Simbyxor Skrevet 4. august 2017 #1 Skrevet 4. august 2017 Jeg har funnet ut at jeg er kresen på poteter. Jeg har langt ifra smakt alle, men stort sett liker jeg bare Asterix poteter. Liker ikke for melne poteter, eller poteter som er litt smakløse. Mandelpoteter liker jeg ikke... Tror ikke jeg likte Beate heller. Ofte liker jeg ikke pommes frites Liker den de har på McDonalds, men ikke de du finner i frysedisken på Rema.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #2 Skrevet 4. august 2017 Konsistens og aroma er viktig for meg. Jeg klarer ikke poteter som er «blaute» i midten. De er det mange av blant importpotetene på sommeren. Jeg liker best kokefaste poteter, men synes melne mandelpoteter er greit, så lenge de er dampkokt på rist, for da er de noenlunde tørre. Favorittpoteten er nok pimpernell. Den er fast, og har litt parfymert smak og lukt, men på en god måte. Dessuten har den god holdbarhet. Anonymkode: 1d1cf...f62
Anglofil Skrevet 4. august 2017 #3 Skrevet 4. august 2017 (endret) Foretrekker Kerrs Pink. Liker best melne poteter, er ikke like glad i kokefaste poteter. Mandelpoteter er også godt. Mvh Yvonne Endret 4. august 2017 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #5 Skrevet 4. august 2017 Jeg liker alle unntatt mandelpoteter. Anonymkode: 2b6bb...7cf
John_Felipe Skrevet 4. august 2017 #7 Skrevet 4. august 2017 10 timer siden, Simbyxor skrev: Ofte liker jeg ikke pommes frites Liker den de har på McDonalds, men ikke de du finner i frysedisken på Rema. Prøv søtpotet fries nhom nhom nhom, så godt! Spiser sjelden vanlig poteter når jeg tenker på det, utenom når det er noen spesielle mennesker jeg lager mat til. Da er det alltid litt deilig å putte litt xtra energy/kjærlighet inn og lage Gnocchi
Simbyxor Skrevet 4. august 2017 Forfatter #9 Skrevet 4. august 2017 43 minutter siden, John_Felipe skrev: Prøv søtpotet fries nhom nhom nhom, så godt! Spiser sjelden vanlig poteter når jeg tenker på det, utenom når det er noen spesielle mennesker jeg lager mat til. Da er det alltid litt deilig å putte litt xtra energy/kjærlighet inn og lage Gnocchi Jeg liker ikke søtpoteter, men smaker søtpotetfries noe annet? En jeg kjenner prøvde det og sa det var godt, men han er altetende liksom. Er du en sånn hobbykokk? Gnocchi hørtes godt ut
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #10 Skrevet 4. august 2017 Liker smaken av mandelpoteter, men hater konsistensen, så den bruker jeg mest til potetmos. Skal jeg koke poteter velger jeg oftest Amandine eller Asterix, men jeg kan bruke hva som helst, så lenge de er kokefaste. Anonymkode: 1768a...a8e
John_Felipe Skrevet 4. august 2017 #11 Skrevet 4. august 2017 7 minutter siden, Simbyxor skrev: Jeg liker ikke søtpoteter, men smaker søtpotetfries noe annet? En jeg kjenner prøvde det og sa det var godt, men han er altetende liksom. Er du en sånn hobbykokk? Gnocchi hørtes godt ut Jupp, søtpotet fries er kjempe godt og utrolig vanskelig å stoppe når man først knasker i seg noen. Er noe helt magisk i en enkel kombinasjon av naturlig søthet i poteten med litt salt over som gjør det sykt godt! Love it! Enda bedre med litt timian! Du må absolutt smake! Ja, er vel blitt en hobbykokk de siste åra, liker å lage mat. Det gir meg bra stress, adrenalin, fred, ro, mestringfølelse og masse glede av å både lage, spise og servere andre Uff nå fikk jeg veldig lyst på noen myke Gnocchi puter når jeg først nevnte det, helst med en ostete saus 1
SweetM Skrevet 4. august 2017 #12 Skrevet 4. august 2017 Synes Asterix er best, men liker også Troll, Beate og Kerrs Pink. På jobb får vi ferdigskrelte poteter (vakuumpakket), og det irriterer meg grenseløst at jeg ikke kan finne ut hvilken sort det er.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #13 Skrevet 4. august 2017 Jeg tror ikke jeg kjenner særlig forskjell. 🤔 Anonymkode: bd3f6...633
Simbyxor Skrevet 4. august 2017 Forfatter #14 Skrevet 4. august 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke jeg kjenner særlig forskjell. 🤔 Anonymkode: bd3f6...633 Been there...
Simbyxor Skrevet 4. august 2017 Forfatter #15 Skrevet 4. august 2017 30 minutter siden, SweetM skrev: Synes Asterix er best, men liker også Troll, Beate og Kerrs Pink. På jobb får vi ferdigskrelte poteter (vakuumpakket), og det irriterer meg grenseløst at jeg ikke kan finne ut hvilken sort det er. Hmm.. får.. i kantina? Eller på kontorpulten?
Simbyxor Skrevet 4. august 2017 Forfatter #16 Skrevet 4. august 2017 36 minutter siden, John_Felipe skrev: Jupp, søtpotet fries er kjempe godt og utrolig vanskelig å stoppe når man først knasker i seg noen. Er noe helt magisk i en enkel kombinasjon av naturlig søthet i poteten med litt salt over som gjør det sykt godt! Love it! Enda bedre med litt timian! Du må absolutt smake! Ja, er vel blitt en hobbykokk de siste åra, liker å lage mat. Det gir meg bra stress, adrenalin, fred, ro, mestringfølelse og masse glede av å både lage, spise og servere andre Uff nå fikk jeg veldig lyst på noen myke Gnocchi puter når jeg først nevnte det, helst med en ostete saus Skjønner jeg må prøve, da. Må nok bli fra et gatekjøkken, eller McDonalds eller noe. Jeg har nemlig ikke frityrkoker selv Hvis ikke du steker noen og sender smaksprøve i posten? Jeg er enig i at det er gøy å lage mat, er egentlig enig i alt du sier, jeg Elsker også ost. Og ostesaus.. Pizza med mornaysaus! Hadde faktisk Halloumi (med chili) til middag idag. Med stekte poteter som tilbehør. Og det var da nypoteter av ukjent sort.
Mrs.Fox Skrevet 5. august 2017 #17 Skrevet 5. august 2017 12 timer siden, SweetM skrev: Synes Asterix er best, men liker også Troll, Beate og Kerrs Pink. På jobb får vi ferdigskrelte poteter (vakuumpakket), og det irriterer meg grenseløst at jeg ikke kan finne ut hvilken sort det er. Folva er en potet som blir mye brukt i resturant bransjen
leonie Skrevet 5. august 2017 #18 Skrevet 5. august 2017 Er ikke særlig glad i melne poteter jeg heller. Prøvde å lage omelett med mandelpoteter en gang og det ble helt mislykket. Poteten jeg liker best (av de jeg har smakt og vet navnet på) er nok amandinepoteten. Bruker den til det meste utenom potetmos Å helsteke de på medium varme i en jerngryte med olivenolje er utrolig godt! Tilsetter salt og hakket chili og hvitløk mot slutten.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #19 Skrevet 5. august 2017 Pommes frites, eller strips egentlig. Men opphøgde poteter er også bra. Potetkuler eller hva det kalles. Og potetgull, naturligvis! Anonymkode: cb586...424 1
Jerry Lee Skrevet 5. august 2017 #20 Skrevet 5. august 2017 De gamle "norske". Kerrs Pink, Beate, Pimpernell og Mandelpotet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå