AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #1 Skrevet 3. august 2017 Av de store i-landsproblemene må jeg lufte et av de større 😊: Er det bare jeg som synes Freia sjokolade har gått fra å være i en klasse for seg (15-20 år siden), for stadig å smake billigere og billigere? Er en habil sjikoladespiser, om ikke storspiser (om lag en gang i uken i snitt tipper jeg, mindre om sommeren, mer jul IG påske). Smil var før (20 år siden) en sjokolade med litt fast karamell (som lå igjen i cupen om man bet flaten av - kjøpte deb alltid på kino som barn 😊). Så ble den søtere og mer flytende og ikke like god. Slutter kjøpe den. I dag prøvde jeg ny utgave i håp om at de hadde funnet tilbake, men nå var den enda verre, nesten uspiselig søt. Har diskutert dette med venner som sier at før sendte eller tok de med gjerne freua melkesjokolade til venner i utlandet, nå gjør de det aldri mer da det ikke er noe spesielt ved den. Har en teori om at eierskifte til amerikanske eiere flere til endrer strategi, med fokus på lav pris (gjennom billigere råvarer og produksjon) og store volumer fremfor kvalitet. Anonymkode: 8f552...386 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #3 Skrevet 3. august 2017 Er enig i at Freias sjokolader er blitt altfor søte, men det gjør ikke meg noe for da fikk jeg endelig en god grunn til å kutte ut all sjokolade-spising. Har foresten hørt at Smil lages ved å smelte alle sjokoladene med feil på, som f.eks. skjevt rutemønster på melkesjokoladen. Anonymkode: 060ff...d9d 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #4 Skrevet 3. august 2017 Men hva har dette med hunder å gjøre? Anonymkode: 322d9...211 1
Wenda Skrevet 3. august 2017 #5 Skrevet 3. august 2017 30 minutter siden, Try2 skrev: Hunder kan dø av sjokolade 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva har dette med hunder å gjøre? Anonymkode: 322d9...211 Lær dere norsk "gått til hundene" er et begrep som brukes om ting som har blitt dårligere. Kommer sikkert av at man ga rester og dårligere mat til hundene 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #6 Skrevet 3. august 2017 Enig med deg. Synes Freia-sjokoladen smaker bare sukker, uten noen særlig kakaosmak. Husker da jeg var barn og det beste jeg kunne få var fire ruter melkesjokolade i en serviett i hånden, mmm.. Nå blir jeg kvalm og dropper hele sjokoladen. Kjøper heller belgisk sjokolade hvis jeg kommer over det. Råvarer har ekstremt mye å si. Anonymkode: 6cbff...197 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #8 Skrevet 4. august 2017 11 timer siden, Regn skrev: Vet ikke. Foretrekker Nidar! Nidar er om så enda søtere. Anonymkode: ef320...d00 2
Simbyxor Skrevet 4. august 2017 #9 Skrevet 4. august 2017 Jeg er enig, har dog ikke spist melkesjokolade på over 1 år, men jeg husker jo... la veldig merke til det, med freia melkesjokolade, at det smakte litt rart. Særlig etter at Freia solgte og ble kjøpt opp. Det er ikke hva det en gang var, før i tiden likte jeg smil. Idag, not so much. Ikke at jeg kan spise det, men husker jo hvordan det smaker Skjønner ikke hvorfor de skal ødelegge noe som funker. Sånn er det med mye, f.eks safarikjeksen. Den var jo god før!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå