Gå til innhold

Gamle simkort- bare å kaste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså ryddeoperasjon.Rundt omkring i huset ligger det gamle simkort,jeg ikke kjenner telefonnummer eller leverandør til lenger. Er de bare å kaste? Kan de inneholde info,tenker gamle bilder etc som ikke jeg kan huske nå? Finnes det mulighet for å få vite hva innholdet på disse er eller er det bare å kaste?

Hilsen i uvisshet

Anonymkode: fdfe9...579

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mulighet for å hente ut det som er på simkortet, så om du ikke ønsker å hente det fram selv eller beholde, bør du ødelegge simkortene ved å brette og klippe de i stykker. Det gjelder den lille firkanten med metall.

Anonymkode: 3a828...b33

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, PARANOID :)

Kast alt, du.

Anonymkode: a8b68...408

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mulighet for å hente ut det som er på simkortet, så om du ikke ønsker å hente det fram selv eller beholde, bør du ødelegge simkortene ved å brette og klippe de i stykker. Det gjelder den lille firkanten med metall.

Hva er fremgangsmåten for å hente det ut? Jeg skulle gjerne ha visst

Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er fremgangsmåten for å hente det ut? Jeg skulle gjerne ha visst

Ts

Enten ved å bruke telefoner simkortene passer til og som deretter kobles opp mot pc, eller egen simkortenhet (en boks) som også kan kobles til pc. Det fås kjøpt på nett. 

Dere som tenker paranoid.. Hvordan tror dere ellers andre får tilgang til info dere tror ingen vet om?  Og ja, du kan evt og bruke en kraftig magnet til å ødelegge data på simkort. Eller brenne de i mocroen. Vann ødelegger ingenting nemlig. 

Det samme gjelder minnekort fra pcer og ulike kamera. 

Å slette med å bruke fabrikkinnstillinger er ikke godt nok. En kyndig person kan hente ut hva det enn skal være fra slike enheter om du ikke vet hva du gjør. 

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, PARANOID :)

Kast alt, du.

Anonymkode: a8b68...408

Enig, hvordan klarer man å lagre bilder på et simkort uten særlig lagringsplass :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, QQbaby skrev:

Enig, hvordan klarer man å lagre bilder på et simkort uten særlig lagringsplass :fnise:

Er du virkelig så naiv at du ikke skjønner at det finnes mye info på simkort osv? :laugh:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som kan være lagret på simkort er telefonkontakter, ikke bilder eller annen info. 

Mobiloperatøren som simkortet tilhører kan finne ut hvilket telefonnummer simkortet har vært knyttet til, men det er ingen annen info som er mulig å hente ut fra simkortet.

Anonymkode: 3b879...daf

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det eneste som kan være lagret på simkort er telefonkontakter, ikke bilder eller annen info. 

Mobiloperatøren som simkortet tilhører kan finne ut hvilket telefonnummer simkortet har vært knyttet til, men det er ingen annen info som er mulig å hente ut fra simkortet.

Hilsen en som har jobbet på kundeservice og teknisk avdeling for forskjellige mobiloperatører i to og et halvt år. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du virkelig så naiv at du ikke skjønner at det finnes mye info på simkort osv? :laugh:

Er du virkelig så naiv at du tror at gamle simkort kunne lagre bilder? :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Telefon og epostkontakter er ikke akkurat verdiløs info for den som er ute etter det.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, QQbaby skrev:

Er du virkelig så naiv at du tror at gamle simkort kunne lagre bilder? :fnise:

Har jeg aldri påstått. Lær deg å lese.

AnonymBruker
Skrevet

Ville klipt de og så bare kastet dem :P 

Anonymkode: 75ac6...546

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg aldri påstått. Lær deg å lese.

Du påsto at jeg var naiv fordi jeg ikke trodde at sim kort kunne inneholde mye info. Når et sim kort ikke KAN inneholde mye informasjon. Eneste som kan lagres er kontakter, så naiv får du selv være.

AnonymBruker
Skrevet

Men når man ønsker å lagre bilder,så husker jeg at et av valgalternativene er om man vil lagre på simkort. Det tilsier jo at simkortet må inneholde noe slikt hvis man tok det valget

AnonymBruker
Skrevet

Òg kunne være kjekt å få tilbake et gammelt telefonnummer kanskje

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men når man ønsker å lagre bilder,så husker jeg at et av valgalternativene er om man vil lagre på simkort. Det tilsier jo at simkortet må inneholde noe slikt hvis man tok det valget

Nettopp. Jeg har hatt mange simkort med bilder på tidligere. Og så kom de med separate minnekort for å lage mer lagringsplass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...