte bare le litt da jeg leste dette, jeg skjønner hva du mente men det var litt morsomt skrevet Jeg sier ikke at man må vente, men som pedagog ser jeg ofte at foreldre skal gi barna så masse opplevelser hele tiden, slik at det ikke blir "noen ting igjen" til de er blitt litt større. Som for eksempel det å gå på kino, min datter var seks-syv år første gang hun gikk, og hun husker ennå alt som skjedde, hva slags godteri hun fikk og hva kinoen het........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 12. januar 2005 #11 Del Skrevet 12. januar 2005 Dattera mi var litt under tre år da hun var på kino for første gang. Så Nasse Nøff. Og det var stor suksess! Har det kommet en ny Ole Brumm film altså? Den må vi også se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xio Skrevet 12. januar 2005 #12 Del Skrevet 12. januar 2005 Det kommer an på både barnet og filmen. Var på kino og så gråtassfilmen med datteren min på 2 1/2 år. det syntes hun var kjempegøy, og vi skal snart på kino igjen. men må velge film litt kritisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 12. januar 2005 #13 Del Skrevet 12. januar 2005 Vi var på kino første gang da sønnen min var tre år. Vi måtte gå med en gang de skudde av lyset! Fikk ikke med oss reklamen en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica Skrevet 12. januar 2005 Forfatter #14 Del Skrevet 12. januar 2005 smil skrev: Dattera mi var litt under tre år da hun var på kino for første gang. Så Nasse Nøff. Og det var stor suksess! Har det kommet en ny Ole Brumm film altså? Den må vi også se Den kommer ihvertfall i februar, har premiere 11. februar der jeg bor. Vi skal ihvertfall se den! Da Nasse Nøff kom var jenta mi litt liten, men hun har sett den på video. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 12. januar 2005 #15 Del Skrevet 12. januar 2005 Gutten min var 3,5 år da han var på kino første gangen. Han husker det nok ikke nå, men han var stille som en mus da. Med :o øyne i en positiv forstand... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #16 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg hadde med min sønn når han var 3 år, på Peter Pan. Da en litt spennende scene dukket opp, reiste han seg, og ropte høyt " dette er nok litt skummelt for mamma, så vi går hjem nå". Så gikk han rett ut av salen Vi ventet et år vi, og da gikk det greit;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #17 Del Skrevet 13. januar 2005 jeg prøvde å ta med gutten min da han var nesten 3 år,det var bare bortkastet,det er for lang tid i kinosalen,for mørkt,for høy lyd,så vi bare gikk etter en time. Vent til ungen er 5 år,da har ungen glede av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica Skrevet 13. januar 2005 Forfatter #18 Del Skrevet 13. januar 2005 Vent til ungen er 5 år,da har ungen glede av det. Varierer veldig på barna også, tror mange absolutt kan ha glede av det før de er 5 år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 13. januar 2005 #19 Del Skrevet 13. januar 2005 Tror guttungen var 3 da vi var og så Peter og ulven. Han husker det, om enn kun vagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå