KicksJenta Skrevet 3. august 2017 #1 Skrevet 3. august 2017 Hei Dette er sikker en "longshot" men spør likevel. Er det noen som vet om det er muligheter for å kunne bli adoptert å få en familie i en alder av 20 år? Jeg har aldri hatt en familie og har vært aleine stort sett hele livet og bodd på div barnevernsinstitusjoner store deler av livet mitt siden jeg ble tatt fra mine biologiske foreldre da jeg var 2 år grunnet grov omsorgssvikt, mishandling og seksuelt misbruk. Mitt største ønske når jeg vokste opp var at jeg og skulle få en familie, en mamma og en pappa, noen som var glad i meg og elsket meg, men det fikk jeg aldri, jeg ble aldri adoptert. Jeg fikk aldri oppleve jul og andre høytider, aldri familiemiddager, hadde aldri noen som gav meg en klem og bare holdt rundt meg når jeg hadde det vanskelig. Jeg var totalt aleine og til tider det eneste barnet på barnevernsinstitusjonen. Jeg er født og oppvokst i Bærum, men etter jeg fullførte vgs så satte jeg snuten mot Bergen fordi jeg for det første hadde kommet inn på universitetet her, men også for å komme meg vekk, få en ny start. (Jeg hadde jobbet mye deltid, sommerjobber osv fra fylte 14, så jeg hadde fått spart opp en god del til å flytte). Men jeg er ensom og mitt største ønske fra når jeg var liten er fortsatt mitt største ønske pr idag. Å kunne få en familie, en mamma og pappa som er glad i meg, et sted å kalle hjem, noen å være med i høytidene, være med på familiemiddager og noen å komme til når det er ting som er vanskelig å jeg har behov for å snakke. Livet mitt har vært en berg og dalbane og jeg har hatt veldig mye vondt, jeg har blitt mye mobbet for ting som jeg sliter med så jeg er veldig usikker, engstelig og redd av meg da folk opp igjennom livet mitt ikke akkurat har vært så snill med meg og ting jeg har vært utsatt for tidligere har satt sine preg på livet mitt som jeg desverre har prøvd å ta 12 ganger og 4 av de gangene var jeg ganske nære. Jeg sliter veldig med stamming noe som kan være en challenge i hverdagen spesielt da på jobb siden jeg jobber deltid som MakeUp Artist og har med folk å gjøre og mesteparten er greie, men noen kan være en del ufordragelige fordi jeg stammer og de ikke har tid til dette og skjeller meg ut og noen ganger bare går å finner en annen til å hjelpe dem (de jeg jobber med er veldig greie og pleier å står opp for meg om sånt skjer), men jeg føler meg ganske liten når stammingen min er noe jeg ikke kan noe for. I tillegg til stammingen så sliter jeg med inkontinens noe som gjør at jeg ikke har kontroll på blæren i det hele tatt og er derfor nødt til å bruke bleier noe som igjen bærer med seg en del pinlige situasjoner, mobbing osv. Jeg har den siste tiden sittet å prøvd å undersøke ang adopsjon osv, men nå er jo jeg også 20 så det er vel ikke så veldig vanlig. Og det er kanskje noen som tenker hvorfor vil jeg adopteres, jeg er jo 20 altså myndig og voksen og jeg trenger vel ikke at noen har foreldreansvaret for meg. Vel, det er vel sant, men jeg har ingen og har heller aldri hatt noen. Jeg har vært gjennom et helvete opp igjennom og det eneste håpet jeg har tviholdt på alle disse årene er at kanskje om jeg er heldig så er det noen der ute som ønsker seg ei datter og som har lyst til å adoptere meg, at det er noen der ute som vil bli mammaen og pappaen min. Jeg vet ikke, og det høres sikkert teit ut og jeg vet ikke engang om det er mulig mtp at jeg er 20, men tenkte uansett at jeg kunne skrive et lite innlegg her og kanskje høre om det er noen som vet om det er muligheter for dette og hva som må til for å gjennomføre. Er det noen snille sjeler der ute som kanskje kunne hjulpet meg? Tusen takk på forhånd Mvh Seline 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #2 Skrevet 3. august 2017 Hadde jeg vært deg så ville jeg heller bygget meg et godt nettverk av venner i alle aldre og er du heldig kan du få en familie du selv velger. Det har jeg gjort selv. Løpet er på en måte kjørt når du er så gammel som du er nå å få den "familien" du drømmer om. Det ville bare blitt unaturlig. Og så er det og det at skulle du blitt lovlig adoptert så får du arverett og jeg mener det ville vært urettferdig for de eventuelle andre barna å plutselig bli frarøvet sin arv. Og så mener jeg og å huske at for å bli adoptert i voksen alder så må det være noen du har hatt en relasjon til opp gjennom oppveksten, godt mulig jeg tar feil. Det er kg så den feilen blir nok fort rettet. 😄 Men dette er bare mine tanker om emnet, og mener overhodet ikke å gjøre deg motløs. Det finnes nok klokere brukere enn meg her inne som har noe fornuftige forslag til deg. Anonymkode: 3f0c6...0d2 3
KicksJenta Skrevet 3. august 2017 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg vært deg så ville jeg heller bygget meg et godt nettverk av venner i alle aldre og er du heldig kan du få en familie du selv velger. Det har jeg gjort selv. Løpet er på en måte kjørt når du er så gammel som du er nå å få den "familien" du drømmer om. Det ville bare blitt unaturlig. Og så er det og det at skulle du blitt lovlig adoptert så får du arverett og jeg mener det ville vært urettferdig for de eventuelle andre barna å plutselig bli frarøvet sin arv. Og så mener jeg og å huske at for å bli adoptert i voksen alder så må det være noen du har hatt en relasjon til opp gjennom oppveksten, godt mulig jeg tar feil. Det er kg så den feilen blir nok fort rettet. 😄 Men dette er bare mine tanker om emnet, og mener overhodet ikke å gjøre deg motløs. Det finnes nok klokere brukere enn meg her inne som har noe fornuftige forslag til deg. Anonymkode: 3f0c6...0d2 Det er der jeg ikke er så veldig heldig og har heller aldri egentlig hatt venner mtp at jeg stort sett har vært et mobbeoffer hele livet mitt pga ting jeg blant annet sliter med og det er ikke så veldig lett for meg å treffe folk heller da f.eks stammingen min får folk til å egentlig bare gå fordi de ikke har tid osv. Men jeg vet ikke Personlig så hadde jeg ikke trodd at det var noe unaturlig med det egentlig. Bare et ønske om en familie og en mamma og pappa. Ja, jeg ser den når det kommer til arv og at det ville blitt urettferdig for de andre barna. Den ser jeg og selv om jeg hadde blitt lovlig adoptert og fått arverett så er det noe jeg med hånden på hjertet kan si at jeg hadde avslått. Jeg er ikke ute etter noe arv så der kunne en evt familie slappet av og det hadde jeg gjerne også underskrevet kontrakt på. Eneste jeg vil er å kunne endelig fått en familie som hadde vært glad i meg og elsket meg. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #4 Skrevet 3. august 2017 1 minutt siden, KicksJenta skrev: Det er der jeg ikke er så veldig heldig og har heller aldri egentlig hatt venner mtp at jeg stort sett har vært et mobbeoffer hele livet mitt pga ting jeg blant annet sliter med og det er ikke så veldig lett for meg å treffe folk heller da f.eks stammingen min får folk til å egentlig bare gå fordi de ikke har tid osv. Men jeg vet ikke Personlig så hadde jeg ikke trodd at det var noe unaturlig med det egentlig. Bare et ønske om en familie og en mamma og pappa. Ja, jeg ser den når det kommer til arv og at det ville blitt urettferdig for de andre barna. Den ser jeg og selv om jeg hadde blitt lovlig adoptert og fått arverett så er det noe jeg med hånden på hjertet kan si at jeg hadde avslått. Jeg er ikke ute etter noe arv så der kunne en evt familie slappet av og det hadde jeg gjerne også underskrevet kontrakt på. Eneste jeg vil er å kunne endelig fått en familie som hadde vært glad i meg og elsket meg. Hei Jeg har lest om mennesker som har fått "foreldre" i voksen alder uten å bli adoptert. De har funnet foreldre gjennom annonser. Kunne det vært en løsning for deg? Anonymkode: 5db2d...e88 2
KicksJenta Skrevet 3. august 2017 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg har lest om mennesker som har fått "foreldre" i voksen alder uten å bli adoptert. De har funnet foreldre gjennom annonser. Kunne det vært en løsning for deg? Anonymkode: 5db2d...e88 Hvor kunne jeg lagt ut en sånn annonse evt? Jeg er som sagt en del engstelig og redd av meg og er ikke så veldig inne på sånt eller kan så mye
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #6 Skrevet 3. august 2017 Hei @KicksJenta Jeg fant ikke de artiklene jeg har lest om voksne som fikk foreldre, men her er en artikkel om besteforeldre som søker etter barnebarn. Kanskje noen av de også kan tenke seg å bli foreldre for deg? Sjekk også på Facebook om du finner lignende annonser. Anonymkode: 5db2d...e88 2
KicksJenta Skrevet 3. august 2017 Forfatter #7 Skrevet 3. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei @KicksJenta Jeg fant ikke de artiklene jeg har lest om voksne som fikk foreldre, men her er en artikkel om besteforeldre som søker etter barnebarn. Kanskje noen av de også kan tenke seg å bli foreldre for deg? Sjekk også på Facebook om du finner lignende annonser. Anonymkode: 5db2d...e88 Oki, det er foresten ikke noe artikkel i kommentaren din. Ikke som jeg ser, men jeg er ny her så har ikke satt meg inn i alt enda
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #8 Skrevet 3. august 2017 5 minutter siden, KicksJenta skrev: Hvor kunne jeg lagt ut en sånn annonse evt? Jeg er som sagt en del engstelig og redd av meg og er ikke så veldig inne på sånt eller kan så mye Kanskje om du tar kontakt med Svend Ole Kvilesjø, som startet Oslo: gis bort, byttes, ønskes for noen år siden, så kanskje du kan få kontaktinformasjon og annen informasjon om mennesker som ønsker å stille opp for yngre mennesker? (jeg fant dette på denne siden: https://oslogisbort.wordpress.com/2015/03/21/bestemor-byttes-mot-aktivt-barn/ Anonymkode: 5db2d...e88
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #9 Skrevet 3. august 2017 1 minutt siden, KicksJenta skrev: Oki, det er foresten ikke noe artikkel i kommentaren din. Ikke som jeg ser, men jeg er ny her så har ikke satt meg inn i alt enda Unnskyld, linken ble ikke med. Her er den: https://www.aftenposten.no/osloby/i/bq0B/Besteforeldre-soker-barnebarn-pa-Facebook Anonymkode: 5db2d...e88
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #10 Skrevet 3. august 2017 Og nettopp derfor mener jeg at man burde ta abort. Å vokse opp slik du har gjort ts, er ikke noe noen som helst menneske fortjener. Et barn som 24/7, året rundt, hele livet sitt ønsker seg noe hn ikke kan få pga. egoistiske og dumme foreldre. Fyfaen jeg blir sinna. Skulle ønske jeg kunne hjulpet deg ts. Jeg håper du en dag blir tilfreds med livet du har fått. Enn så lenge ønsker jeg deg lykke til. Du er ei sterk jente! Anonymkode: 4b507...3b6 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #11 Skrevet 3. august 2017 10 minutter siden, KicksJenta skrev: Hvor kunne jeg lagt ut en sånn annonse evt? Jeg er som sagt en del engstelig og redd av meg og er ikke så veldig inne på sånt eller kan så mye Eventuelt i lokalavisen der du bor (du kan skrive annonsen anonymt, og avisen vil videresende svar til deg), eller på Facebook (om du bruker det) Anonymkode: 5db2d...e88 1
KicksJenta Skrevet 3. august 2017 Forfatter #12 Skrevet 3. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eventuelt i lokalavisen der du bor (du kan skrive annonsen anonymt, og avisen vil videresende svar til deg), eller på Facebook (om du bruker det) Anonymkode: 5db2d...e88 Oki, tusen takk. Jeg kan prøve det 1
KicksJenta Skrevet 3. august 2017 Forfatter #13 Skrevet 3. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og nettopp derfor mener jeg at man burde ta abort. Å vokse opp slik du har gjort ts, er ikke noe noen som helst menneske fortjener. Et barn som 24/7, året rundt, hele livet sitt ønsker seg noe hn ikke kan få pga. egoistiske og dumme foreldre. Fyfaen jeg blir sinna. Skulle ønske jeg kunne hjulpet deg ts. Jeg håper du en dag blir tilfreds med livet du har fått. Enn så lenge ønsker jeg deg lykke til. Du er ei sterk jente! Anonymkode: 4b507...3b6 Tusen takk og det håper jeg og at jeg en gang blir selv om etter alle disse årene virker mer og mer usannsynlig, men uansett hva så går jeg fortsatt med et håp om at kanskje det et noen der ute som vil ha meg
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #14 Skrevet 3. august 2017 3 minutter siden, KicksJenta skrev: Oki, tusen takk. Jeg kan prøve det Fint. Lykke til Anonymkode: 5db2d...e88
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #15 Skrevet 3. august 2017 Det er ikke uvanlig at fosterfamilier adopterer fosterbarna når de har blitt myndig, nemlig 18 år. Grunnen er ofte at da kan fosterbarna selv bestemme, uten innblanding fra biologiske foreldre. Det vanskelige i ditt tilfelle er at du ikke har noen som ønsker å adoptere deg og tydeligvis ikke noen tilknytning til en familie. Du er ute av barnevernets "bostedsplasseringssystem" og må følgelig selv finne noen som vil adoptere deg, det blir nok vanskelig praktisk, teoretisk er det en bagatell. Anonymkode: 6ecfb...3db 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #16 Skrevet 3. august 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld, linken ble ikke med. Her er den: https://www.aftenposten.no/osloby/i/bq0B/Besteforeldre-soker-barnebarn-pa-Facebook Anonymkode: 5db2d...e88 Den typen annonser skal man være høyst varsom med både å opprette og å svare på. Anonymkode: 6ecfb...3db 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #17 Skrevet 3. august 2017 8 minutter siden, KicksJenta skrev: Oki, tusen takk. Jeg kan prøve det Her er en annonse skrevet av ei jente på 16 år. http://ritahansenw.blogg.no/1433883288_sker_en_familie.html Anonymkode: 5db2d...e88
KicksJenta Skrevet 3. august 2017 Forfatter #18 Skrevet 3. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her er en annonse skrevet av ei jente på 16 år. http://ritahansenw.blogg.no/1433883288_sker_en_familie.html Anonymkode: 5db2d...e88 Den annonsen har jeg faktisk sett og kjente meg en del igjen. Det å få vite at en må bli på barnevernsinstitusjonen fordi en er for gammel til å bli adoptert eller rett og slett at det ikke er noen som vil ha en, det setter sine spor og bare det å bli fortalt det kan være veldig tungt og ikke minst destruktivt. Jeg har grått uendelig med tårer og i flere år gått rundt og faktisk trodd det at jeg ikke var verken fin eller god nok til at noen ville ha meg overhodet og det gjør noe med en
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #19 Skrevet 3. august 2017 13 minutter siden, KicksJenta skrev: Den annonsen har jeg faktisk sett og kjente meg en del igjen. Det å få vite at en må bli på barnevernsinstitusjonen fordi en er for gammel til å bli adoptert eller rett og slett at det ikke er noen som vil ha en, det setter sine spor og bare det å bli fortalt det kan være veldig tungt og ikke minst destruktivt. Jeg har grått uendelig med tårer og i flere år gått rundt og faktisk trodd det at jeg ikke var verken fin eller god nok til at noen ville ha meg overhodet og det gjør noe med en Så trist at du har hatt det mye vondt Jeg fant en artikkel der de gir råd til de som søker reservebesteforeldre. Bl.a. er frivilligsentraler nevnt. Link til artikkelen: http://www.besteforeldre.no/Om besteforeldre/Reservebesteforeldre.htm Anonymkode: 5db2d...e88
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #20 Skrevet 4. august 2017 Kan ikke barnevernet/ evt andre instanser du har vært i kontakt med, hjelpe deg å komme i kontakt med mennesker som har vært beredskapshjem (slik som de i artikkelen)? https://www.nordlys.no/nyheter/irene-mistet-tre-barn-men-ble-reservemor-til-40/s/1-79-6452233 Kanskje noen av de ville vært familie for deg? Anonymkode: 5db2d...e88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå