Gå til innhold

Hunden har endret oppførsel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har problemer med min 6 år gamle hund. Vi har flytta mye de siste årene pga min utdanning, og pga en voldelig ex. 

Vi har nå bodd i mitt og hundens barndomshjem i 1 år og ho er helt crazy når vi er på tur i nabolaget. Virker som ho skal være sjefen i gata. 

Vi har valgt å flytte igjen både pga ho er sinna og hissig på andre hunder i gata, men også pga jeg skal videreutdanne meg i 3 år. 

Rett i nærheten av der vi flytter er det en hundepark. Hvordan skal vi gå frem for å sosialisere henne der? Jeg er liveredd for at hun skal bjeffe og være hissig mot andre hunder, slik hun er ved barndomshjemmet vårt. 

Naboene våre har 2 hunder som vi ikke har hilst på. Hvordan skal vi gå frem slik at hun forstår st hun ikke er sjef her? 

Er kjempe redd for at ho skal bli hissig og bjeffe her også slik hun har gjort ved barndomshjemmet. Det er for det første ikke godt for hunden, og både flaut og dumt for min del.

trenger alle råd jeg kan få, både store og små hjelper. 

Anonymkode: 64d71...8cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er ikke hissig fordi hun vil være sjef, men mest sannsynlig fordi hun er utrygg. En god måte å bli kjent med andre hunder på er å gå båndtur sammen. Ikke gå så nær at de kan hilse, hun bør ikke hilse på andre hunder i bånd. Men la de gå ved siden av hverandre og bli trygge på den måten. Etter en slik tur er sjansen mye større for at det vil gå bra når de får hilse på hverandre løs.

Hundeparker ville jeg vært litt skeptisk til, spesielt hvis det er et begrenset område hvor de som er der står i ro. Det er mye større sjanse for at det blir anspent og konflikt om man står i ro enn om man går en tur sammen.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er alltid vondt og slitsomt når hunden ikke vill, men slikt må bli slått sterkt ned på. Så det letteste her hadde nok bare vært å lagt ut en gis bort annonse på finn.no og kvittet seg med belastningen.

Endret av QQbaby
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, QQbaby skrev:

Det er alltid vondt og slitsomt når hunden ikke vill, men slikt må bli slått sterkt ned på. Så det letteste her hadde nok bare vært å lagt ut en gis bort annonse på finn.no og kvittet seg med belastningen.

Hun er ikke en belastning i det heletatt..  Man kvitter seg ikke med en hund fordi den er utrygg eller ikke er slik eieren ønsker. Man trener den opp til å bli trygg igjen

Anonymkode: 64d71...8cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal IKKE sosialisere hunden i en hundepark i hvert fall.

Anonymkode: 9cabe...10e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...