AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #1 Skrevet 4. august 2017 Hei! Jeg har ikke vært i bryllup før, men i morgen er jeg gjest i et. Kleskoden er sommerbryllup, så jeg har en lang mørkeblå sommerkjole med blomster jeg tenkte å ha på. Til sko har jeg lette sandaler til dagtid og sko med hæler til festen. Men så leser jeg nå på diverse fora at det er vanlig å ha forskjellig antrekk på vielsen og middagen/festen? Hvor strengt er dette? Jeg trodde liksom én lang fin kjole kunne passe gjennom hele dagen? Noen innspill? Hva bør jeg i så fall ha i stedet for lang kjole og når på dagen skal hva brukes? Hilsen litt fortvila gjest som vurderer kriseshopping (har ikke med meg mer enn denne kjolen på reisen) Anonymkode: e2427...0fa
Pikeliten Skrevet 4. august 2017 #2 Skrevet 4. august 2017 Det er ikke spesielt vanlig å ha forskjellige antrekk, men mange har kanskje bunad i kirke og lettere kjole på festen. Ingen grunn til bekymring Lang sommerkjole høres veldig bra ut 4
Gjest Margit Spat Skrevet 4. august 2017 #3 Skrevet 4. august 2017 Du kan trygt gå i samme antrekk hele dagen. Vedder på at de aller aller fleste andre gjestene også gjør det. Unntaket er, som nevnt over, hvis man bruker bunad. Da er det vanlig å skifte enten etter kirken eller etter middagen.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #4 Skrevet 4. august 2017 Aldri hørt om noen som har skiftet kjole ... Anonymkode: a1613...90a 2
boblevann Skrevet 4. august 2017 #5 Skrevet 4. august 2017 Du kan selvfølgelig gå i samme antrekk hele bryllupet. I de bryllupene jeg har vært i, er det noen som bruker bunad i kirken og på bildene - og de skifter før middag. I tillegg skifter av og til bruden til en litt mer ''fest''kjole uten langt slør og slep (de som bruker det). De bytter gjerne til en kortere og mindre kjole man kan danse i osv. Det er det eneste. Har aldri opplevd at gjester i vanlig kjole skifter mellom kirke og middag!
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #6 Skrevet 5. august 2017 Tusen takk for svarene, alle sammen 😀 Anonymkode: e2427...0fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå