Gå til innhold

ny slanksgjeng her på kg i fra 05.

miracle

Anbefalte innlegg

Gjest Ninakanin

Jeg har ikke tid til å skrive mer, men jeg har vært flink i dag!! Trente styrke og biiiiiittelitt kondisjon etter jobben! Er kjempestolt for at jeg gikk rett fra jobb og rett på trening. Fikk med kjæresten, godt å få ham også i gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter en uke. maks to uten sjokolade, og da ustabilt blodsukker, går søthungeren over av seg selv.

Søthunger er pga ustabilt blodsukker.

:)

Det har du rett i , og de 14 dagene (og vel så det) har gått, men jeg vet likevel hvor godt det smaker.... så jeg kan jo få lyst på sjokolade når jeg blir minnet om det, til tross for at jeg ikke har søthunger. Hadde jeg det hatt, ville jeg vel dratt på butikken og hamstret inn.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tror jeg vil hive meg på her jeg også (hvis jeg får lov)...

Begynte et nytt og bedre liv i januar, og har veid meg hver dag... Har nå gått ned fra 93 kg til 88. Er ganske fornøyd, bare kutta ut smør og sukker og digg og slike ting, samt begynt å spise til faste tider.

MEN, har mange kg igjen.

Gøy å lese at vi er flere. Alltid mer inspirerende da :-)

I dag har jeg "syndet", 2 store stykker med ostekake!!!!

:sjenert::sjenert::sjenert:

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

miracle ikke innlogget... atter igjen

sitter hjemme på en lørdagskveld og er ikke i form! snufs... men jeg er så deppa, føler ikke at disse to siste ukene uten brus og godteri og med mindre måltider ikke har hjulpet i det hele tatt.. og idag har jeg sånn "føle meg tykk" dag. føler at alt henger over og magen min er gruuusomt stor og hoftene mnine enda større... men nå har jeg hvertfall meldt meg inn på treningssentret og skal dit på mandag, og da skal jeg starte treningen for fult. vi får se om det hjelper. det burdte vel gjøre det?

"tung dag i dag"

:( miracle ikke innlogget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miracle ikke innlogget... atter igjen

sitter hjemme på en lørdagskveld og er ikke i form! snufs... men jeg er så deppa, føler ikke at disse to siste ukene uten brus og godteri og med mindre måltider ikke har hjulpet i det hele tatt.. og idag har jeg sånn "føle meg tykk" dag. føler at alt henger over og magen min er gruuusomt stor og hoftene mnine enda større... men nå har jeg hvertfall meldt meg inn på treningssentret og skal dit på mandag, og da skal jeg starte treningen for fult. vi får se om det hjelper. det burdte vel gjøre det?  

"tung dag i dag"  

:( miracle ikke innlogget.

:klem2: til deg! Det er tøft å ha sånne dager, synes du er tøff som har holdt ut i to uker!

Hvis du har det sånn som meg, så kan det ta lang tid før alt snopet "legger seg" når du har godte-periodene, og da kan det også gå litt tid før du ser effekten av å kutte ned. Vær tålmodig, og tenk at det sikkert er bedre når du går på vekta på mandag!

Tenk på hvor mye bedre kroppen din har det uten brusen!

Lykke til med treningen!

PS: jeg har prøvd 1 t med Pilates idag, og det var forbausende overkommelig. Noen av øvelsene er fullstendig spinnville, men jeg overlevde - jamen godt ingen filmer meg!

Jeg innbiller meg at Pilatestreningen hjelper fort på utseendet, så det kan være verdt å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen med i gjengen til Jandia og  

:trøste: til miracle!

Takker

I dag er det ut og gå lang tur. Vært hos lege og kiropraktor og har seriøs låsning i rygg og nakke. Får ikke trene denne uka. :roll:

Men, gå fikk jeg lov til... Så nå skal det ut og slenges med armene gitt...

God søndag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei tusen takk for omtanke fra dere. rart men sant men det hjelper faktisk en god del på humøret også;) takk

vel ny dag idag, har å lyst på vafler i dag.. deter kanskje noe jeg burde motstå egentlig. men det må vel også finnes noen sunne former for vafler? :oops:

er redd for at jeg vil ende opp med det idag, men på en annen side jeg har jo på ingen måte skeiet ut en eneste dag i disse ukene.. og vaffel er vel ikke av det værste.. huff jeg forestiller meg sjokolade som så myye verre!

men imorgen er jeg klar for trening og måling!

ha en fin dag alle sammen og takk for omtanke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk så mye;) så lenge man holder seg unna smør og altfor mye smør og sukker så burdte det vel ikke være så altfor ille.. dessuten kan man og erstatte eventuell rømme med cremefine.. har hørt at det er så bra;)

er i litt bedre humør faktisk, prøvde en bukse som alltid har sittet så stramt over magen, men idag hangfaktisk ikke magen over på samme måte..;)

så nå skal jeg ut på en tur en goood lang tur;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen med i gjengen shi!!!

Kjipt om du har matintoleranse, men jeg skal gi deg et godt tips - jeg trodde nemlig jeg hadde det, fordi magen til stadighet plaget meg, hadde masse symptomer, og syntes det ble bedre når jeg kuttet ut mel, MEN så begynte jeg å spise mer fiber, kjøpte "Fiberrik", som er knekkebrød-lignende, og da kom magen i gang på skikkelig vis, gikk på do oftere, har nesten ikke hatt noen plager siden. Det virker som problemet rett og slett var at tarmen ble for lite stimulert...

Et tips til dere som lurer på matintoleranse etc. Jeg har prøvd mye forskjellig - blodtypediett, Fedon, diverse andre kostholdsråd. Mye blir veldig sært, men det er et par ting som går igjen hos alle sammen:

Spis mer grønnsaker

Spis grovere brød, unngå hvete - særlig fint mel (havre er bra)

Unngå rødt kjøtt, spis mer fisk og kylling

Kutt ut brus og søtsaker og raffinert mat

Jeg har funnet ut at Ryvita knekkebrød med sesam er kjempegodt, og veldig velegnet for å spise hyppige små måltider.

Takk for råd, men det er ikke så enkelt som bare mageproblemer i mitt tilfelle... Hypermobil med vage smerter i hele kroppen, ofte betente ledd uten synlig årsak, hovenhet og i tillegg ligger det i familien...

Det er verd å sjekke det, om ikke annet for å konstatere at jeg ikke lider av matintoleranse og dermed kan spise "alt" med god samvittighet. Det værste er vel samvittigheten: "nå spiser jeg noe jeg ikke burde" gnager seg inn i hjernen... Men, vi tar det som det kommer. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Tjohoi. Ny uke! :)

Har startet dagen med en brødskive og en gulrot.

Det ble for mange godteridager denne helga. 3 dager faktisk.

Var ute i helgen også...ble litt mange drinker.

Men vekta viser at jeg har gått ned 1kg. Skal man tro på det, mon tro? Ja vi sier det vi :tunge1:

Har allerede trent jeg. bare 30min på maskina mi.

Skal trene i kveld også...

Hvordan går det med dere andre?

Har helga var fin? Vært flinke, eller er det flere som har vært med meg på en liten utskeielse?

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Ny dag, ny uke og nye muligheter ja... :-?

Veiedag...

Jeg ble så lite motivert av vekta i dag! I forhold til i helga så har jeg gått opp 600g... Så nå er jeg nesten tilbake til start.... :evil: Jeg har riktignok spist usunt og drakk altfor mye alkohol på lørdag. Litt godteri hardet også blitt.. Men jeg trente 4 ganger forrige uke inkludert på lørdag. Jeg har mistet 1 cm rundt magen og 1 cm rundt hoftene men det er ikke store greiene...

Det er så frustrerende at man er kjempeflink hele uka og når man koser seg litt i helga så virker det som om alt er bortkastet. Jeg har lyst til å sette meg ned og grine :sur:

Nei jeg får bare fortsette... 2 uker til sol og varme... men det hjelper ikke stort på bikiniformen da... Jeg hadde faktisk forventet å miste min 4 kilo fra 1 januar til jeg reiser 7 feb... Men jeg fatter ikke hvorfor ingenting fungerer!!! :klø: Jeg har jo lagt om kostholdet og beveger meg mye mer enn før! Jeg har også økt kaloriinntaket. Så jeg vet jeg ligger mellom 900-1500 kalorier om dagen...

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pamella: Kanskje det er bedre med en annen veiedag enn mandag, da? :trøste: Man svinger vel litt opp og ned i løpet av uka - og gjerne etter ei helg kan jeg tenke meg....

Jeg har i alle fall blitt "hekta på vekta" og klarer slett ikke veie meg bare en gang i uka - ellers skulle jeg jo hatt veiedag i dag jeg også. Har bestemt meg for å holde meg standhaftig til å veie meg hver 3. dag... Det skal jeg klare å holde ut :)

I går var jeg 60, blank, så da går det nedover, men vet av erfaring at det er når jeg prøver å liste meg under 60 og bli under at det går tregt, så tida fremover blir spennende! Jeg skrev jo at jeg ville ned til 58 her, på slankenett har jeg registrert meg med 56, men gjett om jeg skal gi meg selv en belønning om jeg klarer å komme til 58 og blir der! :-) Har ikke kommet på hva enda, da. Må tenke litt på om det er noe jeg ønsker meg... Vekter har jeg jo forresten litt lyst på. Er ikke noe treningsstudio her, og jeg har lyst til å trene armer og skuldre...... Noen som vet hva det koster (ca)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen alle sammen!!!

håper dere alle er uthvilt og klare for en nye og givende dag!

selv har jeg blitt veldig syk og treningen har dermed latt seg vente på seg, tenkte det var best slik at kroppen fikk ordnet med seg selv;)

men merker litt forandringer på buksene mine og det er så deilig;) de virker litt mer pløsete;)

og jeg har enda ikke rørt noe av det usunne ulovlige;) men har faktisk ikke kommet meg på vekta, sikkert av den grunn at jeg føler at buksa mi er litt mer pløsete også kome rjeg på vekta og ser at ingenting er skjedd.. så jeg holder meg unna litt til

ha en fin dag alle sammen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Nå trenger jeg skikkelig med oppmuntring...

:grine:

Det er likefør jeg gir opp! 1 måned med sunn kost og trening har ikke gitt resultater :evil: Hvor lenge må jeg holde på???? :roll:

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ninakanin

Eh, jeg hadde fått fine resultater jeg. Men i går spiste jeg flere sjokolader, og et HELT mcdonaldsmåltid!!! AAAAAAH, dumme meg!!

Så vekten var IKKE kuul i dag.

Hjalp det på humøret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Nei egentlig ikke, for jeg har dårlig samvittighet for den feite pizzaen jeg spiste i går :oops:

Det blir litt sånn at jeg driter i det siden det ikke hjelper å kutte det ut :-?

Ufff...

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på trening i går (kampsport) for første gang siden september!! Utrolig deilig å få lov igjen. Er litt mørbanket, men skikkelig gøy var det. :-)

Har ikke vekt, tror jeg må måle meg innimellom.

Ellers synes jeg pilates hjelper masse på magen min. Har fått beskjed om å konstant presse navlen inn og korsryggen ut for å styrke ryggmusklene, så det er mulig at det kommer av generelt bedre holdning. :wink:

Men, når selvfølelsen er bedre, er alt bedre! :ler:

Jeg føler meg litt motarbeidet da, for nå når jeg omtrent har kuttet ut brus, og var motivert til å kutte det ut totalt så begynner de å selge Mountain Dew til normalpris i butikken! Noe jeg har ventet på i mange år! Og jeg klarer ikke å dy meg... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nei egentlig ikke, for jeg har dårlig samvittighet for den feite pizzaen jeg spiste i går :oops:  

Det blir litt sånn at jeg driter i det siden det ikke hjelper å kutte det ut :-?  

Ufff...  

Pam

miracle ikke innlogget....

jeg føler med deg! jeg har det på samme måte, nå skal det sies at jeg ikke har vært på vekten den siste uken, men jeg har mine store tvil på at noe stort har skjedd der så du er ikke alene..vi har det kanskje litt vanskeligere for å få det av, men hvem vet kanskje det bare tar litt lengre tid for oss, også bare renner det av til slutt;) hehe..lov å håpe;)

nei hold ut nå har du vært så utrolig flink og motivert lenge så gi det et forsøk til! ellers blir det bare jojo ut av det! sammen er vi sterke vet du

og angående den pizzaen... livet er til å leves, du skal ikke tvangspise det du aller helst ikke vil ha! så en pizza skader ikke. kom deg ut på en løpetur ol og det pizzafettet er borte før du aner ordet av det;)

miracle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...