AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #1 Del Skrevet 4. august 2017 Jeg er enslig og bor alene, og ønsker meg selskap:) jeg skulle ønske jeg kunne ha en katt, men jeg bor ved trafikkerte veier, og ønsker ikke å ha en innekatt. Hund er heller ikke aktuelt av ulike årsaker. Har tenkt litt på kanin. Dere som har kanin, er det koselig? Eventuelt hvilke andre dyr kunne jeg hatt? Det er jo ikke så mye å velge i når katt og hund er utelukket Anonymkode: 9cb52...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #2 Del Skrevet 4. august 2017 Fisker. De spiser ikke opp møblene, i motsetning til kaniner. Anonymkode: 27ccb...961 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #3 Del Skrevet 4. august 2017 Hetterotter blir ganske tamme og snille kjæledyr. De kan jeg anbefale på det varmeste. Anonymkode: df165...a7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enirt Skrevet 4. august 2017 #4 Del Skrevet 4. august 2017 Hvis du skal ha kanin så må du ha 2 sammen og begge 2 må være kastrert. Kaniner skal helst også gå løse så da må du kaninsikre leiligheten din og ordne en base med mat, do osv Kaniner skal ikke være i bur, men du kan bruke bur som base til dem. De burde også ha tunneler og pappesker i leiligheten din som de kan drive med. Kaniner kan bli husrene, altså at de har en egen do i leiligheten de går på. Den store kaninboka på facebook (gruppe) har masse tips osv. Jeg vet at hamster trives best alene og de trenger ikke sånn kjempe mye plass, men de er nattaktive da og man knytter kanskje ikke et så stort bånd til en hamster som man gjør med en katt eller hund. Jeg syntes helt ærlig at katt passer deg best da katter er som regel mye mer selvstendig enn gnagere. Hvis du ser litt på rasekatter så er det mange rasekatter som passer godt som innekatter. Jeg vet at mange har hellig birma og persere som innekatter. Du kan jo ha katten i sele og gå en liten tur med den hver dag og ha klatrestativ osv i leiligheten din. En katt er også veldig godt med selskap 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 5. august 2017 #5 Del Skrevet 5. august 2017 På 4.8.2017 den 8.57, enirt skrev: Hvis du skal ha kanin så må du ha 2 sammen og begge 2 må være kastrert. Kaniner skal helst også gå løse så da må du kaninsikre leiligheten din og ordne en base med mat, do osv Kaniner skal ikke være i bur, men du kan bruke bur som base til dem. De burde også ha tunneler og pappesker i leiligheten din som de kan drive med. Kaniner kan bli husrene, altså at de har en egen do i leiligheten de går på. Den store kaninboka på facebook (gruppe) har masse tips osv. Jeg vet at hamster trives best alene og de trenger ikke sånn kjempe mye plass, men de er nattaktive da og man knytter kanskje ikke et så stort bånd til en hamster som man gjør med en katt eller hund. Jeg syntes helt ærlig at katt passer deg best da katter er som regel mye mer selvstendig enn gnagere. Hvis du ser litt på rasekatter så er det mange rasekatter som passer godt som innekatter. Jeg vet at mange har hellig birma og persere som innekatter. Du kan jo ha katten i sele og gå en liten tur med den hver dag og ha klatrestativ osv i leiligheten din. En katt er også veldig godt med selskap Hva med katt vs kanin? De er omtrent like selvstendige. Regner med du snakker om rotter osv når du nevner gnagere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 5. august 2017 #6 Del Skrevet 5. august 2017 Kaniner er artige, men å ha dem inne, det er en heltidsjobb. Du vil garantert finne lorter her og der, og de vil gnage på det meste selv om du smører med skokrem og sikrer boligen din mot kanintenner. De roter noe sinnssykt med høy og kvist Men de er koselige, det er de. Men man må liksom like kaniner, for det er noe særegent. Det er dog mer selskap i dem enn en hamster f.eks. Marsvin også er artige, men de kan ikke gå rundt løse.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #7 Del Skrevet 5. august 2017 Om du ikke vil ha innekatt (det er nesten like mye jobb som hund) ville jeg sett på fugler, fikk hilse på 2 små papegøyer en gang, sånne love birds, de var skikkelig kosete og morsomme. Kan kjøpe kjempefint digert bur til de innendørs,eller bygge selv - så kan de fly fritt når du er hjemme. Bilde fra google: Anonymkode: 714fa...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 5. august 2017 #8 Del Skrevet 5. august 2017 Enig i rotte. Smarte og sosiale :-) jeg er ikke glad i bur-dyr,så ha den mest mulig ute. Godt selskap og setter pris på kos:-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #9 Del Skrevet 5. august 2017 Rotter er skikkelig kule! Ei venninne har 3 stk å de er de mest kosete små vesnene jeg har møtt 😂 Elsker å ligge i halsgropen å kose. Å man kan trene dem 😁 Anonymkode: 6174a...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #10 Del Skrevet 5. august 2017 Jeg hadde lyst på rotter en gang, men lever de ikke bare i 1 1/2 - 2 år? Anonymkode: 714fa...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 5. august 2017 #11 Del Skrevet 5. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde lyst på rotter en gang, men lever de ikke bare i 1 1/2 - 2 år? Anonymkode: 714fa...f22 De lever ikke lenge, nei, rundt 3 år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 5. august 2017 #12 Del Skrevet 5. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du ikke vil ha innekatt (det er nesten like mye jobb som hund) ville jeg sett på fugler, fikk hilse på 2 små papegøyer en gang, sånne love birds, de var skikkelig kosete og morsomme. Kan kjøpe kjempefint digert bur til de innendørs,eller bygge selv - så kan de fly fritt når du er hjemme. Bilde fra google: Anonymkode: 714fa...f22 Stilig bur! Vil bare legge til at det blir mye støv, fjær og frø etter fugler. Og at de må få fly fritt ofte, og da må man henge fullt av post-it-lapper på vinduene så ikke de krasjer og knekker nakken :o Alltid mye å tenke på med dyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #13 Del Skrevet 5. august 2017 Huff, anbefaler ikke kanin. De trenger like stor plass som en katt, bare at de driter over alt, ødelegger alt, er skeptiske til alt og syykt mye jobb. Jeg skal ALDRI ALDRI ALDRI ALDRI ALDRI ha kanin igjen noen sinne. Er veldig glad i de jeg hadde, men det ble jo fader meg mer jobb enn med bikkja. Anonymkode: 7db28...391 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #14 Del Skrevet 5. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, anbefaler ikke kanin. De trenger like stor plass som en katt, bare at de driter over alt, ødelegger alt, er skeptiske til alt og syykt mye jobb. Jeg skal ALDRI ALDRI ALDRI ALDRI ALDRI ha kanin igjen noen sinne. Er veldig glad i de jeg hadde, men det ble jo fader meg mer jobb enn med bikkja. Anonymkode: 7db28...391 Snakk for deg selv. Anonymkode: 5d0e3...88c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #15 Del Skrevet 5. august 2017 På 4.8.2017 den 8.49, AnonymBruker skrev: Jeg er enslig og bor alene, og ønsker meg selskap:) jeg skulle ønske jeg kunne ha en katt, men jeg bor ved trafikkerte veier, og ønsker ikke å ha en innekatt. Hund er heller ikke aktuelt av ulike årsaker. Har tenkt litt på kanin. Dere som har kanin, er det koselig? Eventuelt hvilke andre dyr kunne jeg hatt? Det er jo ikke så mye å velge i når katt og hund er utelukket Anonymkode: 9cb52...0d3 Hva med omplasseringskatt som må være inne? Det finnes flere som blir omplassert som av ulike årsaker faktisk må være inne. En venninne har en som måtte amputere en liten del av bakfoten, den fungerer utmerket inne, men siden den mangler klør bak, så kan den ikke forsvare seg i samme grad ute, og må holdes inne. Anonymkode: 16bb3...882 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #16 Del Skrevet 5. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Snakk for deg selv. Anonymkode: 5d0e3...88c Jeg snakker for meg selv? Merkelig å bli fornærmet fordi noen ikke anbefaler et kjæledyr Anonymkode: 7db28...391 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 5. august 2017 #17 Del Skrevet 5. august 2017 Jeg stemmer også for katt, eller en miniatyrhund som pomersnian elker chihuahua. Synes som som deg, at katter bør være utendørs og leve livet, men det finnes faktisk raser, hvis er avlet frem for bedre å passe et liv inbendørs. Det finnes ogdå mange omplasseringskatter og som bare kan være innondørs. Noen er f. Eks døve. Kaniner er kjempegode, men å ha en kanin frittgående innendørs krever MYE. De vil gnage, og de vil legge igjen plutter både her og der. Jeg har kaniner selv, og kan med hånden på hjertet si, at jeg aldri hadde orket å ha de frittgående innendørs. Til det er jeg for pertentlig. Marsvin er kansje bedre. De kan ha det fint et større bur uten å måtte gå løse. Men husk, de behøver en artsfred, da de ikke skal bo alene! Igjen, jeg ville vudert katt. De er renslige og krever bare en kattedo. Ta kontakt med oppdrettere av rasekatter. De behøver alltid fòrverter for sine avlsdyr, og når dyret er ute av avel, er det som regel ditt. Eller kontakt den lokale dyrebeskyttelsen. Det finnes desverre alltid katter som venter på hjem, og mange av disse er dyr hvis er vandt til å være innendørs. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #18 Del Skrevet 5. august 2017 47 minutter siden, Perle skrev: Jeg stemmer også for katt, eller en miniatyrhund som pomersnian elker chihuahua. Synes som som deg, at katter bør være utendørs og leve livet, men det finnes faktisk raser, hvis er avlet frem for bedre å passe et liv inbendørs. Det finnes ogdå mange omplasseringskatter og som bare kan være innondørs. Noen er f. Eks døve. Kaniner er kjempegode, men å ha en kanin frittgående innendørs krever MYE. De vil gnage, og de vil legge igjen plutter både her og der. Jeg har kaniner selv, og kan med hånden på hjertet si, at jeg aldri hadde orket å ha de frittgående innendørs. Til det er jeg for pertentlig. Marsvin er kansje bedre. De kan ha det fint et større bur uten å måtte gå løse. Men husk, de behøver en artsfred, da de ikke skal bo alene! Igjen, jeg ville vudert katt. De er renslige og krever bare en kattedo. Ta kontakt med oppdrettere av rasekatter. De behøver alltid fòrverter for sine avlsdyr, og når dyret er ute av avel, er det som regel ditt. Eller kontakt den lokale dyrebeskyttelsen. Det finnes desverre alltid katter som venter på hjem, og mange av disse er dyr hvis er vandt til å være innendørs. Lykke til! og mat, og vann, og vaksiner, og klatremuligheter, kloremuligheter, kos, selskap, leker, klo/pels/tannstell, feriepass... Anonymkode: 16bb3...882 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjøksuppe Skrevet 5. august 2017 #19 Del Skrevet 5. august 2017 Kjøp deg fisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 5. august 2017 #20 Del Skrevet 5. august 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: og mat, og vann, og vaksiner, og klatremuligheter, kloremuligheter, kos, selskap, leker, klo/pels/tannstell, feriepass... Anonymkode: 16bb3...882 Ja, selvfølgelig. Men de gnager ikke opp ledninger, dørkarmer, og stolben. Selvom kaniner også kan læres å gå på kasse, vil det alltid finnes en eller annen "plutt" her og der. Det vil også lukte "stall" inne. Alt i alt er det mye mer jobb å "kaninsikre" en leilighet/hus, enn det er å holde innekatt. Og ja, jeg har både hunder, katter og kaniner og alle er vaksinerte og og selvfølgelig får de mat og vann. Klo og tannstell ordner jeg selv. Jeg stiller også ut mine dyr, så det er essensielt at de er i "tipp-topp" stand. Drar jeg på ferie har jeg selvfølelig avløser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå