AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #1 Skrevet 4. august 2017 Jeg har kjøpt en tomt av min tante og hennes mann.En tomt de har skilt ifra sin gård. Vi har bodd her nå i snart 4 år. Min tante og hennes mann er ganske behjelpelige. Litt for behjelpelige. . Og tanken er nok god men saken er den at hver vår kommer de og sprøyter på plasser rundt huset vårt hvor det typisk danner seg mye ugress.På tidspunkter hvor vi ikke er hjemme.Med ugressmiddelet Roundop tror jeg det er siden det har de stor tilgang til iom de driver stor t er selvstendig næringsdrivende. I begynnelsen spurte de, eller nærmest overkjørte meg at jeg måtte jo det ellers ville det bare gro til. Jeg sa jeg var skeptisk til sterke kjemiske midler og sa det etterhvert i klartekst at dette ville jeg ikke ha lenger. Men de respekterer ikke vårt nei.Ja min mann har også sagt ifra. De kommer likefullt og sprøyter når vi ikke er tilstede Tror de gjør en god gjerning.Jeg ser det tydelige karakteristiske skille fra der de har vært. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 9469b...6e1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #2 Skrevet 4. august 2017 Roundup er jo giftig, så ja, det er skadelig for alle planter, dyr og mennesker. Dere får ta en skikkelig samtale med de sammen, og dersom de fortsetter gi en advarsel om at dere anmelder de for ulovlig inntreden på deres eiendom. Selv om de hadde eierett på denne eiendommen tidligere så har de ikke rett til å ta seg til rette på eiendom som er fradelt og tinglyst med nye eiere. Dere kan faktisk gå til anmeldelse og kreve erstatning for ødelagt plen og evt planter. Mange hageeiere bruker ikke roundup lenger fordi giften renner ned i grunnvannet og forsvinner ikke. Anonymkode: 97bd1...5fc
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #3 Skrevet 4. august 2017 Veldig giftig, veldig skadelig for miljøet. Burde ikke være lovlig å selge, ta å google det, så får du mange treff over alle saker som har vært i media etc ang Roundup Anonymkode: 5b186...63e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå