Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som er flinke å bruke hårkur, hvordan gjør dere det når dere ikke har badekar for å lene seg over å skylle ut?  Skal bli flinker nå med dette men for øyeblikket har jeg kun dusj. Og man skal ta i kur i håndkletørt hår. Tørker dere bare håret i dusjen og står og venter de minuttene og så skylle ut? Jeg barberer meg skjelden pga jeg vokser meg og vasker meg fort så ikke nok tid å gjøre det mens jeg venter at kuren virker. Kan jo lene meg over dusjen Såklart, etter jeg har tørket meg og smurt meg inn med fuktighetskrem, men blir alltid søl av det også skal jeg bruke balsam etter kuren..  

Anonymkode: e2e70...a4c

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1124169-dere-som-bruker-h%C3%A5rkur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker

Jeg...

• dusjer som vanlig 
  • vasker håret 
  • går ut av dusjen og tar på meg badekåpe
  • påfører hårkur
  • tar på en engangsplasthette og deretter en varm "hårkur-hette" (eller et varmt håndkle) 
  • gjør noe annet i 20 - 30 minutter mens hårkuren virker
  • går i dusjen og skyller håret
  • tar i balsam 

Anonymkode: d61bb...ed6

Jeg kurer håret en gang i uken. Etter å ha vasket med shampo tar jeg og vrir håret for å få ut mest mulig vann. Så venter jeg cirka 5 minutter mens håret lufttørker før jeg tar i kuren. Har heller ikke badekar, så jeg tar på morgenkåpen min og så venter jeg i alt fra 15 minutter til flere timer. Samler håret i en knute i nakken, og tar en dusjhette over. 

Gjest RIFF/LIFE

Jeg pleier å gå i dusjen vaskehåret og peele huden, går ut av dusjen tar i hårkur m/hette. Lager et fotbad, tar på ansiktsmaske, plasserer føttene i baljen. Og leser en bok, mens jeg hører på musikk. Av og til barberer jeg leggene eller lakker negler. Og andre ganger i stedet for ansiktsmaske farger og napper jeg bryn. Men hører alltid på musikk, det er viktig. Og kanskje en kopp tea. 🙂

AnonymBruker
4 minutter siden, RIFF/LIFE skrev:

Jeg pleier å gå i dusjen vaskehåret og peele huden, går ut av dusjen tar i hårkur m/hette. Lager et fotbad, tar på ansiktsmaske, plasserer føttene i baljen. Og leser en bok, mens jeg hører på musikk. Av og til barberer jeg leggene eller lakker negler. Og andre ganger i stedet for ansiktsmaske farger og napper jeg bryn. Men hører alltid på musikk, det er viktig. Og kanskje en kopp tea. 🙂

Ufør du eller? 

Anonymkode: 99a4a...fb4

AnonymBruker
20 timer siden, The Kitten skrev:

Jeg kurer håret en gang i uken. Etter å ha vasket med shampo tar jeg og vrir håret for å få ut mest mulig vann. Så venter jeg cirka 5 minutter mens håret lufttørker før jeg tar i kuren. Har heller ikke badekar, så jeg tar på morgenkåpen min og så venter jeg i alt fra 15 minutter til flere timer. Samler håret i en knute i nakken, og tar en dusjhette over. 

Hvilken hårkur bruker du?☺

Anonymkode: 1b93e...84c

Annonse

• 6 år senere...
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kan man bruke hårkur for farget hår på hår uten farge? Jeg kjøpte feil og brukte den før jeg oppdaget. Har jeg kastet bort masse penger eller kan jeg bruke den?

Anonymkode: 87c98...511

Det går fint. Det er bra for tørt og slitt hår. Jeg har fått anbefalt sjampo og balsam til farget hår selv om jeg ikke har det.

Anonymkode: 8d2e3...77f

Annonse

Jeg bare kler av meg, går inn i dusjen og vasker håret opp ned slik at bare beina blir våte. Så har jeg i hårkur, har på badekåpe og venter litt før jeg tar resten av dusjen.

Noen ganger har jeg den i bare 5 minutter mens jeg barberer legger osv. Må innrømme at det er det jeg oftest gjør fordi det tar mindre tid. 😂

Går i dusjen, vasker håret. Skrur av vannet, tar håndkle og tørker håret. Har i kur. 
Skrur på igjen vannet og vasker/skrubber/barberer resten av kroppen mens kuren virker. 
Skyller, bruker balsam. 
Ferdig 😁

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det går fint. Det er bra for tørt og slitt hår. Jeg har fått anbefalt sjampo og balsam til farget hår selv om jeg ikke har det.

Takk det passet faktisk håret mitt mye bedre, kanskje bra den er sterkere. Hell i uhell

Anonymkode: 87c98...511

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...