Gå til innhold

hvem ringer jeg for å fjerne tapeten min?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei, jeg har nettop flyttet og rommet mitt har tapet som jeg ikke liker. jeg har ingen kunnskap om tapeter eller hvordan det kan fjernes. søkte litt rundt men det kommer bare opp utstyr jeg kan kjøpe for å fjerne det selv, dette ønsker jeg ikke. er det ikke spesielle folk til dette? isåfall hvem og hvor mye vit det koste å fjerne tapet på en vegg (veggen er ikke så stor)

Anonymkode: 73d38...956

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst bør du innhente tillatelse fra utleier før du gjør noe. Å fjerne tapet er mye arbeid, det enkleste kan være å male over den. 

Men som sagt, du må ha tillatelse fra eier.

Anonymkode: 543ff...ffe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg eier leiligheten:) tapeten har mønster på seg, blir ikke så fint hvis jeg maler over. lurte på om det var noen selskaper som drev med tapet fjerning? 

AnonymBruker
Skrevet

Malere

Anonymkode: d68be...9ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan legge ut det du ønsker å gjøre på Finn oppdrag :)

Anonymkode: e6d87...7b7

Skrevet

Ta kontakt med en tapetserer, bruk Gule Sider. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg eier leiligheten:) tapeten har mønster på seg, blir ikke så fint hvis jeg maler over. lurte på om det var noen selskaper som drev med tapet fjerning? 

Ok. Vel, du kan jo forsøke selv? Det er billigst.

Jeg hadde en vegg på 2 meter med tapet selv. Begynte med å rive løs alt jeg fikk bort. Deretter gikk jeg over med fuktig svamp (uten å søle på gulv) for å fjerne rester og tapetlim. Det er kjedelig arbeid og tar litt tid, men det lar seg fint gjøre dersom du har tålmodighet og evt noen som kan hjelpe deg. Du vil trenge en "tavlesvamp" og en bred flat sparket. Clas ohlson har småpakke med sparkel i forskjellig størrelse til en rimelig peng. Og sparkelmasse, sandpapir og maling/utstyr. 

Etterpå sparklet jeg litt, pusset litt og malte over i ønsket farge.

Forhør deg med venner/familie/kollegaer eller evt naboer om de har utstyr eller mulighet for å hjelpe.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Vel, du kan jo forsøke selv? Det er billigst.

Jeg hadde en vegg på 2 meter med tapet selv. Begynte med å rive løs alt jeg fikk bort. Deretter gikk jeg over med fuktig svamp (uten å søle på gulv) for å fjerne rester og tapetlim. Det er kjedelig arbeid og tar litt tid, men det lar seg fint gjøre dersom du har tålmodighet og evt noen som kan hjelpe deg. Du vil trenge en "tavlesvamp" og en bred flat sparket. Clas ohlson har småpakke med sparkel i forskjellig størrelse til en rimelig peng. Og sparkelmasse, sandpapir og maling/utstyr. 

Etterpå sparklet jeg litt, pusset litt og malte over i ønsket farge.

Forhør deg med venner/familie/kollegaer eller evt naboer om de har utstyr eller mulighet for å hjelpe.

Hun skriver ganske tydelig at hun ikke ønsker å gjøre det selv.

Ring en maler eller tapetserer.

Anonymkode: c0378...a06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun skriver ganske tydelig at hun ikke ønsker å gjøre det selv.

Ring en maler eller tapetserer.

Anonymkode: c0378...a06

Jada, allikevel er det lov å forklare hvor enkelt det lar seg gjøre å gjøre dette selv. Om hun skulle forandre mening. Håndverkere som tar over 1000 kr (reisetid, utstyr og annet pluss timelønn) for bare en time kan fort bli dyrere enn hun tenkte hun hadde råd til.

Gjør hun det selv, selv om det tar litt tid, vil hun slippe unna med ca 4-600 kr max. for det hele dersom det skal males.

• Liker 2
Skrevet

Småjobbsentralen, særlig nå om sommeren.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ringe min sønn på 4 år, som er godt i gang med å rive ned tapeten på rommet sitt:P

Anonymkode: 8c17c...8be

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan ringe min sønn på 4 år, som er godt i gang med å rive ned tapeten på rommet sitt:P

:laugh::laugh::laugh:

Skrevet

Barnearbeid er vel ikke lov ;)

Men det var dog en god idé, invitere en barnehage hjem til seg for rivningsarbeid og boller+saft

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Simbyxor skrev:

Men det var dog en god idé, invitere en barnehage hjem til seg for rivningsarbeid og boller+saft

Ja, tenker at de hadde fått det gjort fort:fnise: men kanskje ikke så gøy når det er lov.:P

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Simbyxor skrev:

Det er ikke barnearbeid om de ikke får betalt ;) 

Anonymkode: b7e2d...ef7

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke barnearbeid om de ikke får betalt ;) 

Nei, da går det vel under slaveri:mrgreen:

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tenker at de hadde fått det gjort fort:fnise: men kanskje ikke så gøy når det er lov.:P

Må ikke si at de får lov, vet du. Må samle alle i hestesko, og si: "Nå får ingen lov til å rive av all den stygge tapenen på rommet til Hege, ok? Dere får ikke lov til å klore, og rive og skrape vekk alt sammen". Må lure litt. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Simbyxor skrev:

Nei, da går det vel under slaveri:mrgreen:

Dugnad :fnise:

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dugnad :fnise:

Der har du synonymet :mrgreen:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

hei, jeg har nettop flyttet og rommet mitt har tapet som jeg ikke liker. jeg har ingen kunnskap om tapeter eller hvordan det kan fjernes. søkte litt rundt men det kommer bare opp utstyr jeg kan kjøpe for å fjerne det selv, dette ønsker jeg ikke. er det ikke spesielle folk til dette? isåfall hvem og hvor mye vit det koste å fjerne tapet på en vegg (veggen er ikke så stor)

Bomdoppibom byggmakker!!!

Anonymkode: 750fb...fc0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...