AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #1 Del Skrevet 3. august 2017 Har en ting som plager meg, og som jeg håper jeg kan få litt tilbakemeldinger på. Min samboer og jeg hadde planlagt en ferietur til Spania i et halvt års tid med gode venner. De dro først, og vi skulle komme ned til de etter en uke og bo i en stor leilighet familien deres har der nede en uke til. Begge par har en sønn på 2 år, og vi hadde gledet oss veldig til turen. Flyet gikk sent, og vi skulle lande rett før midnatt. Deretter skulle vi hente leiebilen, og kjøre en times tid. Vi hadde nok vært fremme en gang mellom 01.30 - 02.00. 2 dager før vi skulle dra, fikk jeg en melding av venninne X. Et par meldinger senere fortsetter dialogen slik: X: Når lander flyet? Jeg: Flyet lander 23:50, har du forresten en adresse til huset? X: Oj, det var sent, da er dere jo ikke her før ved 2 tiden. Jeg: Ja ja, men det går fint. X: Men seriøst veldig spesielt tidspunkt å komme på, det kommer til å ødelegge hele torsdagen for oss! X: Da foreslår jeg at dere booker dere inn på et Hotel, så får dere komme hit på torsdag om dere ikke får booket om på flyet. Etter de svarene, følte jeg og samboeren min oss så lite velkomne at vi heller valgte å si at vi ikke kom, og vi booket oss inn på et hotell for hele turen. Så fellesferien gikk i vasken, og vi har ikke hatt noen kontakt siden. Det hører også med til historien at vi en uke før dette skjedde, og et par måneder i forveien hadde sagt til de at flyet gikk klokken 20. Da fikk vi bare “Ok” som svar. Jeg håper virkelig jeg kan få noen ærlige tilbakemeldinger fra dere. Ble vi behandlet så dårlig som vi syntes eller er vi veldig hårsåre? Var det riktig å be oss ta inn på hotell? Var vi kjipe som valgte å ikke dra med de? Hva tenker dere om et mulig vennskap videre? Hilsen Stine 29 Anonymkode: 14306...7e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 Populært innlegg #2 Del Skrevet 3. august 2017 Dårlig behandlet. Idiotisk av venninna di. Anonymkode: 629db...dd4 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #3 Del Skrevet 3. august 2017 Håper dette er en spøk!! Bedritent gjort av "venninna" di:) Anonymkode: b8e07...1a1 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 3. august 2017 #4 Del Skrevet 3. august 2017 Hvorfor blir hele torsdagen ødelagt for dem? Det er jo dere som kommer sent... 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinnieM Skrevet 3. august 2017 #5 Del Skrevet 3. august 2017 Synes venninnen din kunne formulert seg på en annen måte, men jeg skjønner ikke hvorfor dere booket dere inn på hotell? Kunne dere ikke bare sagt at dere kommer det klokkeslettet og ferdig med den saken? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 3. august 2017 #6 Del Skrevet 3. august 2017 Meget spesielt. Skjønner godt du føler det slik, og jeg ville også ikke følt meg spesielt velkommen. Når du i tillegg har gitt beskjed på forhånd at flyet går kl. 20:00 bør de klare å gjette seg til at dere kommer relativt sent. Skjønner det er surt, men kanskje like greit å heller bo på hotell. Mvh Yvonne 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #7 Del Skrevet 4. august 2017 Litt rett begge to vil jeg si. De visste at der kom sent, samtidig syns jeg det er unødvendig å komme med et så sent fly når dere vet det er småbarn involvert som blir grinete ved søvnmangel. Anonymkode: dfbe4...8c3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrthel Skrevet 4. august 2017 #8 Del Skrevet 4. august 2017 Mulig venninnen din har gått lenge og "gnagd" på tanken om at de må sitte oppe til kl 02 for å vente på dere. I tillegg tar det sikkert 1-2 timer før hun får lagt seg igjen etter at dere har kommet. Har de en 2 åring som våkner grytidlig, forstår jeg at torsdagen blir ødelagt over deres sene ankomst. Det er også mulig hun har irritert seg helt siden hun fikk beskjed om at dere tok et så sent fly, men ikke sa noe - siden dere allerede hadde bestilt - og så var det lettere å skrive det på melding (etter at det hadde bygd seg opp over lang tid). Sett i etterkant burde dette vært sagt mye før av venninnen din selvsagt. Men jeg kan forstå at hun som "vertinne" syntes det var sent å være oppe hele natta når de har et lite barn. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #9 Del Skrevet 4. august 2017 Synes hun ordla seg feil og var unødvendig krass, men at dere overreagerer ved å legge dere inn på hotell hele ferien. Jeg ville svart at det var en god idé med hotell første natten, og bare latt det passere. Anonymkode: 1f1fe...801 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #10 Del Skrevet 4. august 2017 Jeg kan forstå begge parter. Hvis det var jeg som skulle reise og møte et vennepar som var der nede, og begge par attpåtil har 2-åringer, så hadde jeg aldri valgt et så sent fly. Du sa til henne at det gikk kl. 20, men det er ikke sikkert hun la sammen tidene der og da. Det jeg antar at har skjedd er at f.eks. mannen har spurt når de kommer, hun har sett over tidspunktene og innsett hvor vanvittig sent det blir, og føler ikke hun kan si noe da det allerede er fastsatt. Så hun later heller som om hun ikke vet når dere flyr, og blir overrasket der og da. Anonymkode: 16e0d...114 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 4. august 2017 #11 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Jeg kan forstå at de kanskje synes dette blir stress men det kunne vært løst på en langt bedre måte. Eksempelvis om venninnen din sa, istedenfor at dere skulle ta inn på hotell, noe sånt; oi, det var sent! vår lille Per kan lett bli urolig om det blir endel lyd og bråk på natta, og da blir det så vanskelig å legge Han igjen. Så Gunnar legger seg på deres rom, også ringer dere på mobilen hans (ikke døra) og han åpner for dere og hjelper dere med bagasjen. Skjønner at deres lille Lotte kanskje kan lage litt lyd men ellers fint om dere prøver å være stille så vi ikke vekker lille Per. Jeg sover videre sammen med Lille Per så jeg hilser på dere neste morgen, og da kan Gunnar få sove ut litt ekstra ) - noe sånt. Altså, det er fult mulig å løse dette uten at der blir full fest klokka to om natta når dere kommer. og Hey, in worst case; hadde det blitt "full fest" klokka to om natta så har dere ferie, dere kan alle sove lenge dagen etter. Jeg synes venninna di var dryg. Det er normalt at man kan ankomme til merkelige tider når man reiser så langt, og om dette var et åpenlyst problem burde dette vært avklart lenge før. Jeg skjønner også godt at du ble skuffa, men om vennskapet ellers er et veldig bra vennskap anbefaler jeg at dere forsøker å snakke sammen? Det er jo gull å ha vennepar med barn i samme alder. Det kan jo tenkes at det var en lang dag for venninna di i varme med lite barn og dette bidro til denne kommentaren... ? Lykke til Endret 4. august 2017 av noe tilfeldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillyline Skrevet 4. august 2017 #12 Del Skrevet 4. august 2017 Jeg vil tro at mye av irritasjonen til venninna di skyldes at det er barn inni bildet. Dersom vennene mine hadde kommet til meg kl.2 om natten, hadde jeg også blitt irritert. Ikke bare holder de da meg våken, men sjansen er også at barna våkner, og at deres eget barn er våkent så sent at barnet blir gretten dagen etter. Så jeg hadde nok foreslått det samme: at dere tar inn på hotell den natten. Jeg ser heller ingenting slemt eller noe i meldingene hennes. Men om hun visste det fra før, kunne hun sagt ifra da. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #13 Del Skrevet 4. august 2017 Jeg syns venninna di var rimelig teit. Det er ferie, og man kan ikke alltid få kjøpt den mest passende flybilletten med tanke på tidspunkter vedr avreise osv. Og når hun visste om avreise tidspunktet lenge før.. Tverimot burde hun eller noen andre kjørt til flyplassen og hentet dere, nettopp fordi det ble så sent og dere ville trengt å få legge dere med en gang dere ankm leiligheten. Det er tross alt 6-7 timer med søvn før noen kan gjøre noe som helst utendørs da ingenting åpner før kl 9-10 svært mange steder allikevel. Jeg hadde ikke tatt kontakt, jeg hadde ventet og sett om hun brydde seg nok til å ta kontakt selv for å prate. For hun må ha skjønt at hun oppførte seg rimelig egoistisk. Litt av noen venner som ikke kunne strekke seg litt en eneste kveld/natt. Anonymkode: a8498...2fd 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #14 Del Skrevet 4. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns venninna di var rimelig teit. Det er ferie, og man kan ikke alltid få kjøpt den mest passende flybilletten med tanke på tidspunkter vedr avreise osv. Og når hun visste om avreise tidspunktet lenge før.. Anonymkode: a8498...2fd Du ser vel her at du motsier deg selv indirekte? Hun visste om avreisetidspunktet lenge før, fordi billetten ble bestilt lenge før. Og det er ikke knapt med billetter når man planlegger 6 mnd i forveien. Det var dårlig av venninnen å ikke sjekke dette tidligere, men ts burde også bestilt et annet tidspunkt. Anonymkode: 16e0d...114 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #15 Del Skrevet 4. august 2017 Kunne dere ikke bare tatt en overnating på hotell første natten? Synes dere håndterte det på en barnslig og demonstrativ måte. Anonymkode: 1e971...68c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elghund Skrevet 4. august 2017 #16 Del Skrevet 4. august 2017 Hun var urimelig, men, hun var ikke så urimelig at hun nødvendigvis skjønte det selv. Og dere eskalerte med å ta inn på hotell. Synes ikke situasjonen må bety at hun helt mangler respekt for dere eller at hun er pill råtten. Du er ikke helt tøffel hvis du tar kontakt, hvis du har lyst til det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #17 Del Skrevet 4. august 2017 Jeg syns du gjorde rett. Hadde heller ikke følt meg særlig velkommen! Hva så om ungene våkner? Det går an å få de til å sove igjen. Dessuten, som noen andre sa her, så er det ferie. Anonymkode: c0725...379 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #18 Del Skrevet 4. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ser vel her at du motsier deg selv indirekte? Hun visste om avreisetidspunktet lenge før, fordi billetten ble bestilt lenge før. Og det er ikke knapt med billetter når man planlegger 6 mnd i forveien. Det var dårlig av venninnen å ikke sjekke dette tidligere, men ts burde også bestilt et annet tidspunkt. Anonymkode: 16e0d...114 Nei, jeg motsier ikke meg selv. Jeg tenkte på priser. Flybilletter på dagtid koster mer enn flybilletter på mer ukurrante tider av døgnet. Kan hende ts ikke hadde andre valg rent økonmisk enn å kjøpe rimelige flybilletter med sen avreise.. Og så å oppleve denne situasjonen med venninnen som medførte at de måtte booke hotell for en uke så nært avreise, det er ikke akkurat billig det heller. Selv om ts ikke har nevnt dette med penger så kan jeg tenke meg at denne ferien svei godt i lommeboka. Og hvem ønsker vel å tilbringe tid med venner som plutselig krever at de må booke hotell for en natt fordi venninna syns det ble så sent? De er jo på ferie, og har ikke noe jobb som krever noe av dem neste dag. Anonymkode: a8498...2fd 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #19 Del Skrevet 4. august 2017 Man må jo avkoble litt når man kommer frem. Stelle seg etter en lang tur, barnet har kanskje mye energi etter lang tur med å måtte sitte lenge i ro, så det blir kanskje litt aktivitet/lyd. Hadde jeg hatt liten en, ville jeg blitt sykt irritert om noen skulle kommet og risikert å vekke mitt barn på natten. Ta et tidligere fly da vel? Dere som er vrange her! De er på en koselig ferie, og vil slappe av. De har kost seg hele dagen, og har lagt seg. Hvorfor skal de stresse og ikke klare å slappe av for at de er redd for at barnet skal våkne midt på natten pga dere? Lei hotell for natten, bare sov der, og dra til de dagen etter. Da er dere stelt og uthvilt og de er avslappet også. Syns de er veldig tøffe og flinke som sier ifra! De fleste ville ikke gjort det, og bare gått beskymret og stresset pga dere Anonymkode: 6dbd3...f95 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #20 Del Skrevet 4. august 2017 1 time siden, Silje Lien skrev: Jeg vil tro at mye av irritasjonen til venninna di skyldes at det er barn inni bildet. Dersom vennene mine hadde kommet til meg kl.2 om natten, hadde jeg også blitt irritert. Ikke bare holder de da meg våken, men sjansen er også at barna våkner, og at deres eget barn er våkent så sent at barnet blir gretten dagen etter. Så jeg hadde nok foreslått det samme: at dere tar inn på hotell den natten. Jeg ser heller ingenting slemt eller noe i meldingene hennes. Men om hun visste det fra før, kunne hun sagt ifra da. Enig. Men venninna var ikke noe viktig for TS, siden TS besluttet å avslutte vennskapet pga. dette. Anonymkode: fea4a...de8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå