Gå til innhold

Hunden min blir ikke bedre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min på 10 mnd blir ikke bedre! Han bjeffer på folk, hunder og biler. Vi har trent masse(!!) på dette, hver gang vi går tur trener vi. Vi gir han godbit(det beste han vet) med en gang det kommer ting han reagerer på. Vi trener også kontakt. Noen dager går det bra men så går det plutselig bare nedover, 1 skritt frem 2 tilbake. Er så frustrerende for jeg skjønner ikke hva vi gjør galt!! Er så flaut at han springer mot folk og bjeffer/knurrer som en gal. Det er jo fordi han er usikker og ikke aggressiv, men det vet jo ikke folk. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 68df8...cba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig at det er 1 skritt frem og 2 tilbake når man jobber med slike ting. Jeg forstår godt at du blir frustrert, det ER frustrerende og tungt noen ganger.

Det beste er hvis dere kan få en privattime med en instruktør som har god kjennskap til den måten å jobbe på, og som kan se hva dere gjør og komme med tips og tilbakemeldinger til dere direkte.  

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Tabris skrev:

Det er helt vanlig at det er 1 skritt frem og 2 tilbake når man jobber med slike ting. Jeg forstår godt at du blir frustrert, det ER frustrerende og tungt noen ganger.

Det beste er hvis dere kan få en privattime med en instruktør som har god kjennskap til den måten å jobbe på, og som kan se hva dere gjør og komme med tips og tilbakemeldinger til dere direkte.  

Ja spørs om vi ikke må det, jobbet med dette i noen mnd nå og noen dager er han kjempe flink og neste dag helt grusom. Jeg har ikke klart å skjønne hvorfor, har ikke vært noen stressende episoder i forkant så jeg aner virkelig ikke hvorfor han plutselig går 2 skritt tilbake..

• Liker 1
Skrevet

Det har sikkert mye med alderen å gjøre. Når min var 10 måneder var han helt umulig! Bjeffet, stakk av, var nervøs og usikker. Det var en periode jeg vurderte omplassering. Men jeg jobbet mye med han, og han roet seg etter hvert. Spesielt etter fylte 2 år. 

I dag er han 7 og verdens mest rolige og fantastiske hund! Sjeleglad for at jeg ikke omplassert han. Du må bare stå i det, så blir det bedre 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er en valp. Omplasser hunden for du har tydeligvis ikke nok kunnskap om hund. 

Anonymkode: b6048...055

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en valp. Omplasser hunden for du har tydeligvis ikke nok kunnskap om hund. 

Anonymkode: b6048...055

Sånne mennesker som deg er så patetisk at jeg bare må le. Har ikke du noe bedre å fordrive tiden med? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Det har sikkert mye med alderen å gjøre. Når min var 10 måneder var han helt umulig! Bjeffet, stakk av, var nervøs og usikker. Det var en periode jeg vurderte omplassering. Men jeg jobbet mye med han, og han roet seg etter hvert. Spesielt etter fylte 2 år. 

I dag er han 7 og verdens mest rolige og fantastiske hund! Sjeleglad for at jeg ikke omplassert han. Du må bare stå i det, så blir det bedre 😊

Ja han har plutselig blitt sånn, tisser inne og greier.. Har vært hos vet og ingenting galt med han. Er vel bare alderen og hormoner som gjør at han er ekstra vanskelig. Men jeg er så glad i han at dette løser vi uansett hvor lang tid det tar :ninuskapus:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...