AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #1 Skrevet 4. august 2017 Håper noen tekniske folk kan svare meg på om jeg trenger ny tv eller ikke. Jeg har en LG-TV fra 2010 (kjøpt tidlig 2011). I fjor vår sluttet brått alle HDMI-inngangene å virke, noe som viste seg å være en svakhet/feil med denne tv-modellen etter et visst antall år. Jeg fant ut (med hjelp herfra) at jeg da kunne bruke RGB i stedet, og har koblet tven til laptopen sånn: tv-RGB-adapter-macbook. Har brukt PC-høytalere for lyd. Denne tven bruker jeg bare som en skjerm for å se ting (treningsvideoer) fra laptopen, jeg ser ikke tv på den eller bruker netflix eller noe, kun denne muligheten til å få macskjermen i stort format. Så det er ikke "hoved-tven" i huset. I dag tidlig, helt ut av det blå, ble bildet stående og hakke, selv om det spilte normalt på laptopen, og da jeg kobla ut og inn og skrudde av og på fikk jeg bildet som er lagt ved på skjermen. Betyr det at RGB-inngangen også er ødelagt og at jeg må kjøpe ny tv? Eller går det an å fikse? Det skjedde like brått og uventet og uten at jeg var borti noe som med HDMI'ene, så mistenker at tven bare har sagt takk for seg. Anonymkode: e581d...a90
Jonencloud Skrevet 4. august 2017 #2 Skrevet 4. august 2017 Kan være den er død. har du noen annen enhet i huset som bruker VGA kontakter du kunne testet med? hvis VGA porten er ødelagt, er det mulig du kunne brukt en annen port bak på TV'en til å få signal. Hvis du for eksempel har en scart inngang på TV'en, som ser slik ut https://no.wikipedia.org/wiki/SCART Kan du bruke en omformer boks som dette til å gjøre hdmi signaler til scart signaler http://www.clasohlson.com/no/Signalomformer-HDMI-till-SCART/38-7778 Samt da er det best om du tester Scart inngangen først for å se om den virker. Hvis du har en vhs spiller eller en eldre dvd spiller har de sannsynligvis Scart.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #3 Skrevet 5. august 2017 Er nok ikke kablene, for de kjøpte jeg i november. Vet hva scart er, har DVD-spiller til den tv-en, så vet den virker. Takk for tipset! Kanskje jeg skal gi det et forsøk før jeg kjøper TV. Men hadde jo vært ok å kjøre treningsprogram via WiFi og ikke alle kablene også. Tusen takk for svar! 😊 Anonymkode: 4bac3...c24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå