Gå til innhold

Dere som har vasket ut av leiligheter/hybler.... se hit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-) Jeg skal vaske ut av hybelen min på 30 kvm, hvor lang tid må jeg beregne sånn ca om 2 personer vasker, og hvor lang tid må jeg beregne om vi er 3? Det blir vasking av tak, vegger, gulv (bad) og alt. :-)

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si hvor lang tid det tar. 

Husk å vask skikkelig bak møbler, på gulvlister, kjøkkenovn, kjøleskap. Og badet ikke minst. Alle desse stedene er ofte "glemt" når studenter flytter ut fra oss. 

Anonymkode: d2b62...7a2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å si hvor lang tid det tar. 

Husk å vask skikkelig bak møbler, på gulvlister, kjøkkenovn, kjøleskap. Og badet ikke minst. Alle desse stedene er ofte "glemt" når studenter flytter ut fra oss. 

Anonymkode: d2b62...7a2

Og kjøkkenviften! :fnise:

Anonymkode: 22bcc...d25

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville faktisk satt av to dager. Da er du sikker på at du får tid til å gjøre alt skikkelig. 

Anonymkode: b88b4...a02

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er dere 2 bør dere bruke minst en dag. Hvertfall om du ikke har vært grundig på renhold under botiden. Og så spørs det på om du har tent mye stearinlys, stekt mye mat uten at kjøkkenvifte har vært særlig brukt eller blitt rengjort tidligere.

Mange vasker ut av leiligheter på bare noen få timer og da er det ikke blitt gjort grundig rent 0,000001 % engang.

Anonymkode: 400b1...2bd

• Liker 2
Skrevet

Bodde i kollektiv med tre andre for en del år siden. Tror leiligheten var på 40-50 kvm. Vi fire brukte åtte timer! Men da var vi veeldig nøye også, slik jeg synes en burde være.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi var fire som vasket ut en leilighet på sytti kvm. Brukte cirka 5 timer, men de hadde ikke røyket inne. Malingen i taket var fra før vasket og var skjoldete og måtte males, der gikk vi bare over med en lett fuktig mopp. Det var umøblert, men med hvitevarer. De hadde bodd der i 1,5 år og det var ikke skittent.

Anonymkode: c55b8...eaa

AnonymBruker
Skrevet

Tro meg, det er mye mer enndu tror. Jeg har vært med på noen flyttevasker, beregn minst 2 effektive  dager. 

Anonymkode: da774...722

• Liker 3
Skrevet

Vasket ut av hybelen til sønnen min forleden. Ca 25 kvm uten hvitevarer. Brukte vel fem timer, men da effektive timer uten pauser. På kjøkkenet var vi to.

Da er gulv, tak, vegger og lister/dører etc godt vasket. Siden han tok med seg hvitevarene slapp vi å vaske disse, så er det inkl hvitevarer må du beregne noe mer tid.

At du skal bruke to dager på en så liten hybel klarer jeg ikke helt å forstå. Da vasker man ikke effektivt etter min mening.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ofte brukt en relativt full dag på dobbelt areal, men da har dører/mye støv og skaper etc blitt tatt dagen før.

Ville ikke beregnet mindre selv om det er hybel.

Anonymkode: a1dfb...733

Skrevet

Jeg vasket 45 på sånn 45 minutter, småfull og alene. Så jeg tror du klarer det på sånn 30.

AnonymBruker
Skrevet

Vask av leilighet har jeg satt av en dag til. Altså ingen andre spesielle planer den dagen. Sjeldent brukt hele dagen da, men da har man god tid på seg:)

Anonymkode: 248f3...dc4

AnonymBruker
Skrevet
På Friday, August 04, 2017 den 11.12, Elena87 skrev:

Hei :-) Jeg skal vaske ut av hybelen min på 30 kvm, hvor lang tid må jeg beregne sånn ca om 2 personer vasker, og hvor lang tid må jeg beregne om vi er 3? Det blir vasking av tak, vegger, gulv (bad) og alt. :-)

Kommer helt an på hvor skittent, hvor mange krinker kroker skap og hyller samt hvor grundig dette skal gjøres. 

Mye må da bli gjort på 5 timer.

Anonymkode: ffa8e...1b8

AnonymBruker
Skrevet
På 4.8.2017 den 11.12, Elena87 skrev:

Jeg brukte 6 timer på min alene 😊

Anonymkode: 9c783...6e1

Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet

Det tar noen timer.... 3-4 timer eller noe sånt... Du skal bare vaske ned, det er ikke kongen som skal på besøk.

Skrevet

3 på 30 m2:fnise:Hvis dere ikke har jo jobbepils går det på 3-4 timer.

AnonymBruker
Skrevet

Størrelsen er ikke viktig her, men om de må rense komfyr, vifte, avvise og vaske frys/kjøl. Det tar tid. Og avhengig av hvor mange og store vinduer det er. Store åpne flater går raskt.

Anonymkode: c55b8...eaa

• Liker 2
Skrevet

Sluk må også renses! 

AnonymBruker
Skrevet

Eh, dagesvis på 30 kvm?? Da samboeren solgte sin 35 kvm brukte vi to ca 3 timer på å vaske ut. Det var inkludert skrubbing av kjøkkenvifte, vask av sluker, gnukking av steikeovn, alt. 

Med mindre leiligheten er fullstendig nedsarvet når man begynner, fatter jeg ikke at det skal ta noe mer enn en ettermiddag. 

Vi brukte ca 8 timer på å vaske ut da vi flyttet fra 75 kvm leilighet i vår, fordelt over to ettermiddager. Og det uten stress og kav. 

Anonymkode: e698d...3e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...