Sarabi Skrevet 11. januar 2005 #1 Skrevet 11. januar 2005 Jeg har mottatt mail fra vår vareleverandør daglig siden august, men etter at jeg installerte SP2 rett før jul, får vi INGEN mailer fra den mail adr. De kommer rett og slett ikke gjennom. Vi får mail fra andre på samme mail adr, så det er ikke adr det er noe feil med. Jeg kan ikke huske at jeg har blokkert for innkommende fra denne adr. Har lastet ned opera for å se om det rett og slett var en instilling i outlooken som gjorde det, men mailene kommer fortsatt ikke gjennom! Kan noen være så snill å hjelpe meg?? Har prøvd alt!!
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #2 Skrevet 12. januar 2005 Det ser ut som du har en "vanlig" e-post-konto hos Internet-leverandøren (ISP'en), og henter posten derfra og inn i Outlook. Har du installert/oppdatert noe anti-spam-greier i det siste, f.eks. Norton Internet Security? Da kan det jo hende at mailen feilaktig blir klassifisert som spam, og kastet. (Ikke så veldig sannsynlig, egentlig, ettersom du har forsøkt med både Outlook og Opera.) Tilbyr ISP'en webmail? Kan du be leverandøren sende deg en mail, og så sjekke webmailen FØR Outlook eller noe annet har forsøkt å hente den? Hvis mailen kommer dit men ikke til Outlook, ligger problemet på din PC et sted. Hvis mailen ikke kommer frem til ISP'en, kan ikke feilen ligge hos deg, og dette med at du installerte SP2 rett før problemene oppsto må være et sammentreff. Det kan i såfall være at ISP'en har et overivrig spamfilter, eller at nettverket/mailserveren til leverandøren din er satt opp feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå