hm0010 Skrevet 3. august 2017 #1 Skrevet 3. august 2017 (endret) Hei. Merket i sta at kaninen min halter på høyre forbein. Han ser ut til å prøve å belaste poten minst mulig. Skal sies at jeg var ute med han i sted, og da var det en katt som gjorde han skremt slik at han prøvde å slippe løs når jeg holdt han, kanskje det kan være grunnen? Får kjenne på poten hans uten problemer, men ser ikke noen problemer med klørne.. Ellers er han helt som før, spiser mat, går på do, springer(?) og hopper! Kontaktoppsøkende er han også. Burde jeg dra til dyrlegen asap, eller skal jeg se det litt ann? Noen tips? Endret 3. august 2017 av hm0010
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #2 Skrevet 3. august 2017 Du burde dra til dyrlegen. Kaniner er utrolig flinke til å skjule hvor ille ting faktisk er. Anonymkode: 503b0...890 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #3 Skrevet 3. august 2017 Det verste er at kaniner gjør alt de kan for å skjule at de er skadet. Så kan være ennå verre enn en skadet pote her!! Har selv flere kaniner så vet hva jeg prater om. Du må ta han med deg til veterinær så fort de åpner i morgen. Anonymkode: 93f6d...802 2
boblevann Skrevet 3. august 2017 #4 Skrevet 3. august 2017 Som flere sier er kaniner vanvittig gode på å skjule sykdom/skade. Hvis kaninen er synlig skadet, kan du anta den har veldig store smerter... Dyrlege, i morgen, anbefaler jeg 2
hm0010 Skrevet 3. august 2017 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2017 Takk for svar, blir nok dyrlege i morgen. Han lar meg sjekke poten (tvinger han ikke på noen slags måte), og det ser ut til at det er en veldig liten rift under den ene "puten" på en klo. Riften er noen millimeter og ser litt rød ut. Mistenker sterkt at dette kommer fra i sted, siden han slo seg vrang på asfalt(!!) og jeg hadde ikke annet valg enn å ta tak i han. Haltet ikke før jeg tok han ut. Tror dere han halter av en liten rift? Kan det gjøre så vondt for han? Huff, er så bekymret!
Simbyxor Skrevet 3. august 2017 #6 Skrevet 3. august 2017 Kan være noe du ikke ser. De tåler ikke så mye. Kan være uavhengig av det du gjorde og. La en kaninkyndig veterinær se på den..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå