Gjest Mayamor Skrevet 11. januar 2005 #1 Skrevet 11. januar 2005 Jeg har såkalt normalt hår. Det rekker meg ned til bh-stroppen på ryggen. Men det ytterste håret er liksom en annen konsistens enn resten... :-? Tørrere, mer "halmaktig" på en måte. Det kruser seg tørt i det jeg kommer ut av dusjen. Det er vanskelig å få børstet ut. Masse floker. Og når jeg først har fått børstet det ut - må jeg kjemme det flere ganger daglig for å ikke se ut som jeg kommer rett fra sengekos... Det vaskes hver 2 dag i gjennomsnitt. Nå har jeg en gutt på 14 mnd som jeg fortsatt ammer. Frisøren mente at jeg måtte få litt løft i håret og klippet meg derfor i flere lengder. Jeg har masse hår men hårstråene er tynne. Kan ikke se det - må ta i det for å kjenne det. Noen kaller det babyhår... Jeg har glatt hår - bortsett fra øverst i nakken - der kruser det seg litt. Jeg tar b-vitaminer. Har tatt flere hårkurer. Bruker shampo og balsam i ulike merker. Blir liksom ikke fornøyd med neste merke heller... Men mitt problem ser ut til å bare bli værende. Hva kan jeg gjøre? Eller må jeg bare innse at jeg må klippe det...? Noe jeg aller nødigst vil... :-? Takker hjertligst for alle tips. Mayamor
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2005 #2 Skrevet 11. januar 2005 For meg høres det ut som det ytterste hårlaget ditt er slitt, noe som er ganske naturlig. Det er det håret som alltid får "svi"; hestehaler, varmebehandling, børsting, hårspray. Prøv med en god hårkur, den kan rette opp noe av skaden og gjøre det mykere så det ikke floker så lett.
Miss Marple Skrevet 11. januar 2005 #3 Skrevet 11. januar 2005 Jeg tror ikke en kur ville hjelpe, deromot ville en klipp gjøre det. Du sier ingenting om hvor lenge det er siden du klippet det? Tuppene blir veldig fort slitte, og jeg pleier å klippe mine hver 6. uke, da særlig på grunn av at jeg i min jobb må ha håret i strikk, noe som oppklippet, halvlangt hår ikke liker særlig godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå