Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal inn der nå :) Lurer på hvordan studenthverdagen ser ut, rett og slett. Vet at det er forelesninger, gruppearbeid og ferdighetststrening, men hvordan er det lagt opp? 

Er dere der inne hver dag eller kan man gjøre noe hjemmefra? Hvordan fungerer det med forelesninger? Er det noe som er obligatorisk og annet ikke? Er det korte eller lange dager eller legger man opp mye selv?

Har vært borte fra skolebenken i mange år, og føler meg litt dum som ikke vet mer, men håper dere kan bære over med meg :rodme:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Kan ikke uttale meg spesifikt, men går Spl. Hverdagen er stort sett grei. I snitt vil jeg si du har 3 dager på skolen og 2 studiedager, selvfølgelig med variasjoner.. Noe er fremmøtepliktig, andre dager ikke..Er mye stress med Anatomien, den må du bare pugge på så mye som du kan. Er der det mest interessante ligger. Om du gjør en god jobb der har du et godt grunnlag for å få gode karakterer videre og forstå de fysiologiske og biologiske prosessene i kroppen. Er også dette faget du får mest igjen for i praksis... Det andre faget er et svevende fag som du bare må svelge, de som har skrivi boka (og tar betalt for skitboka) har tatt patent på allmennkunnskap.. i dette faget er det ingen som vet hva som gir gode karakterer eller hvordan man skal formulere seg for å få gode karakterer..

Anonymkode: 7878e...c39

• 2 uker senere...
Skrevet
På 3.8.2017 den 23.13, Virilja skrev:

Jeg skal inn der nå :) Lurer på hvordan studenthverdagen ser ut, rett og slett. Vet at det er forelesninger, gruppearbeid og ferdighetststrening, men hvordan er det lagt opp? 

Er dere der inne hver dag eller kan man gjøre noe hjemmefra? Hvordan fungerer det med forelesninger? Er det noe som er obligatorisk og annet ikke? Er det korte eller lange dager eller legger man opp mye selv?

Har vært borte fra skolebenken i mange år, og føler meg litt dum som ikke vet mer, men håper dere kan bære over med meg :rodme:

Jeg går selv sykepleien i Østfold, avd. Fredrikstad. Jeg kjenner en student på samme studie som går andreåret nå. Man satser mye på Anatomi, fysiologi, biologi og mikrobiologi, noe man absolutt bør gjøre. Heidi er rå i undervisning, men for min del pga lang pendlervei kommer jeg stort sett til å lese hjemme, men møte opp på alle seminarene, dette er også obligatorisk! I tillegg kan du bruke seminaret til å spørre om ting vil jeg tro eller spørre på felles forum på Canvas. Fag og funksjon kan du lese på egenhånd, men som nevnt over er det umulig å si hva de ønsker. Du kan lese mye å få D eller mindre å få B. Det er ikke vanskelig, men et diffust fag. FT er ferdighetstrening og er obligatorisk FM (frammøtepliktig). Vi har skole mellom 1-3 dager i uka, en del mer i starten ser jeg på timeplanen. Jeg kommer bare til å være med på det obligatoriske og bruke de dagene til å sitte i kollokvie :P Det er arbeidskrav, seminaroppgaver og videoer fra FT som er obligatorisk. Vi på basisgruppa skal møtes hver uke så vi vet vi er i rute med alt arbeidet. 

Anonymkode: 863fc...39a

• 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Viktig å pugge anatomien :)

Endret av Hildz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...