AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #1 Skrevet 3. august 2017 Altså ryddeoperasjon.Rundt omkring i huset ligger det gamle simkort,jeg ikke kjenner telefonnummer eller leverandør til lenger. Er de bare å kaste? Kan de inneholde info,tenker gamle bilder etc som ikke jeg kan huske nå? Finnes det mulighet for å få vite hva innholdet på disse er eller er det bare å kaste? Hilsen i uvisshet Anonymkode: fdfe9...579
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #2 Skrevet 3. august 2017 Det finnes mulighet for å hente ut det som er på simkortet, så om du ikke ønsker å hente det fram selv eller beholde, bør du ødelegge simkortene ved å brette og klippe de i stykker. Det gjelder den lille firkanten med metall. Anonymkode: 3a828...b33
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #3 Skrevet 3. august 2017 Herregud, PARANOID Kast alt, du. Anonymkode: a8b68...408 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #4 Skrevet 3. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes mulighet for å hente ut det som er på simkortet, så om du ikke ønsker å hente det fram selv eller beholde, bør du ødelegge simkortene ved å brette og klippe de i stykker. Det gjelder den lille firkanten med metall. Anonymkode: 3a828...b33 Hva er fremgangsmåten for å hente det ut? Jeg skulle gjerne ha visst Ts Anonymkode: fdfe9...579
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #5 Skrevet 3. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er fremgangsmåten for å hente det ut? Jeg skulle gjerne ha visst Ts Anonymkode: fdfe9...579 Enten ved å bruke telefoner simkortene passer til og som deretter kobles opp mot pc, eller egen simkortenhet (en boks) som også kan kobles til pc. Det fås kjøpt på nett. Dere som tenker paranoid.. Hvordan tror dere ellers andre får tilgang til info dere tror ingen vet om? Og ja, du kan evt og bruke en kraftig magnet til å ødelegge data på simkort. Eller brenne de i mocroen. Vann ødelegger ingenting nemlig. Det samme gjelder minnekort fra pcer og ulike kamera. Å slette med å bruke fabrikkinnstillinger er ikke godt nok. En kyndig person kan hente ut hva det enn skal være fra slike enheter om du ikke vet hva du gjør. Anonymkode: 3a828...b33
QQbaby Skrevet 3. august 2017 #7 Skrevet 3. august 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, PARANOID Kast alt, du. Anonymkode: a8b68...408 Enig, hvordan klarer man å lagre bilder på et simkort uten særlig lagringsplass
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #8 Skrevet 3. august 2017 http://www.tv2.no/nyheter/9275877/ Dere som roper paranoid kan lese på lenken, og så kan vi snakkes. Anonymkode: 4a08a...e17 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #9 Skrevet 3. august 2017 Akkurat nå, QQbaby skrev: Enig, hvordan klarer man å lagre bilder på et simkort uten særlig lagringsplass Er du virkelig så naiv at du ikke skjønner at det finnes mye info på simkort osv? Anonymkode: 3a828...b33 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #10 Skrevet 3. august 2017 Det eneste som kan være lagret på simkort er telefonkontakter, ikke bilder eller annen info. Mobiloperatøren som simkortet tilhører kan finne ut hvilket telefonnummer simkortet har vært knyttet til, men det er ingen annen info som er mulig å hente ut fra simkortet. Anonymkode: 3b879...daf
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #11 Skrevet 3. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det eneste som kan være lagret på simkort er telefonkontakter, ikke bilder eller annen info. Mobiloperatøren som simkortet tilhører kan finne ut hvilket telefonnummer simkortet har vært knyttet til, men det er ingen annen info som er mulig å hente ut fra simkortet. Anonymkode: 3b879...daf Hilsen en som har jobbet på kundeservice og teknisk avdeling for forskjellige mobiloperatører i to og et halvt år. Anonymkode: 3b879...daf
QQbaby Skrevet 3. august 2017 #12 Skrevet 3. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er du virkelig så naiv at du ikke skjønner at det finnes mye info på simkort osv? Anonymkode: 3a828...b33 Er du virkelig så naiv at du tror at gamle simkort kunne lagre bilder?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #13 Skrevet 3. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det eneste som kan være lagret på simkort er telefonkontakter, ikke bilder eller annen info. Mobiloperatøren som simkortet tilhører kan finne ut hvilket telefonnummer simkortet har vært knyttet til, men det er ingen annen info som er mulig å hente ut fra simkortet. Anonymkode: 3b879...daf Telefon og epostkontakter er ikke akkurat verdiløs info for den som er ute etter det. Anonymkode: 3a828...b33
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #14 Skrevet 3. august 2017 1 minutt siden, QQbaby skrev: Er du virkelig så naiv at du tror at gamle simkort kunne lagre bilder? Har jeg aldri påstått. Lær deg å lese. Anonymkode: 3a828...b33
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #15 Skrevet 3. august 2017 Ville klipt de og så bare kastet dem Anonymkode: 75ac6...546
QQbaby Skrevet 3. august 2017 #16 Skrevet 3. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jeg aldri påstått. Lær deg å lese. Anonymkode: 3a828...b33 Du påsto at jeg var naiv fordi jeg ikke trodde at sim kort kunne inneholde mye info. Når et sim kort ikke KAN inneholde mye informasjon. Eneste som kan lagres er kontakter, så naiv får du selv være.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #18 Skrevet 3. august 2017 Men når man ønsker å lagre bilder,så husker jeg at et av valgalternativene er om man vil lagre på simkort. Det tilsier jo at simkortet må inneholde noe slikt hvis man tok det valget Anonymkode: fdfe9...579
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #19 Skrevet 3. august 2017 Òg kunne være kjekt å få tilbake et gammelt telefonnummer kanskje Anonymkode: fdfe9...579
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #20 Skrevet 3. august 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men når man ønsker å lagre bilder,så husker jeg at et av valgalternativene er om man vil lagre på simkort. Det tilsier jo at simkortet må inneholde noe slikt hvis man tok det valget Anonymkode: fdfe9...579 Nettopp. Jeg har hatt mange simkort med bilder på tidligere. Og så kom de med separate minnekort for å lage mer lagringsplass. Anonymkode: 3a828...b33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå