Gå til innhold

ny slanksgjeng her på kg i fra 05.

miracle

Anbefalte innlegg

Pamella, kanskje du spiser for lite slik at forbrenningen har blitt lavere...? Det er jo merkelig om du ikke merker resultater på en hel mnd... Har du merket noen forandring på cm i stedet for kg, i det minste? Ikke mist motet i alle fall. Snart må det vel gå rette veien for deg også! :)

Forresten når det gjelder sprekk så spiste jeg altså resten av en pk Kapteinkjeks i går - OG hadde nugatti på dem.... Og senere spiste jeg potetgull. Smart. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med i gjengen hvis det fortsatt er plass! gikk ned 15 kg for 3 år siden og har ikke hatt noe problem med å holde den nede. Jeg sluttet å trene i høst..... så ble det jul...så har jeg vært syk en periode.... og dermed ble kroppen LITT dvaskere og muligens en 3-4-5 kg tyngre.

Så NÅ skal jeg skjerpe meg. Både når det gjelder å komme meg i aktivitet og i matveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Alle er velkomne her! :-)

Jeg kan aldri tenke meg at jeg spiser for lite! Da må det heller bli litt for mye... Men jeg prøver å spise så sunt som mulig og spiser meg ikke for mett øenger. Jeg har kuttet ut mesteparten av snop og junk food, men det hender det blir litt... Men da regulerer jeg som regel med litt sunnere mat resten av dagen og kanskje en ekstra trening. :-?

Det kan jo være at grunnen til at jeg har gått opp igjen etter helga er at jeg har spist usunn middag alle dagene, og at jeg drakk og spiste snop på lørdag... Men jeg synes det er rart at litt utskeielse har så mye innvirkning på vekta... :-x

Nei nå har jeg bestemt meg for å ikke gi opp! Jeg skal iallefall gjøre så godt jeg kan frem til jeg reiser på ferie så hjåper jeg at motivasjonen holder seg oppe til jeg kommer hjem igjen også! :-)

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte går dere på vekta? Det blir jo "feil" å gå på vekten annenhver dag, for det er jo så mye som kan virke inn på vektforskjellen fra dag til dag.

Sikkert greitt å gå på vekta en gang i uka, til samme tid/sted og med samme klær/evt uten klær. Om det ikke vise på vekta så kan du ta målbåndet og se at du har krympet likevel! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trenger jeg skikkelig med oppmuntring...

:grine:

Det er likefør jeg gir opp! 1 måned med sunn kost og trening har ikke gitt resultater :evil: Hvor lenge må jeg holde på???? :roll:

Pam

Du må tenke slik at dette ikke bare er en periode du skal PIIINE deg gjennom. Det er jo en endring av matvaner som skal til for å holde vekten nede. F.eks kutte sukker/fett, droppe hvitt brød, finne sunnere/lettere alternativer....

Kanskje spiser du for lite? Da nekter kroppen å gi slipp på et eneste gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ofte går dere på vekta?

Jeg klarer nok ikke å holde meg unna vekta - men du har nok helt rett i det du skriver om at man bør veie seg feks en gang i uka og på samme tidspunkt. Som kompromiss med meg selv veier jeg meg nå hver tredje dag...... :oops: :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg veier meg nesten hver dag, men det er bare veiedagens (mandag)vekt som teller! Det er nemlig en gammel vane jeg ikke klarer å vende.... Har prøvd å kutte ut, men så lenge det er vekt i huset klarer jeg rett og slett ikke. :oops:

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Arggghhh :evil:

Nå er jeg skikkelig irritert og LEI!

Jeg har trent i 2 mnd nå, og ingenting rikker seg!

Spiser bra gjør jeg også. Griner snart :grine:

Virker som om dere andre bare raser ned, men jeg vil ikke ned. Hva ER problemet?

Jeg trener hardt nok, 4 ganger i uken(45min)...spiser ikke godterier, drikker ikke brus. kostholdet består ikke av så mye karbohydrater heller. Nå skal jeg ha mensen og kanskje jeg har en liten hormonhumørsvingning. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

I dag har jeg vært å trent, var deilig! Hadde masse mer energi igjen etterpå også, ble bare trene-trøtt etter en time ca. Meg og Sniglå som gikk sammen, er så koselig å være to :) Handlet litt undertøy etterpå, følte meg jo riktig så lekker ;) Og jeg har ikke så veldig dårlig samvittighet for at jeg spiser så mye snop som jeg gjør, for jeg trener jo nå, hehe, og det gjorde jeg jo aldri før!

Nå må jeg løpe i dusjen, skal snart på jobb.

Og i morgen er det spinning!!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rimfrost ikke pålogga

Trente 20 min sykling i dag.

I går sykla vi 30min, trente styrke 30min og avslutta med 30min på "ski maskinen".

Har spist relativt bra i dag, bortsett fra 3 vårruller etter trening :oops: Kunne ikke dy meg. Men tvinger meg selv til å ikke få dårlig samvittighet.

Og du Daniella_! Jeg vet hvordan det er ! Jeg pleier heller aldri å gå ned i vekt... Derfor har jeg lovt meg selv å ikke veie meg før jeg SER at jeg har gått ned i vekt. (og det kan nok bli MANGE måneder til )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_
Nå trenger jeg skikkelig med oppmuntring...  

Det er likefør jeg gir opp! 1 måned med sunn kost og trening har ikke gitt resultater :evil:  Hvor lenge må jeg holde på???? :roll:  

Pam

Føler med deg...jeg har heller ingen resultater :(

Nå skal jeg kutte ut brødskrive som kveldsmat og heller finne noe med masse proteiner. Har hørt det skal hjelpe. Har noen noen tips om proteinrik mat? Som metter? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_
Trente 20 min sykling i dag.

I går sykla vi 30min, trente styrke 30min og avslutta med 30min på "ski maskinen".  

Har spist relativt bra i dag, bortsett fra 3 vårruller etter trening  :oops:  Kunne ikke dy meg. Men tvinger meg selv til å ikke få dårlig samvittighet.

Og du Daniella_! Jeg vet hvordan det er ! Jeg pleier heller aldri å gå ned i vekt... Derfor har jeg lovt meg selv å ikke veie meg før jeg SER at jeg har gått ned i vekt. (og det kan nok bli MANGE måneder til )

Ok...jeg skal følge rådet ditt.

Får bare prøve å innstille meg på at jeg kanskje har litt lavere forbrenning enn andre :-?

Bra (ikke sånn bra) at flere er med meg da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som ikke går ned i vekt, liker dere treningsformen dere har valgt?

Merker at når jeg prøver å trene det som blir anbefalt for å slanke seg, f.eks jogging, sykling, treningsstudio osv så liker jeg meg ikke. Jeg blir fort lei og gidder ikke gi det lille ekstra. Nå har jeg funnet det jeg liker å gjøre, og selv om det ikke nødvendigvis er en "slankesport" så gir jeg hele tiden mer av meg selv, som igjen leder at jeg svetter intenst. Kombinerer dette med å gå mye, og skulle jeg føle det så tar jeg meg en ekstra treningsøkt i uka.

For meg fungerer det altså best når jeg tenker "jeg har lyst til å trene" og ikke når jeg tenker "Nå må jeg ned i vekt, derfor må jeg trene masse".

Andre som føler det som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_
Dere som ikke går ned i vekt, liker dere treningsformen dere har valgt?

Merker at når jeg prøver å trene det som blir anbefalt for å slanke seg, f.eks jogging, sykling, treningsstudio osv så liker jeg meg ikke. Jeg blir fort lei og gidder ikke gi det lille ekstra. Nå har jeg funnet det jeg liker å gjøre, og selv om det ikke nødvendigvis er en "slankesport" så gir jeg hele tiden mer av meg selv, som igjen leder at jeg svetter intenst. Kombinerer dette med å gå mye, og skulle jeg føle det så tar jeg meg en ekstra treningsøkt i uka.

For meg fungerer det altså best når jeg tenker "jeg har lyst til å trene" og ikke når jeg tenker "Nå må jeg ned i vekt, derfor må jeg trene masse".

Andre som føler det som meg?

Det kan godt være noe i det du sier. Jeg har blandt annet gått litt lei treningsmaskina mi. Og jeg har en treningsvideo jeg har fulgt som jeg nå kan utenat :ler:

Irriterer meg grønn over at de prøver å få 12reps til å virke kjempe vanskelig sånn at vi som ser på skal føle oss veeeldig flinke som klarer dem...

Men jeg liker å gå tur eller jogge sagte, så kanskje jeg skal bytte ut gåinga på maskinen i noen uker å se om det blir noen forandring? Tviler ikke på at det du sier stemmer.

Men er det noen her som vet om havregryn er veldig bra for oss jenter? I går leste jeg på den og det sto at havren var selve karbohydratens kilde :o

Er det egentlig bra for en som slanker seg? Jeg spiser det ofte 2 ganger pr dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen her som vet om havregryn er veldig bra for oss jenter? I går leste jeg på den og det sto at havren var selve karbohydratens kilde :o

Er det egentlig bra for en som slanker seg? Jeg spiser det ofte 2 ganger pr dag...

Vel, havregrøt (kokt av vann) anbefales jo gjerne for diabetikere til og med, med andre ord ikke uheldig for blodsukkeret, antagelig heldig, tror jeg, og da må det vel jammen være bra for oss også?! Det metter jo godt - jeg spiser det til frokost hver dag, og tror absolutt jeg har nytte av en solid start på dagen. Jeg bruker for øvrig den varianten som heter havregrøt (i blå pakke), den er tilsatt kruskakli. Mer fiber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...